ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

خودرو و ویلا با وام سرمایه در گردش!:

0
مدیرعامل بانک پاسارگاد مطرح کرد:

خودرو و ویلا با وام سرمایه در گردش!.

مدیرعامل بانک پاسارگاد با انتقاد از اینکه بانک‌ها و بیمه‌ها در کشور ما اجازه ندارند درباره بنگاه‌سازی فکر کنند، گفت که سرمایه در گردشی که به کارخانه‌ها داده می‌شود، بعضا به دلیل عدم نظارت تبدیل به خودرو و ویلا می‌شود.

به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، مجید قاسمی در دومین همایش بیمه‌های عمر و تامین آتیه با بیان اینکه توسعه در کشور ما مظلوم است، اظهار کرد: در ابتدا فکر می‌کردیم توسعه یک امر سخت‌افزاری است، چند سال بعد فکر کردیم توسعه یک امر نرم‌افزاری است و امروز با تجربه‌هایی که به دست آوردم می‌گویم که توسعه یک امر قلب‌افزاری است، پشتکار و استمرار و شجاعت می‌خواهد چون موانع سر راه زیاد است و انواع و اقسام موانع را در مقابل توسعه می‌بینید.

وی با اشاره به پایین‌بودن میزان ضریب نفوذ بیمه، افزود: توسعه در کشور متوقف است و اگر توسعه راه بیفتد این ضریب هم پشت سر آن می‌رود.

مدیرعامل بانک پاسارگاد با تاکید بر اینکه تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در کشورمان نزدیک به صفر و اگر تورم را لحاظ کنیم، منفی است، تصریح کرد: امروز در نظام بانکی بحث کمبود سرمایه در گردش است و همه متمرکز بر این امر شده‌اند، اما ما باید از توسعه شروع‌ کنیم، بانک‌ها باید بنگاه‌سازی کنند، بنگاه‌داری یک امر جداست.

قاسمی ادامه داد: در ژاپن حدود ۸۰ بانک بزرگ درست کردند و کل توسعه و بنگاه‌های اقتصادی را به بانک‌ها و بیمه سپردند و این دو نهاد منبع حرکت توسعه عظیمی که در این کشور می‌بینید، شدند.

وی با بیان اینکه توسعه در بانک‌ها تحت عنوان بنگاه‌داری را محدود کرده‌اند، گفت: جی پی مورگان ۳۸۵۰ فاند دارد که سهام‌داران بنگاه‌های بزرگ هستند، اما در ایران بانک‌ها و بیمه‌ها اجازه ندارند در مورد بنگاه‌سازی فکر کنند.

رئیس‌ هیات‌مدیره بیمه پاسارگاد تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه درگردش به کارخانه‌ها می‌دهند که نتیجه‌اش ماشین یک میلیارد تومانی برای همسر کارخانه‌دار و یک ویلا می‌شود، نظارتی هم نیست و نمی‌توانند نظارت کنند.

قاسمی با بیان اینکه تورم به دو دلیل در یک کشور ایجاد می‌شود، گفت: فشار تقاضا و فشار قیمت‌ تمام‌شده می‌توانند سبب ایجاد تورم شوند که در اقتصاد ما فشار قیمت تمام‌شده سبب تورم شده و تشدید تقاضا نقشی ندارد که آن‌ هم به دلیل کاهش ارزش پول ملی است.

منبع : http://www.akhbarbank.com/news/70849

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار