ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ایران در رتبه۷ تورم جهان قرار گرفت:

0
تازه‌ترین آمار از وضعیت نرخ تورم در دنیا نشان می‌دهد که تنها ۱۷کشور دنیا ازجمله ایران با نرخ تورم دورقمی مواجه هستند و کشورمان پس از ونزوئلا، زیمبابوه، کره‌شمالی، آرژانتین، سودان و سودان جنوبی در رتبه هفتم تورم دنیا قرار دارد.

به گزارش بنکر (Banker)،  این در حالی است که ۲۰کشور جهان با نرخ تورم منفی مواجه هستند و ونزوئلا با نرخ تورم ۲۸۲هزار و ۹۷۳درصدی همچنان رکورددار تورم جهان است.

در پایگاه تریدینگ اکونومیس، در حالی آخرین نرخ تورم ایران ۳۵درصد برآورد شده که مرکز آمار ایران در شهریورماه امسال نرخ تورم نقطه به نقطه کشور را ۳۵درصد و نرخ تورم سالانه را ۴۲٫۷درصد اعلام کرده است. با این حال حتی اگر نرخ تورم سالانه ایران هم ملاک قرار گیرد، باز هم رتبه کشورمان در جدول تورم جهانی همان رتبه ۷خواهد بود.این گزارش نشان می‌دهد پس از ونزوئلا، زیمبابوه با تورم ۲۸۸درصد، کره‌شمالی با ۵۵درصد، آرژانتین با ۵۲٫۳درصد، سودان با ۵۳٫۱درصد و سودان جنوبی با ۵۱٫۹درصد در رتبه‌های بالاتری از ایران قرار دارند. افزون بر این کشورهای لیبریا، هائیتی، اتیوپی، آنگولا، سیرالئون، ازبکستان، پاکستان، نیجریه، میانمار و زامبیا همچنان با نرخ تورم دورقمی مواجه هستند.

تورم منفی در ۱۷کشور دنیا.
داده‌های پایگاه تریدینگ اکونومیس نشان می‌دهد که لیبی، بورکینافاسو، نیجر، چاد، امارات متحده عربی، عراق، عربستان، مالی، قبرس، بنین، پاناما، بوروندی، برونئی، السالوادور، کره‌جنوبی، مونته‌نگرو، یونان، بلیز، پرتغال و اکوادور با تورم منفی مواجه هستند و قطر تنها کشوری است که نرخ تورم صفر درصدی را تجربه می‌کند. این آمارها حکایت از آن دارد که نرخ تورم در ۹۲کشور دنیا روند کاهشی را تجربه می‌کند؛ درحالی‌که نرخ تورم در ۱۵کشور دنیا ثابت مانده و ۸۱کشور هم با افزایش نرخ تورم دست و پنجه نرم می‌کنند که در صدر آنها زیمبابوه قرار دارد که نرخ تورم آن با رشدی ۵۷٫۵درصدی مواجه شده است.

نشانه‌های امیدوارکننده.
از جمله نشانه‌های امیدوارکننده درخصوص اقتصاد ایران، می‌توان به کاهش ۶٫۶درصدی شاخص نرخ تورم نقطه به نقطه در شهریور ماه امسال نسبت به شهریور سال گذشته اشاره کرد و مهم‌تر اینکه هرچند کشور با نرخ تورم بالا مواجه است، اما پس از ونزوئلا، کره‌شمالی و سودان جنوبی، ایران در رتبه ۴دنیا از حیث میزان کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه قرار دارد. برآوردهای مرکز آمار، این انتظار را ایجاد کرده که نرخ تورم در ایران طی ماه‌های پیش روی کاهش خواهد یافت. همشهری پیش از این روند نرخ تورم را از ۳زاویه نرخ تورم ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه بررسی و پیش‌بینی کرده بود که هرچند هنوز نسبت به پایداری این روند کاهشی نرخ تورم تردیدهای جدی وجود دارد، اما تضمین کاهش نرخ تورم در ماه‌های آینده به سیاست‌های پولی و البته رفتار مالی دولت بستگی خواهد داشت؛ به‌ویژه اینکه فروکش‌کردن انتظارات تورمی در پی ثبات در بازار ارز و روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در ۲‌ماه پایانی تابستان امسال، این امیدواری را ایجاد کرده که به‌احتمال زیاد روند نرخ تورم در نیمه دوم سال نزولی خواهد بود.

روی دیگر سکه اقتصاد دنیا.
داده‌های جدید پایگاه تریدینگ اکونومیس نشان می‌دهد که ایران با ثبت نرخ بیکاری ۱۰٫۹درصدی در شهریور ماه امسال، در رتبه ۴۳بین کشورهای دنیا قرار دارد و ۴۹کشور در جهان همچنان با نرخ بیکاری دورقمی مواجه هستند. براساس گزارش همشهری، کشورهای کنگو، نامیبیا، بوسنی و هرزگوین، فلسطین، آنگولا، آفریقای جنوبی، کوزوو، موزامبیک، لسوتو و نیجریه همچنان از نرخ بیکاری بالای ۲۰درصد رنج می‌برند. این در حالی است که نرخ بیکاری در ۱۰۹کشور دنیا از نرخ بیکاری هدف‌گذاری شده در برنامه‌های توسعه ایران به میزان ۷درصد، پایین‌تر است و نرخ بیکاری در کشورهایی چون لائوس، بلاروس، نیجر، کامبوج و قطر کمتر از یک درصد برآورد شده است.

فقط ۱۷کشور دنیا نرخ تورم بالای ۱۰درصدی را تجربه می‌کنند
۲۰کشور جهان ازجمله امارات، عراق و عربستان با نرخ تورم منفی مواجه هستند
ونزوئلا با نرخ تورم ۲۸۲هزار و ۹۷۳درصدی صدرنشین جدول تورم دنیاست


منبع : http://banker.ir/news/257754

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار