ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مراقب فیشینگ اطلاعات حساب بانکی با ترفند پرداخت قبوض باشید:

0

ایبِنا گزارش می‌دهد؛

مراقب فیشینگ اطلاعات حساب بانکی با ترفند پرداخت قبوض باشید.

با حذف قبوض کاغذی خدمات شهری، سایت‌ها و درگاه‌های پرداخت جعلی به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هستند و شهروندان باید با رعایت چند نکته امنیتی از افتادن در دام کلاهبرداران جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، فیشینگ یکی از روش‌های کلاهبرداری سایبری به شمار می‌رود که متاسفانه در طول‌ سال‌های اخیر با افزایش روند خرید اینترنتی و استفاده از درگاه‌های پرداخت الکترونیک رشد بسیار زیادی داشته و کلاهبرداران سایبری با روش‌هایی مختلف برای کاربران در فضای اینترنت دام قرار می‌دهند تا اطلاعات حساب بانکی را سرقت و نسبت به برداشت غیر مجاز اقدام کنند که از جمله این روش‌ها می‌توان به ایجاد سایت‌های فروش اینترنتی جعلی و ترفندهایی مانند دریافت شارژ و اینترنت ارزان یا رایگان اشاره داشت، اما کلاهبرداران سایبری این روزها با افزایش آگاهی مردم در خصوص برخی ترفندها به سوی ترفندهای جدیدی  از جمله پرداخت قبوض رفته‌اند و با ایجاد درگاه‌های پرداخت جعلی برای پرداخت قبوض قصد دارند تا اطلاعات بانکی شهروندان را سرقت و از آنها مبالغی را برداشت کنند.

از ابتدای مهر ماه روندی در سراسر کشور آغاز شد تا با هدف صرفه جویی در مصرف کاغذ، کمک به محیط زیست و افزایش سهولت و دسترسی شهروندان قبوض خدمات شهری از جمله قبوض برق حذف و مشترکان اطلاعات قبوض را به صورت پیامک دریافت کرده و می‌توانند از راهکارهای پرداخت الکترونیکی از جمله خودپرداز، موبایل بانک، نرم افزارهای پرداخت و درگاه‌های پرداخت سازمان‌های مذکور نسبت به پرداخت قبوض اقدام کنند. اما همین موضوع بهانه ورود کلاهبرداران سایبری برای سرقت اطلاعات بانکی با استفاده از ترفند فیشینگ شده و نیاز است تا شهروندان در هنگام پرداخت از نرم افزارها و درگاه‌های پرداخت معتبر و مورد تایید استفاده کنند تا دچار خسارت و کلاهبرداری نشوند.

یکی از راهکارهای مقابله با فیشینگ در برابر پرداخت قبوض خدماتی از جمله قبوض برق توجه به نکات امنیتی و معیارهای سنجش اصالت سایت‌ها، نرم افزارها و درگاه‌های پرداخت است؛ همچنین نیاز است تا شهروندان زمانی که کد شناسه پرداخت و شناسه قبض ارسال شده از سوی سازمان‌های خدماتی برای پرداخت قبض را در سایت، نرم افزار و درگاه پرداخت وارد می‌کنند، اطلاعات قبض و مبلغ قابل پرداخت به نمایش درآید و با مشخصات اعلام شده از سوی سازمان مذکور به کاربر مطابقت داشته باشد چرا که در صورت وجود مغایرت یا عدم نمایش کاربر باید از ادامه وارد کردن اطلاعات و انجام عملیات پرداخت خودداری کند تا وارد دام کلاهبرداران فیشینگ نشوند.

لازم به ذکر است، رعایت ایمنی رمز دوم کارت بانکی و توجه به اصالت درگاه‌های پرداخت به منظور انجام تراکنش برای جلوگیری از افتادن در دام کلاهبرداران با ترفند فیشینگ و سرقت اطلاعات کارت بانکی نیاز است تا نکات امنیتی درگاه پرداخت را بررسی کنید که از جمله آنها باید به وجود قفل سبز در نوار آدرس اینترنت، وجود پروتکل Https، قرار گرفتن نام دامنه شاپرک به صورت مثال  https://xxx.shaparak.ir و تغییر هر باره تصویر امنیتی و جایگاه اعداد در صفحه کلید مجازی اشاره داشت؛ همچنین توصیه می‌شود برای انجام تراکنش‌های اینترنتی از وای فای عمومی یا شبکه‌های اینترنتی که به امنیت آنها اعتماد ندارید استفاده نکنید تا احتمال سرقت اطلاعات کارت بانکی کاهش پیدا کند.

منبع : http://www.ibena.ir/news/106102

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار