ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

معادله خوشبختی بدهکاران بانکی:

0
بدهکاران کلان بانکی، وام‏ های کلان‌تر دریافت می‏ کنند. آنها را بازپرداخت نمی ‏کنند و به صورت دائمی در معرض جرایم جدید قرار می‏ گیرند. افزایش میزان بدهی آنها با دریافت وام‏های جدید توام می‏ شود و در فاز بعدی این اعداد در کنار هم منجر به رشد میزان نقدینگی می‏ شود.

به گزارش بنکر (Banker)، افزایش رقم نقدینگی هم در نهایت به رشد تورم کمک می‏ کند. همزمان رشد تورم، ارزش دارایی ‏های بدهکاران بانکی به‌خصوص مستغلات را افزایش می ‏دهد. در نهایت بانک‏ها برای وصول مطالبات‌شان سراغ دارایی‏ های بدهکاران مانند مستغلات می‏روند و این املاک را با رقم ‏های چندین برابر ارزش خریداری شده توسط فرد بدهکار، مصادره می‏ کنند.

بدهکاران بانکی به این ترتیب از پرداخت معوقات خود معاف می‏ شوند. در این محاسبات فرضی پیچیدگی رفتارهای آنها نمایان می‏ شود: اگر فردی در سال ۱۳۹۵ یک واحد آپارتمان در غرب تهران را به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان خریداری کرده باشد و همزمان از بانک یک میلیارد تومان وام دریافت کرده باشد، در همان سال قدرت خرید ۱۰ واحد آپارتمان دیگر را پیدا کرده است. در صورتی که تنها نیمی از اقساط خود را پرداخت کرده باشد، پس از یک دوره کوتاه مدت ۳ ساله و با محاسبه نرخ سود بالاتر از ۲۰ درصد تنها یک میلیارد تومان به بانک وام‌دهنده بدهی دارد. اما ارزش دارایی‏ های او طی این مدت به شکلی رشد کرده که از محل مصادره یک آپارتمان او، کل بدهی‏های فرد بدهکار تسویه می‏شود و او در نهایت با ۹ واحد آپارتمانی دیگر به کسب‌وکارش ادامه می‏ دهد. این معادله ساده محصول پیچیدگی‏ های اقتصاد سیاسی در ایران است.

منبع : http://banker.ir/news/257687

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار