ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تعداد سالمندان در کدام استان‌ها بیشتر است؟

0
سه استان گیلان، مازندران و آذربایجان شرقی در سال گذشته نسبت به دیگر استان‌های کشور بیشترین جمعیت سالمند را داشته‌اند، همچنین به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت زیر ۱۵ ساله، حدود ۴۰ نفر ۶۰ ساله و بیشتر در کشور زندگی می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، جمعیت سالمند کشور طی ۴۲ سال اخیر روند صعودی داشته است، به نحوی که براساس گزارشی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این نرخ در سال ۹۷ منتشر کرده، تعداد جمعیت سالمند ۶۰ ساله و بیشتر کشور در سال گذشته به بیش از هفت میلیون و ۹۰۰ هزار نفر رسیده که نسبت به سال ۹۵ معادل هفت درصد افزایش داشته است.

همچنین متوسط رشد سالیانه جمعیت در افراد سالمند در دوره سال‌های ۹۷-۹۵ حدود ۳٫۴ درصد شده، اما این شاخص برای جمعیت کل کشو حدود ۱٫۳ درصد است. همچنین شاخص پیری جمعیت ایران در حدود شش دهه اخیر از حدود ۱۵ نفر در ۱۰۰ نفر به بیش از ۳۹ نفر رسیده است.

آمارها نشان می‌دهد کشور در حال نزدیک شدن به میانسالی و گروه کشورهای با ترکیب جمعیت پیر است؛ به عبارتی دیگر در سال گذشته به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت زیر ۱۵ ساله کشور، حدود ۴۰ نفر ۶۰ ساله و بیشتر در کشور زندگی می‌کنند.

از جمعیت ۸۲ میلیونی کشور، ۹٫۷ درصد آن را سالمندان به خود اختصاص داده‌اند، از نظر درصد جمعیت سالمند نسبت به جمعیت کل هر استان، ۱۳٫۹ درصد از جمعیت استان گیلان سالمند هستند که رتبه نخست استانی را نظر پیری جمعیت را دارد، استان‌های مازندران با ۱۲ درصد و سه استان آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی و استان هر کدام با ۱۱٫۱ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

استان‌های جوان کشور که کمترین نسبت جمعیت سالمند را دارند سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر به ترتیب با ۴٫۹ درصد، ۶٫۲ درصد و ۷٫۱ درصد قرار دارند.

اما از نظر تعداد در میان استان‌ها سطح کشور در سال ۹۷، سه استان تهران با هزار و ۵۰۳ نفر، خراسان رضوی با ۵۸۷ هزار نفر و اصفهان با ۵۸۰ هزار نفر به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم استانی را با بیشترین جمعیت سالمند را دارند، کمترین آن مربوط به استان‌های ایلام با ۵۲ هزار نفر، کهگیلویه، بویراحمد با ۵۴ هزار نفر و سمنان با ۷۶ هزار نفر است.

زهرا بارانی
منبع : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار