ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

شرکت ملی انفورماتیک به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود:

2

بانک مرکزی:

شرکت ملی انفورماتیک به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود.

بانک مرکزی اعلام کرد که شرکت ملی انفورماتیک به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام بانک مرکزی شرکت ملی انفورماتیک وابسته به این بانک است و جایگاه حاکمیتی در فناوری اطلاعات بانکی دارد.

بر این اساس بانک مرکزی مخالفت خود را نسبت به واگذاری این شرکت به وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده است و واگذاری شرکت ملی انفورماتیک به بخش خصوصی در دستور کار بانک مرکزی نیست.

منبع : https://www.isna.ir/news/98070705086

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Discussion۲ دیدگاه

  1. مستخدمین‌حسینی، معاون اسبق بانک مرکزی:
    واگذاری شرکت ملی انفورماتیک به بخش خصوصی مثل واگذاری، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به این بخش است.
    مستخدمین حسینی گفت: مسائل مربوط به واگذاری‌ها به بخش خصوصی موضوعی است که باید به آن توجه دقیقی کرد. ضمن آنکه دولت باید در شرکت‌ها و بخش‌هایی که تصدی‌گری دارد آنها را واگذار کند؛ اما توجه داشته باشد فعالیت‌هایی که مرتبط با حکومت و مباحث امنیتی است نباید به بخش خصوصی واگذار شود؛ مسائلی که دولت‌ها درمورد آن وظیفه‌ای برعهده دارند و آن فعالیت‌ها هم مختص دولت به حساب می‌آید و نه بحث تصدی‌گری.

    به گزارش «نود اقتصادی» حیدر مستخدمین حسینی معاون اسبق بانک مرکزی اظهار کرد: مسائل مربوط به واگذاری‌ها به بخش خصوصی موضوعی است که باید به آن توجه دقیقی کرد. ضمن آنکه دولت باید در شرکت‌ها و بخش‌هایی که تصدی‌گری دارد آنها را واگذار کند؛ اما توجه داشته باشد فعالیت‌هایی که مرتبط با حکومت و مباحث امنیتی است نباید به بخش خصوصی واگذار شود؛ مسائلی که دولت‌ها درمورد آن وظیفه‌ای برعهده دارند و آن فعالیت‌ها هم مختص دولت به حساب می‌آید و نه بحث تصدی‌گری.
    وی افزود: یکی از آن موارد بحث‌هایی است که به آمارهای کلان کشور و آمارهای اقتصادی کشور مربوط می‌شود که درنهایت دولت و مراکز دولتی هستند که باید بر آن اطلاعات نظارت داشته باشند. مثلا در کشورهای غربی با اینکه خیلی از آمارهای مربوط به تولید ناخالص داخلی را موسسات پژوهشی بخش خصوصی انجام می‌دهند و تقدیم مراکز دولتی می‌کنند؛ اما این مراکز دولتی هستند که آنها را ادغام می‌کنند و با مسئولیت خود آنها مرتب و دقیق و در روز موعد منتشر می‌شود. درواقع نباید اطلاعاتی را که اساس تشکیلات یک نظام و دولت است به بخش خصوصی واگذار کرد؛ مثل حوزه مالیات.
    معاون اسبق بانک مرکزی با بیان مثالی در این زمینه گفت: مثلا حوزه مالیاتی را نمی‌شود به بخش خصوصی واگذار کرد. اینجا دیگر بحث تصدی‌گری نیست، این بحث حاکمیتی است. وقتی می‌گوییم بحث حاکمیت یعنی بود و نبود یک نظام و یک دولت با آنها ارتباط پیدا می‌کند. فرض کنید نیروی انتظامی، ارتش، سپاه یا تشکیلات مرتبط با آنها را به بخش خصوصی واگذار کنیم! آنها را نمی‌شود واگذار کرد چون مسائل مربوط به حاکمیت است. حالا بحث مربوط به اطلاعات انفورماتیک از همان دسته است. تمام تراکنش‌ها، اطلاعات مربوط به ورودی سیستم، سپرده‌گذاران، پس‌انداز‌کننده‌ها، اعطای تسهیلات به اشخاص و طرح‌هایی که الان تحت‌عنوان شاپرک مطرح است و امثال آنها تماما مربوط به شرکت ملی انفورماتیک است. از این‌رو نمی‌شود شرکت ملی انفورماتیک را واگذار کرد.
    منبع : http://www.90eghtesadi.ir/Content/Detail/2124726

  2. خنثی‌سازی یک واگذاری خطرناک:
    واگذاری شرکت ملی انفورماتیک به بخش خصوصی ملغی شد.
    واگذاری شرکتی که باید از آن به قلب تپنده تراکنش‌های بانکی و سامانه‌های بانک مرکزی تعبیر کرد، با وجود مصوبه سوال برانگیز هیئت واگذاری منتفی شد و بانک مرکزی ضمن اعلام مخالفت صریح با این تصمیم اعلام کرد که شرکت ملی انفورماتیک همچنان زیر مجموعه‌ این بانک باقی خواهد ماند.
    به گزارش بنکر (Banker)، در پی انتشار اخباری مبنی بر واگذاری شرکت ملی انفورماتیک به بخش خصوصی، روابط عمومی بانک مرکزی این موضوع را تکذیب کرد و نوشت: ضمن رد این شایعات به اطلاع می‌رساند با توجه به این که شرکت ملی انفورماتیک وابسته به بانک مرکزی جایگاه حاکمیتی در فناوری اطلاعات بانکی دارد، قبلاً مخالفت بانک مرکزی با واگذاری آن به وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام شده است. بنابراین واگذاری شرکت ملی انفورماتیک به بخش خصوصی در دستور کار بانک مرکزی نیست.
    گفتنی است از روز شنبه برخی خبرها مبنی بر قرار گرفتن نام این شرکت در فهرست واگذاری ها در رسانه ها منتشر شد. از جمله فرهیختگان نوشت: «هیئت واگذاری سازمان خصوصی‌سازی در جلسه ۱۶ اردیبهشت‌ ماه خود، شرکت ملی انفورماتیک (ISC) وابسته به بانک مرکزی را در فهرست خصوصی‌سازی قرار داد و وزیر اقتصاد طی نامه‌ای در ۲۹ خرداد، این مصوبه را به دستگاه‌های مختلف اعلام کرد. در این زمینه و در حالی که مقرر شد تصمیم نهایی پس از اعلام نظر دستگاه‌ها، در جلسه آینده هیئت واگذاری گرفته شود اما تاکنون هیچ نشانی از این مصوبه در رسانه‌ها یا وب سایت‌های رسمی وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی قرار نگرفته و این واگذاری حالت شبه‌محرمانه به خود گرفته است».
    گفتنی است بانک مرکزی سهامدار اصلی این شرکت است و بسیاری معتقدند این شرکت نقش حاکمیتی و زیرساختی دارد و قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست. به گزارش فرهیختگان با توجه به این که روزانه چیزی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تراکنش بانکی از طریق سامانه‌های این شرکت انجام می‌شود، این شرکت اشراف تقریبا کاملی بر اطلاعات مربوط به مبادلات بانکی داخلی دارد. همچنین به‌دلیل ارائه خدمات سامانه سپام و خدمات غیرمستقیم و پوششی سوئیفت برای بانک‌های تحریمی، اطلاعات قابل‌توجهی درباره مبادلات خارجی نیز تحت اشراف این شرکت قرار گرفته است.
    علاوه بر نقش حاکمیتی و تهدیدهای امنیتی واگذاری این شرکت، برخی معتقدند در صورت واگذاری دست دولت در انجام بسیاری از طرح های زیرساختی مهم باز نخواهد بود؛ طرح هایی مثل کارت سوخت، سبد کالا، شناسایی فرار مالیاتی یا پول شویی و مانند آن که نیاز به زیرساخت های ارتباطی و اطلاعاتی در خصوص تراکنش ها دارد.
    http://banker.ir/news/256588

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار