ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اقدامات غیرکارشناسی ثبات بازار مسکن را از بین می‌برد:

0
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اقدامات غیرکارشناسی ثبات بازار مسکن را از بین می‌برد .

پورحاجت گفت: اقدامات غیرکارشناسی و توجه نکردن به حضور بخش خصوصی در بازار مسکن، زمینه‌ساز برهم ریختگی این بازار در آینده‌ای نزدیک می‌شود.

فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه با حضور سوداگران و دلالان در بازار مسکن به شدت مخالف هستم، گفت: تا زمانی که دلالان در بازار مسکن حضور داشته باشند، نمی‌توانیم شاهد بهبود شرایط بازار مسکن باشیم.

او با بیان اینکه در یک سال اخیر میزان معاملات مسکن به شکل چشم‌گیری کاهش یافته است، گفت: زمانی که معامله و یا خرید و فروشی در بازار مسکن وجود نداشته باشد قیمت‌ها کاهش نمی‌یابد در نتیجه حضور بخش خصوصی و افزایش تولید مسکن می‌تواند زمینه‌ساز افزایش قدرت و توان خرید مردم باشد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه در چند سال اخیر برخی اقدامات غیرکارشناسانه‌ای در این حوزه صورت گرفته است، گفت: اقدامات غیرکارشناسی باعث ورود دلالان در این بازار و درنتیجه افزایش قیمت مسکن شده است.


بیشتر بخوانید: لزوم اجرای فوری رای دیوان عدالت اداری در حوزه نظام مهندسی.


پورحاجت اظهار کرد: تا زمانی که شرایط بازار مسکن روند مثبتی طی نکند، نمی‌توانیم شاهد ثبات قیمتی و یا حتی کاهش قیمت در این بازار باشیم.

او تأکید کرد: هیچ فردی در ایران تمایل ندارد در واحدهای استیجاری زندگی کند بنابراین باید دولت شرایط را به گونه‌ای تنظیم کند که مردم بتوانند به سراغ مسکن ملکی بروند.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: در صورتی که دولت بتواند طرح اقدام ملی و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در یکی ۲ سال آینده به مرحله اجرایی و عملیاتی برساند و حضور بخش خصوصی را در بازار مسکن پررنگ‌تر کند، می‌توانیم به آینده بازار مسکن امیدوار باشیم.

پورحاجت درباره تفاوت طرح اقدام ملی تولید مسکن با طرح مسکن مهر، گفت: نوع قراردادی که در پروژه‌های مسکن مهر بسته شد با نوع قرارداد‌های مشارکت مدنی که در طرح ملی مسکن مدن ظر است، بسیار متفاوت است به طوری که در قرارداد‌های مسکن مهر، قرارداد‌های پیمانکاری منعقد می‌شود، اما در پروژه‌های مشارکتی قرارداد‌ها به گونه‌ای است که انبوه‌ساز به عنوان سرمایه‌گذار ورود می‌کند.

او بیان کرد: انبوه‌سازان برای ورود به طرح اقدام ملی مسکن بسیار علاقه‌مند هستند، اما تا به امروز شرایط برای ورود به این طرح فراهم نشده و ما امیدواریم با برگزاری جلسات از طریق وزارت راه و شهرسازی بتوانیم قرارداد‌های این حوزه را اصلاح و بتوانیم در اجرای آن‌ها مشارکت داشته باشیم.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/7066756

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار