ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کدام کالاهای وارداتی ارزان شدند؟

0
تجارت‌نیوز بررسی کرد:

کدام کالاهای وارداتی ارزان شدند؟

در بین گروه کالاهای وارداتی در فصل بهار تنها گروهی که افت قیمت داشته گروه واردات حیوانات زنده و محصولات حیوانی است که نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته افت ۱٫۲ درصدی و نسبت به فصل زمستان آن افت ۰٫۱ درصدی را به ثبت رسانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت واردات این گروه در سه ماهه نخست سال جاری نسبت مدت مشابه فصل گذشته رشد ۲۸۱٫۷ درصدی داشته، همچنین نسبت به فصل زمستان سال ۹۷ نیز رشد ۴۳٫۳ درصدی را تجربه کرده که در این بخش نیز دومین گروه کالای وارداتی است که بیشترین افزایش قیمت را داشته است.

براساس گزارش مرکز آمار ایران از شاخص قیمت کالاهای وارداتی، دومین گروهی که تورم ۲۶۵٫۳ درصدی را در بهار امسال نسبت به بهار سال ۹۷ تجربه کرده محصولات مربوط به عکاسی، آلات موسیقی و دستگاه‌های طبی و جراحی است. تورم این گروه نسبت به زمستان سال گذشته با رقم ۴۴٫۲ درصدی در رده اول قرار دارد.

سومین رتبه بیشترین تورم فصلی به گروه وارداتی محصولات صنایع شیمایی یا صنایع وابسته برمی‌گردد که شاخص قیمت آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۵۱ درصدی و نسبت به زمستان سال ۹۷ رشد ۲۳٫۵ درصدی داشته است.

محصولات نباتی در رده بعدی قرار دارد که نسبت به بهار و زمستان سال ۹۷ به ترتیب رشد ۱۴۲٫۲ درصدی و ۳۱٫۲ درصدی داشته است.

در بین گروه کالاهای وارداتی در فصل بهار تنها گروهی که افت قیمت داشته گروه واردات حیوانات زنده و محصولات حیوانی است که نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته افت ۱٫۲ درصدی و نسبت به فصل زمستان آن افت ۰٫۱ درصدی را به ثبت رسانده است.

در مجموع تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده‌های ارسالی در فصل بهار سال جاری نسبت به فصل زمستان سال ۹۷ معادل ۳۴٫۶ است که در مقایسه با تورم فصلی زمستان که ۳۹٫۹ درصد بود، کاهش ۵٫۳ درصدی را نشان می‌دهد.

زهرا بارانی

منبع : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار