ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

توضیحاتی درباره طرح اجاره به شرط تملیک ساختمان‌های مسکن مهر برای بازنشستگان:

0

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری مطرح کرد؛

توضیحاتی درباره طرح اجاره به شرط تملیک ساختمان‌های مسکن مهر برای بازنشستگان .

بر اساس این پیشنهاد، ساختمان‌های در دست تکمیل و به جا مانده از مسکن مهر که در شهرها و شهرستان‌های مختلف هستند، قرار است تحت عنوان اجاره به شرط تملیک در اختیار بازنشستگان تامین اجتماعی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی سالاری صبح دیروز از تخصیص واحدهای خالی مسکن مهر به باز نشستگان تامین اجتماعی خبر داد. حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) درباره شرایط واگذاری این خانه‌ها به بازنشستگان گفت: کانون عالی بازنشستگان کشور نامه‌ای را به وزیر مسکن و شهرسازی فرستاده و پیشنهادی را مطرح کرده است که مورد تایید قرار گرفته است. بر اساس این پیشنهاد، ساختمان‌های در دست تکمیل و به جا مانده از مسکن مهر را که در شهرها و شهرستان‌های مختلف هستند، قرار است تحت عنوان اجاره به شرط تملیک در اختیار بازنشستگان تامین اجتماعی بگذارند.

وی افزود: این نامه مورد تایید وزیر محترم قرار گرفته و بنا شده که کارگروهی را تشکیل دهند که اول یک بررسی اجمالی در مورد ساختمان‌های در دست ساخت داشته باشد و آمار دقیقی از آن به دست آورد. بعد از آن تحقیقی در مورد تعداد مستمری‌بگیران بی‌بضاعت تامین اجتماعی انجام بگیرد و بر اساس نیاز و وضعیت زندگی آنها این واگذاری‌ها در آینده انجام شود.

وی با بیان اینکه این مر بسیار پسندیده است، تصریح کرد: حدود ۳۰ هزار واحد در استان‌ها و شهرهای مختلف هستند. بنا بر دلایلی یا واگذار نشده‌اند و یا تکمیل نشده‌اند. در این شهرها نیز افراد بی‌بضاعتی هستند که با یک میلیون ۶۰۰ هزار تومان حداقل حقوق نمی‌توانند کرایه خانه بپردازند و دچار مشکل هستند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: برخی از بازنشستگان در طی سالها امکان مسکن‌دار شدن پیدا نکردند یا تحت شرایطی خانه خود را فروخته‌اند و دیگر نتوانستند خانه‌ای خریداری کنند.

او ادامه داد: در شرایط اقتصادی بعد از تحریم و رشد ۳۰۰ درصدی مسکن در کشور باعث شد که تعداد زیادی از مردم کشور بی‌سرپناه باشند.

صادقی خاطرنشان کرد: وزارت کار و تامین اجتماعی درصدد هستند که طرح مسکن اجتماعی را نیز پیش ببرند. به خصوص در کلان شهرها ما ملک مورد نظر را در اختیار داریم و در برخی شهرها، شهرداری‌ها می‌توانند کمک کنند. وزیر محترم کار مصمم است که مسکن مهر را عملیاتی کند، امیدوار هستیم که استارت این بخش نیز زده شود.

وی افزود: اراده‌ای پشت این کار لازم است و باید منابع آن برای انجام طرح تخصیص بگیرد، این منابع را با کمک گرفتن از بازنشستگان نیازمند و سازمان تامین اجتماعی می‌توان تامین کرد. این طرح دوم اگر کلید بخورد از پروژه مسکن مهر نیز اثرگذارتر خواهد بود.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار