ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تبعیض‌ها بازنشستگان را آزرده می‌کند:

0

علی اصغر بیات:

باید برای افزایش خدمات بیمه بازنشستگان راهکار داد/ تبعیض‌ها بازنشستگان را آزرده می‌کند .

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی گفت: انتظار داریم امروز در خصوص افزایش خدمات بیمه نیز اقدام شود. در شرایط کنونی مشارکت سازمان باید مطابق با مشارکتی باشد که همکاران بازنشسته در گذشته در جامعه داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر بیات (رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی) در همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، با اشاره به اینکه بازنشستگان مهم‌ترین سرمایه جامعه هستند، اظهار داشت: ما باید بیشترین توجه را به این قشر داشته باشیم؛ چراکه ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل‌بگیر هستند و حقوقشان کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد.

وی با تاکید بر مطالبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بیان کرد: در زمان مرحوم دکتر نوربخش اقداماتی برای آغاز همسان‌سازی حقوق شد. با این حال این مسئله هنوز به عنوان یک مطالبه مهم بازنشستگان مطرح است.

او ادامه داد: خواهشمندیم در شرایط سخت اقتصادی امروز و به خصوص در این دوره‌ای که آقای سالاری حضور دارند، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به نتیجه برسد و بازنشستگان بتوانند از اجرایی شدن این قانون بهره‌مند شوند.

بیات با بیان اینکه علیرغم اینکه انتظار داریم قانون در مورد همه بازنشستگان اجرا شود، انتظار داریم امروز در خصوص افزایش خدمات بیمه نیز اقدام شود، گفت: در شرایط کنونی مشارکت سازمان باید مطابق با مشارکتی باشد که همکاران بازنشسته در گذشته در جامعه داشته‌اند. مسئله این است که تبعیض‌ها بازنشستگان ما را اذیت می‌کند.

وی افزود: در خصوص مسائل درمانی ما اکنون پنج میلیون پرونده بیماری برای بازنشستگان تامین اجتماعی داریم  و ۴ هزار و هشتصد مرکز درمانی مختص شرکت‌ بیمه‌گر در خصوص بازنشستگان وجود دارد. همچنین بیماران خاص به صورت ویژه دیده شده‌اند. برای آنان خسارت درمان و دارو در نظر گرفته شده و هزینه‌های آنها را نیز سه روژه پرداخت می‌کنیم.

بیات با اشاره به طلب ۲۰۷ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی از دولت، بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا فشار بیاوریم که دولت و مجلس طی سازوکاری منطقی این مبلغ را پرداخت کنند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی با اشاره به فشار وارده بر بازنشستگان در خصوص اجاره بها تصریح کرد: ما می‌کوشیم از ظرفیت‌های مسکن مهر برای بازنشستگان بهره بگیریم. در نظر داریم تا تعداد مسکن مهری که در کل کشور خالی مانده است، با کمک مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی مکانیزمی در اختیار بازنشستگان قرار دهیم. فقط در استان تهران با توجه به حجم جمعیت در فیروزکوه و دماوند می‌توانیم مسکن مهر را در اختیار بازنشستگان قرار دهیم.

بیات در پایان تصریح کرد: طرح کرامت رضوی از سال ۹۳ آغاز شده و تا الان ۱۴۰ هزار نفر از این طرح استفاده کرده‌اند. این طرح امسال نیز از ردیبهشت آغاز شده است. درخواست بازنشستگان این است که با توجه به شرایط سخت اقتصادی و فاصله بین مخارج و دستمزد بازنشستگان فکری برای مشکلات بانشستگان تامین اجتماعی شود.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار