ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بانس ریت Bounce Rate چیست و چرا اهمیت دارد؟

0

ضریب بازگشت٬ نرخ پرش٬ نرخ فرار (Bounce Rate) به میزان حضور آنها در صفحه شما بستگی نداشته و معیاری برای سنجش جذابیت سایت شما از دید بازدیدکنندگان است!

بانس ریت یا نرخ پرش (نرخ فرار هم گفته می شود) یعنی درصد کاربرانی که یک صفحه را دیده اند و سایت را ترک می کنند٫ سایت ویکی پدیا فرمول محاسبه این شاخص را اینگونه بیان میکند:

Rb = Bounce rate

Tv = Total number of visitors viewing one page only

Te = Total entries to page

 

اگر ۱۰۰ کاربر وارد سایت شما شوند، و ۲۰ نفر از آنها بدون اینکه در سایت بمانند یا یک برگه دیگری در سایت را ببینند روی دکمه بازگشت (Back) مرورگر کلیک کنند و به صفحه نتایج جستجو برگردند تا سایت های دیگر را بررسی کنند! در این صورت پرش (بانس ریت Bounce Rate) رخ داده و نرخ آن ۲۰ از ۱۰۰ یا ۲۰% بوده است.

 

در واقع نرخ پرش یعنی تعداد کاربرانی که سایت را پس از دیدن ترک کرده اند تقسیم بر تعداد کل کاربرانی که وارد سایت شده اند.

حال به صفحه وارد بخش مخاطبین (Audience Overview) شوید و میتوانید میزان نرخ پرش Bounce Rate کلی سایت (بر حسب درصد و برای تمام بخش های سایت) را ببینید.

لازم به ذکر است شما میتوانید Bounce Rate تمام ورودی های سایت خود را به تفکیک در گوگل آنالیتکس دنبال کنید٬ اگر نرخ پرس برای افرادی که از سرچ گوگل در سایت شما عدد بالایی باشد، یعنی شما با مشکلی اساسی مواجه هستید و باید در محیط٬ مطالب و محتوای سایت خود بازنگری عمیقی داشته باشید تا بتوانید در کسب و کار خود موفق باشید.

 

به صورت تجربی Bounce Rate های زیر نشان دهنده وضعیت سایت٬ محتوا و ساختار های هستند:

  1. بیشتر از ۷۰% = ضعیف
  2. ۵۰ تا ۷۰% = متوسط
  3. ۳۰ تا ۵۰% = عالی
  4. کمتر از ۲۰% – در سایت های ایرانی تاکنون مشاهده نشده است .
  5. منبع : https://befirst.site/fa/news/73

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار