ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نسبت ارزش به تراکنش (NVT) در رمزارزها چیست؟

0

روش ارزش‌گذاری «نسبت ارزش به تراکنش» یا NVT برای تشخیص ارزش واقعی یک رمز ارز است که به آن نسبت P/E هم می‌گویند و با نسبت ارزش شبکه‌ای یک دارایی، به ارزش فعالیت تراکنش آن محاسبه می‌شود.

به گزارش ایبِنا، روش ارزش‌گذاری «نسبت ارزش به تراکنش» یا NVT برای تشخیص ارزش واقعی یک رمز ارز است که به آن نسبت P/E هم می‌گویند و با نسبت ارزش شبکه‌ای یک دارایی، به ارزش فعالیت تراکنش آن محاسبه می‌شود.

ارزش شبکه توسط سرمایه بازار آن سنجیده می‌شود. از آنجایی‌که ارزش رمزارزها مانند هر دارایی دیجیتال دیگر وابسته به اثرات شبکه است، برای ارزیابی ارزش شبکه باید مقدار سرمایه جابه‌جا شده در بازه زمانی مشخص اندازه‌گیری شود. در تحلیل‌ NVT از ارزش دلاری تراکنش‌های ثبت شده در بلاک چین در بازه زمانی ۲۴ ساعت استفاده می‌شود. به عنوان مثال محاسبه NVT برای بیت‌کوین در هر لحظه از زمان به دو متغیر ارزش شبکه و حجم معاملات نیاز دارد.

نسبت P/E به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا پتانسیل رشد سهام را ارزیابی کنند. این روش از روش‌های ارزش‌گذاری نسبی و یکی از روش‌های کلیدی است که در حال حاضر تحلیل گران و سرمایه‌گذاران پیشرو برای سنجش و ارزشیابی رمزارزها از آن استفاده می‌کنند همچنین با این روش می‌توان به بینشی دست یافت که تشخیص ارزش‌گذاری بیشتر یا کمتر رمز ارز، بر اساس موقعیت فعلی بازار را آسان می‌کند.

اگر یک دارایی دیجیتال، ارزش شبکه بالا و فعالیت شبکه پایین داشته باشد، نسبت NVT آن افزایش و اگر ارزش شبکه پایین و فعالیت شبکه بالایی داشته باشد، نسبت NVT آن کاهش می‌یابد. هنگامی که NVT  بالا است، نشان می‌دهد که ارزیابی شبکه بر ارزش در شبکه پرداخت آن پیشی گرفته است. این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت حباب بی‌ثبات داشته و یا اینکه شبکه رشد زیادی داشته باشد و سرمایه‌گذاران آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری با بازده بالا ارزش‌گذاری کنند.

منبع : http://www.ibena.ir/news/103065

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار