ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هشدار نسبت به ایجاد تورم توهمی!:

0

درپی اجرای حذف صفر از ریال،

هشدار نسبت به ایجاد تورم توهمی!.

یک اقتصاددان گفت: در صورت حذف چهار صفر از پول ملی، شرایط تورمی کشور بیشتر می‌شود و در این شرایط احتمال ایجاد یک تورم توهمی وجود دارد.

علیمراد شریفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حذف چهار صفر از پول ملی، اظهار کرد: این سیاست تاثیری در خلق پول ندارد، چون عملا سیستم بانکی ما خلق پول انجام می‌دهد تاثیری در کاهش تورم ندارد.

وی افزود: این سیاست در چند کشور اجرا شد، اما در اکثر قریب به اتفاق آنها شکست خورد و شاید دو کشور عملکرد موفقی داشتند، اما در کشور ما تا زمانی که سیستم مالیاتی خوب عمل نکند و بانک ها خلق پول نداشته باشد عملا سیاست حذف صفر از پول ملی اثری نخواهد داشت.

این عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه دولت به جای حذف چهار صفر صرفا باید جلو افزایش نرخ تورم را با کاهش سطح مصرف بگیرد، گفت: مشکل ما این است که همان خلق پولی که انجام می شود بیشتر به صورت سفته بازی است.

وی با بیان اینکه با اجرای سیاست حذف صفر از پول ملی مخالف است، پیش‌بینی کرد که در صورت حذف چهار صفر از پول ملی شرایط تورمی کشور بیشتر می‌شود و در این شرایط احتمال ایجاد یک تورم توهمی وجود دارد.

تغییر اقتصاد منوط به حذف سفته‌بازی.

شریفی با اشاره به تورم ۴۰ ساله کشور، اظهار کرد: تا زمانی که سفته‌بازی از اقتصاد حذف نشود و نقدینگی به سمت تولید نرود هیچ تغییری در اقتصاد کشور ایجاد نمی‌شود.

وی با اعتقاد بر اینکه بزرگترین مشکل سیستم اقتصادی کشور عدم کنترل شبکه بانکی است، تصریح کرد: تا زمانی که شبکه بانکی کشور کنترل نشود، این طرح تنها یک توهم پولی ایجاد می کند.

۶۰ درصد اقتصاد ایران فرار مالیاتی دارد.

این اقتصاددان تاکید کرد: ۶۰ درصد اقتصاد ایران فرار مالیاتی دارند و تا زمانی که سیستم مالیاتی و فرارهای مالیاتی ساماندهی نشود مشکلات اقتصادی کشور با حذف صفر از پول ملی حل نخواهد شد.

وی با اعتقاد بر اینکه در صورت تصویب این طرح در مجلس، به طور قطع یک بار اضافی به کشور تحمیل می شود، گفت: تا زمانی که ساختار تورمی و بانکی کشور ساماندهی نشود و فرارهای مالیاتی ادامه یابد نمی توان به بهبود اوضاع امیدوار بود.

به گفته شریفی، در حالیکه امروز افراد زیادی در کشور حساب های و سپرده های بالای بانکی دارند، هیچ مالیاتی بابت آن پرداخت نمی کنند.

منبع : https://www.isna.ir/news/98051909437

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار