ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پشت میز نشینی دغدغه اول فارغ التحصیلان:

0

یک کارشناس حوزه کار مطرح کرد،

تا از کار حرف می‌شود اول از پولش می‌پرسیم.

یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به آدمهای کاربلد و آچار به دست نیاز داریم گفت: این فرهنگ بدی است که تا از کار حرف می‌زنیم دنبال این هستیم که چقدر پول می‌دهند و بعد به میز و صندلی و دفترش فکر می‌کنیم.

علیرضا حیدری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بارها تاکید کرده‌ایم با وضعیت فعلی بازار کار به افراد آچار به دست و ماهر و توانمند نیاز داریم و ناگزیریم این افراد را تربیت و روانه بازار کار کنیم ولی متاسفانه نتوانسته‌ایم حوزه مهارت و کارآفرینی را تقویت کنیم و امروز با انبوهی از جمعیت فارغ التحصیلان بیکاری روبه رو هستیم که مهارت کافی برای کار ندارند.

وی ادامه داد: قبلا بروشورهایی به اسم راهنمای شغلی در مدرسه‌ها می‌دادند که بر  اساس آن، گرایشهای افراد را مشخص و او را راهنمایی می‌کردند که کدام رشته را بخواند. با این بروشورها  نیازهای بازار معرفی، آموزشها هدفمند و علایق افراد شناسایی می شد و طبق گرایشهای تحصیلی افراد تعیین می‌شد تا درآن تحصیل و کسب مهارت کنند.

پشت میز نشینی دغدغه اول فارغ التحصیلان

این کارشناس حوزه کار تاکید کرد: متاسفانه فرهنگ بدی را رواج داده‌ایم که تا وقتی از کار صحبت می‌شود اول می‌پرسیم چقدر حقوق می‌دهند و بعد دنبال میز و صندلی و دفترش هستیم. تا زمانی که این نگاه اصلاح نشود و به فکر تربیت نیروی انسانی نیافتیم، پشت میزنشینی دغدغه و اولویت جوانان و فارغ التحصیلان در بحث اشتغال خواهد بود.

حیدری گفت: دنیا به سمت تکنسین‌های ماهر رفته و توانمندی‌هایشان را در صنعت و اقتصاد و خدمات به کار گرفته است ولی ما دانش آموزان خود را بعد از آنکه تعیین کردیم رشته تجربی بروند یا وارد علوم انسانی شوند رها می‌کنیم و فکر می‌کنیم همه سطوح مهارتی که منجر به اشتغال می‌شود از دانشگاه بیرون می آید.

۹۰ درصد آموزشها غیرمنطبق با نیاز بازار کار

وی تاکید کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای در تربیت انسانهای ماهر نقش دارد ولی مساله این است که دوره‌هایی که آموزش داده می‌شود عمدتا انطباقی با بازار کار ندارد. مثلا آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در حال آموزش بخش‌های مختلف صنعت هستند ولی این آموزشها آن چیزی نیست که الزاما نیاز بازار کار باشد و لذا یک فقر آموزش هم در بحث ارائه آموزشهای مهارتی وجود دارد.

به گفته این کارشناس حوزه کار تا سه دهه قبل به محض آنکه فرد از دل آموزشگاهها بیرون می آمد به سرعت جذب بازار کار می‌شد چون دوره‌هایی را طی کرده بود که به مهارت او افزوده بود ولی امروز ۹۰ درصد آموزشها با نیاز بازار تناسب ندارد و از این جهت مراکز آموزش مهارتی ما به لحاظ تجهیز مربی و سیلابس‌های آموزشی و آزمایشگاههای علمی و کاربردی باید به روزرسانی شوند.

به گزارش ایسنا، در حالی که بخش اعظمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با چالش بی مهارتی در بازار کار مواجه هستند، آمارها حاکی از آن است که بیش از ۴۰ درصد کارجویانی که به قصد اشتغال دوره‌های مهارتی را می‌گذرانند، در راه اندازی یک کسب و کار و ورود به بازار کار موفق‌ترند.

منبع : https://www.isna.ir/news/98050200674

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار