ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ثبت دامنه ملی ir

0

قبل از شروع این متن آموزشی بهتر است به چیستی دامنه بپردازیم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایران سرور، در ادامه مطالبی درباره دامنه آمده است که می‌خوانیم.

دامنه چیست؟

اولین دامنه ثبت‌شده در دنیا، در سال ۱۹۸۵ ثبت شد، آدرس این دامنه bbn.com بود که توسط کمپانی BBN ثبت شد. به‌طورکلی دامنه آدرس وب‌سایتی است که شما قصد راه‌اندازی آن رادارید. دامنه می‌تواند با هر پسوندی که مدنظر شما و بودجه شما است، باشد. ثبت دامنه در ایران سرور کار چندان سختی نبوده و به‌راحتی با تکمیل اطلاعات مورد نیاز می‌توانید دامنه مختص به خودتان را ثبت کنید.

دامنه رایگان چیست؟

دامنه‌های زیادی با پسوندهای مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها رایگان و برخی از آن‌ها غیر رایگان است. شاید با خودتان بگویید خوب چرا وقتی دامنه را می‌توان رایگان ثبت کرد، همه روی نوع پولی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند و ترجیح می‌دهند دامنه غیر رایگان بخرند؟ در پاسخ می‌توان گفت؛ درست است که شما دامنه را رایگان ثبت می‌کنید اما فرض کنید که سایتی را با دامنه رایگان ایجاد کردید و پس از یک سال هنگام تمدید، دامنه شما تمدید نمی‌شود و تمام زحمات شما از بین خواهد رفت.

به همین دلیل، وب‌سایت‌های بزرگ و هر کسب‌وکاری که بخواهد آنلاین شود، روی دامنه خود بسیار دقت می‌کند.

انواع دامنه بین‌المللی

دامنه‌های بین‌المللی، به دامنه‌هایی گفته می‌شود که همگانی است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند. مثل COM،NET،INFO و … برای ثبت این نوع از دامنه نیاز به هیچ‌گونه احراز هویتی ندارید و به‌راحتی از شرکت‌های هاستینگ و ثبت دامنه معتبر، مثل ایران سرور می‌توانید ثبت کنید. (ایران سرور به‌عنوان بزرگ‌ترین ثبت‌کننده دامنه در ایران شناخته می‌شود) اما در مورد دامنه‌های ملی این مورد صدق نمی‌کند که به آن‌ها در ادامه خواهیم پرداخت و توضیح خواهیم داد که برای ثبت آن‌ها نیاز به طی کردن چه مراحلی دارید.

فرق دامنه بین‌المللی با ملی

همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم، دامنه‌های بین‌المللی، به دامنه‌هایی مثل.com.net و … گفته می‌شود. یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت‌های دامنه‌های بین‌المللی با دامنه‌های ملی، نحوه ثبت و پشتیبانی آن‌ها است. برای مثال اگر بخواهید یک دامنه ملی ثبت کنید نیاز به احراز هویت و برخی از مسائل قانونی دارید؛ اما برای دامنه‌های بین‌المللی به‌طورمعمول چنین چیزی نیاز نیست و با انتخاب هاستینگ معتبر می‌توانید دامنه خود را ثبت کنید.

دامنه ملی چیست؟ نحوه ثبت دامنه ملی (IR)

دامنه ملی به دامنه‌هایی مثل.IR،ac.ir و … گفته می‌شود. این نوع از دامنه مختص کشور ایران بوده و برای ثبت این نوع از دامنه نیازمند شناسه ایرنیک هستید. شناسه ایرنیک را باید از طریق وب‌سایت nic.ir دریافت کنید. پس از تکمیل اطلاعات در سایت nic.ir می‌توانید با شناسه‌ای که به شما داده می‌شود، دامنه خود را در ایران سرور ثبت کنید.

ایران سرور نمایندگی رسمی ایرنیک برای ثبت دامنه IR می‌باشد.

برخی از دامنه‌های ملی تحت شرایط خاص و با احراز هویت دقیق ثبت خواهند شد در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت·

دامنه‌هایی که داخل آن‌ها اسم شهر وجود داشته باشد.

دامنه‌هایی که از برندهای ثبت‌شده استفاده کنند.

دامنه‌هایی که از اسم “Farsi”، “Persian” در آن استفاده‌شده باشد.

دامنه‌های زیر سه کاراکتر

دامنه‌هایی که مربوط به ارز باشد و یا از اسم آن‌ها در آن استفاده شده باشد.

نام دامنه باید صرفاً از حروف لاتین، ارقام لاتین و تیره – منها ()، تشکیل شود. تیره منها نمی‌تواند در ابتدا یا انتهای نام دامنه قرار بگیرد. طول دامنه باید حداقل سه نویسه و حداکثر ۶۳ نویسه باشد.

جستجو و انتخاب دامنه مناسب

همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم، باید در انتخاب نام دامنه قبل از ثبت دامنه دقت کنید؛ زیرا پس از ثبت آن، امکان تغییر نام آن وجود ندارد و تا پایان سیکل پرداخت (مدت ثبت دامنه برای مثال یک سال) این دامنه مختص به شما می‌باشد.

منبع : https://www.isna.ir/news/98040402484

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار