ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان از محل بودجه عمومی تأمین اعتبار می شود:

1

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی،

منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان از محل بودجه عمومی تأمین اعتبار می شود .

تهران- ایرنا- سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان را به نحوی انجام می‌دهیم که منجر به تحول مثبت در زندگی بازنشستگان شود، گفت: امیدواریم دولت از محل بودجه عمومی اعتبار مورد نیاز برای این کار را تأمین کند و این موضوع را با جدیت تمام پیگیری می‌کنیم.

به گزارش روز دوشنبه اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمدحسن زدا در همایش اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری که در سالن اجتماعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان سازوکار مشخصی تعریف شده است که اجرای آن در سال اول نیازمند تأمین ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است که بایستی از سوی دولت انجام شود.

وی با اشاره به مطالبه بازنشستگان برای همسان سازی حقوق، گفت: همسان سازی حق بدیهی بازنشستگان است و طرحی که با مشارکت نمایندگان بازنشستگان برای این موضوع تهیه شده است را با جدیت دنبال می‌کنیم.

زدا افزود: بازنشستگان جوانی و عمر خود را برای سربلندی کشور و نظام اسلامی صرف کرده‌اند و وظیفه داریم که زحمات این عزیزان را جبران کنیم.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری در کوتاه‌ترین زمان ممکن و از اردیبهشت انجام شد، مابه التفاوت حقوق فروردین نیز در خرداد پرداخت شده و از این نظر عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری بسیار مطلوب است.

زدا پرداخت حقوق بازنشستگان را اولویت شماره یک سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: پرداخت منظم حقوق بازنشستگان به موقع و بدون تأخیر انجام می‌شود و ایفای تعهدات سازمان در قبال این عزیزان را بر هر کار دیگری ترجیح می‌دهیم.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی عبور از حاشیه‌ها و قرار گرفتن در مسیر اصلی خدمت رسانی به مردم را از مهمترین دستاوردهای این سازمان برشمرد و اظهار داشت: تلاش همیشگی مدیران و کارکنان این سازمان ارتقا خدمت رسانی به جامعه تحت پوشش است.

زدا بر لزوم پرهیز از رقابت‌های سیاسی و مسائل حاشیه‌ای در سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت: بدون تردید ما حقوق بیمه شدگان و بازنشستگان را برای تبلیغات انتخاباتی هزینه نخواهیم کرد و در مقابل فشارهای سیاسی ایستادگی می‌کنیم.

سازمان تأمین اجتماعی با حدود ۴۲ میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، در حال حاضر ۶۰ نوع خدمت بیمه‌ای و درمانی به صورت غیرحضوری به افراد زیرپوشش ارائه می‌دهد. این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه‌ای و درمانی است و ۳۵۶ بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تأمین می‌کند.

بخش بیمه‌ای این سازمان دارای ۴۸۰ شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه‌ای از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می‌شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات تأمین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری‌های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.

منبع : https://www.irna.ir/news/83367777

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Discussion۱ دیدگاه

  1. محمدحسن زدا مطرح کرد:
    اگر منابع همسان‌سازی از بودجه عمومی تامین نشود از دولت می‌گیریم/ باج‌خواهی از تامین اجتماعی را قطع کرده‌ایم/ به افرادی بیرون از سازمان نیاز نداریم/ اجازه کلنگ‌زنی برای اهداف سیاسی را نمی‌دهم
    سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر نتوانیم منابع لازم را برای اجرای همسان‌سازی از دولت دریافت کنیم آن را از محل مطالبات دولت از سازمان تامین اجتماعی تامین می‌کنیم.
    به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن زدا در گردهمایی اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری که در سالن ۱۷ شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: برای صرف کردن منابع سازمان تامین اجتماعی گزینه‌های مختلفی را داریم. یک گزینه آن ساخت بیمارستان، درمانگاه و تجهیز مراکز درمانی است. گزینه دیگر خرید پالایشگاه برای تامین منابع پرداخت حقوق بازنشستگان است. گزینه دیگر صرف کردن آنها برای پرداخت به موقع مستمری‌ها و تعهدات بیمه‌ای سازمان است.
    وی افزود: تصمیم گرفتیم تحت هر شرایطی هر پولی که وارد سازمان تامین اجتماعی می‌شود، برای پرداخت مستمری‌ها صرف شود.
    وی با بیان اینکه خجالت‌آور است بازنشسته‌ای داشته باشیم که با ماهی یک و نیم میلیون تومان مستمری زندگی کند، گفت: ما ترجیح می‌دهیم که این مقدار کم را هم به موقع پرداخت کنیم تا شرمنده آنها نشویم.
    سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ضرورت اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سازمان تامین اجتماعی گفت: همسان‌سازی یک اصل است و حق شماست. طبق ارزیابی ما بر اساس مدلی که پیشنهاد شده ۱۲ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیاز داریم.
    وی افزود: عده‌ای می‌پرسند که چرا همسان‌سازی در صندوق کشوری و لشکری اجرا شده اما در سازمان تامین اجتماعی اجرا نمی‌شود؟ پاسخ من این است که ما نمی‌خواهیم مانند آنها تنها ماهی ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان بابت همسان‌سازی روی حقوق بازنشستگان بگذاریم. امروز با ۱۱۰ هزار تومان یک کیلو گوشت هم به شما نمی‌فروشند.
    زدا تصریح کرد:‌ می‌خواهیم همسان‌سازی را به گونه‌ای اجرا کنیم که تحولی در زندگی بازنشستگان خود ایجاد کنیم و قدرت خرید آنها را به اندازه‌ای که شایسته‌شان است و هزینه‌های زندگی اقتضا می‌کند، ا فزایش دهیم.
    سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه خودمان را موظف می‌ببینیم که گزارشی از اجرای قانون همسان‌سازی و اعضای هیئت رئیسه اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ارائه کنیم، گفت:‌ در جلسات آینده نمایندگان ما در این مورد؛ گزارش‌های خود را ارائه می‌کنند تا مستمری‌بگیران تکلیف خود را در خصوص پیگیری‌های ما در مورد اجرای قانون همسان‌سازی بدانند.
    زدا افزود: من می‌دانم که شما بازنشستگان چه دغدغه‌هایی دارید. مادر بنده مستمری‌بگیر است و تنها ماهی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کند. مادر همسرم هم ماهی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کند. برای همین درد شما را می‌دانم.
    وی تاکید کرد: اگر دولت از محل بودجه عمومی منابع همسان‌سازی را تامین نکند سازمان تامین اجتماعی آن را از محل مطالبات خود از دولت که به صورت غیرنقدی پرداخت می‌شود تامین می‌کند. شیوه آن هم این است که ما از محل مطالبات سازمان از دولت مدلی برای همسان‌سازی تعریف بکنیم.
    وی در ادامه با بیان اینکه باج‌خواهی را از سازمان تامین اجتماعی قطع کرده‌ایم، گفت: سازمان تامین اجتماعی دیگر از بابت باج دادن تحت فشار نیست. ما در زمان تحریم‌ها از پرسنل خود خواسته‌ایم تمام تلاش‌شان را برای سازمان تامین اجتماعی به کار ببندند.
    سرپرست سازمان تامین اجتماعی افزود: در گذشته سازمان تامین اجتماعی به طور متوسط در هر ماه از محل وصولی‌های خود شش هزار میلیارد تومان منابع داشت اما در خردادماه ۹۸ با تلاش پرسنل سازمان تامین اجتماعی ۸۳۰۰ میلیارد تومان منابع از این محل در اختیار داشتیم که این یک رکورد محسوب می‌شود. من این موضوع را به اطلاع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رساندم.
    زدا با اشاره به گمانه‌زنی‌هایی که در خصوص نام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می‌شود، گفت: نمی‌خواهم غریبه‌ای به سازمان تامین اجتماعی بیاید که هیچ چیزی از سازمان و اهمیت آن نمی‌داند اگر کسی را که اهل سازمان تامین اجتماعی نیست به عنوان مدیرعامل برای آن تعیین کنیم تازه شش ماه طول می‌کشد که بداند مستمری‌بگیر کیست، شستا کجاست، همسان‌سازی یعنی چه، فرق بیمه شده و بیمه‌گر چیست. وقتی کسی اینها را نمی‌داند چه نیازی است که او را به سازمان تامین اجتماعی بیاوریم، بنابراین ما به افرادی بیرون از سازمان تامین اجتماعی نیاز نداریم.
    سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به طرح‌های کلنگ‌زنی سازمان تامین اجتماعی و در نقد آنها گفت: کلنگ‌زنی‌های سازمان تامین اجتماعی را به مرخصی فرستادیم. بنده اجازه نمی‌دهم در سال منتهی به انتخابات (انتخابات مجلس) برای اهداف سیاسی در جایی کلنگ‌زنی شود.
    وی در ادامه با اشاره به بدرفتاری‌هایی که برخی از کارمندان شعبات سازمان تامین اجتماعی با مراجعان می‌کنند، گفت: اگر بتوانیم خدمات غیرحضوری را افزایش دهیم شعبات تامین اجتماعی خلوت می‌شوند و دیگر شاهد بدرفتاری کارکنان نخواهیم بود هر چند تعداد این افراد کم است.

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار