ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پنج اقدامِ مهم اقتصادی که باید تا پیش از ۳۰ سالگی انجام دهید:

0

۳۰ سالگی سن مهمی است و از نظر اقتصادی، شاید مهم‌ترین برهه در زندگی شما باشد. بنابراین، تا پیش از اینکه ۳۰ سالگی را رد کنید، انجام برخی اقدامات اقتصادی برای شما ضروری خواهند بود.

  1. سعی کنید یک خانه بخرید

خرید خانه الزاما در همه جایِ دنیا در اولویت نیست. در بسیاری از اقتصادهای جهان، قیمت زمین و مسکن (در نقاطی به غیر از شهرهای بزرگ) در طول زمان افزایش چشم‌گیری ندارد. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، در قیاس با سرمایه‌گذاری در بازارهای دیگر، بازدهی کمتری دارد. بنابراین، خرید خانه به قصد سرمایه‌گذاری (و حتی از ترسِ «بی‌خانه‌ماندن»)تا حد زیادی بی‌معنی است.

با این همه، داشتنِ یک سقفِ بالایِ سر همواره اطمینان‌بخش است و در جایی مانند ایران، دست‌کم این حس را به شما می‌دهد که یک پشتوانه مالی (از جنس داراییِ سرمایه‌ای) در اختیار دارید.

به همین جهت (دست‌کم تا زمانی که مسکن از گروهِ کالاهای سرمایه‌ای خارج نشده است) خرید خانه می‌تواند یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های شما تا پیش از ۳۰ سالگی‌تان باشد. البته یک برنامه بی‌اندازه دشوار!

خرید خانه اما متضمن نکات اقتصادی و مالی دیگری هم هست که به نوبه خود به کارتان خواهد آمد: برای خرید خانه به احتمال بسیار بالا شما ناگزیر هستید وام‌های سنگینی از بانک بگیرید. همین موضوع، مدیریت مالی مناسب را به شما یاد می‌دهد و وقتی ناچار به پرداخت منظم اقساط وامِ بانکی‌تان باشید، به ناچار از نظر مالی هم منظم می‌شوید!

  1. یک حساب بانکی بلندمدت باز کنید

گشایش یک حساب بانکی بلندمدت هم می‌تواند انضباط مالی شما را بالا ببرد.

داشتن یک حساب بانکی بلندمدت (مثلا یک حساب ۵ ساله)، در شرایطی که شما خود را متعهد به سپرده‌گذاری منظم بکنید، می‌تواند بسیاری از نیازهای مالیِ اضطراری شما در روزهایِ مبادایِ آینده را تحت پوشش قرار دهد.

بررسی‌ها هم نشان می‌دهند که با وجود نرخ‌های بالای تورم در ایران در چند دهه گذشته، نرخ سود بانکی (به ویژه برای حساب‌های بانکی بلندمدت) در درازمدت همواره تورم را پوشش داده است. به عبارت خودمانی، هر چند نرخ دلار گاه‌به‌گاه جهش می‌کند و دارایی‌های ریالی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما می‌توانید با اطمینانی نسبی، نگرانی در مورد از دست رفتن ارزش دارایی‌های‌تان در بانک‌ها را کنار بگذارید.

30 سالگی
۳۰ سالگی می‌تواند یکی از مهم‌ترین مقاطع زندگی شما باشد.
  1. اصول کسب‌وکار را یاد بگیرید

آیا می‌دانید چطور باید میزان نرخ سود بانکی را حساب کنید؟ می‌دانید چطور می‌شود از بینِ چند بازارِ موازی (مثلا بازار مسکن، بازار طلا و بازار سرمایه) بهترین بازار را در یک بازه زمانی مشخص انتخاب کرد؟

یاد گرفتن اصول کسب‌وکار، مثل یاد گرفتن ماهی‌گیری به جای خریدنِ ماهی از بازار است.

بهتر است تا پیش از ۳۰ سالگی اصول تجارت و اصول راه‌اندازی کسب‌وکار را بیاموزید. داشتن اطلاعاتی کلی در مورد بازاریابی، فروش و تبلیغات هم می‌تواند در زمینه راه‌اندازی کسب‌وکار به دردتان بخورد.

مطلع بودن از این موضوعات از جهاتی شاید مهم‌ترین سرمایه یک فرد در جهانِ آینده باشد، جهانی که در آن، احتمالا بسیاری ترجیح می‌دهند کسب‌وکار خود را داشته باشند و باز احتمالا بسیاری ناگزیر خواهند بود در زندگی چندین بار مسیر شغلی‌شان را عوض کنند.

این نکته را هم فراموش نکنید که جهان حتی نسبت به ۱۰ سال پیش تغییرات زیادی را از سر گذرانده و حالا «یاد گرفتنِ اینکه چطور چیزی را یاد بگیرید، مهم‌ترین چیز برای یاد گرفتن است.»

  1. کد معاملاتی بورس بگیرید

بازدهی بازار سرمایه در سال‌های اخیر بسیار بالا و احتمالا بالاتر از هر بازار موازی دیگری در ایران بوده است. (اینجا را نگاه کنید.)

به همین دلیل، شما باید تا پیش از ۳۰ سالگی یک کد معاملاتی بورسی هم داشته باشید.

30 سالگی
فعالیت در بورس یکی از اقدامات اقتصادی است که باید تا پیش از ۳۰ سالگی انجام دهید.

علاوه بر این، نفسِ داشتنِ حتی یک سرمایه مالی اندک در بازار سرمایه هم می‌تواند به شما انگیزه و جرات ریسک‌پذیریِ مالی و اقتصادی بدهد. سهیم‌شدن در مالکیت یک شرکت بزرگ هم حس خوبی است که بد نیست تجربه‌اش کنید!

  1. برنامه‌ریزی بلندمدت را آغاز کنید

گذشتن از مرز ۳۰ سالگی را شاید بشود به معنای ورود به آخرین سنگرِ جوانی در نظر گرفت.

با عبور از ۲۰ سالگی، شما برای کشف دنیا در مقام یک بزرگسال آماده می‌شوید: مسیرِ اصلی زندگی‌تان را پیدا می‌کنید، اولین روابط احساسی‌تان را شکل می‌دهید و لذت آزادی در انتخاب سبک زندگی را می‌چشید.

وقتی ۴۰ ساله بشوید، بخش عمده سال‌های پر رونق و پر محصول زندگی‌تان را پشت سر گذاشته‌اید: احتمالا دانشگاه رفته‌اید، در کارتان خبره شده‌اید، ازدواج کرده‌اید، بچه‌دار شده‌اید و حالا نیاز به آرامش و اطمینان دارید.

۳۰ سالگی جایی در این میانه است و به همین دلیل شاید مهم‌تر از هر دو برهه زمانیِ دیگر باشد.

برای عبور از ۳۰ سالگی (و دست‌کم از منظر مدیریت اقتصادیِ زندگی)، شما باید برای کارهایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، آماده باشید. با این همه، کاشتنِ بذرِ برنامه‌ریزی برای حفظ ثبات زندگی در سال‌های آینده که ممکن است با بیماری، بازنشستگیِ پیش از موعد و برخی مشکلات دیگر همراه باشد، از همین زمان شروع می‌شود.

منبع : https://tejaratnews.com/training

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار