ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هنوز در جامعه جا نیفتاده‌ایم:

0
بنیانگذار یک استارت‌آپ بیمه‌ در گفتگو با اقتصاد۲۴ مطرح کرد؛

سهم فروش استارت‌آپ‌های بیمه از کل صنعت بیمه یک درصد است/ هنوز در جامعه جا نیفتاده‌ایم.

ورود استارت‌آپ‌ها به بخش بیمه‌ای، اگرچه تحولات تازه‌ای را در این حوزه به وجود آورده که علاوه بر تسهیل فرایند دریافت بیمه باعث ایجاد شفافیت در این حوزه نیز شده است اما تهدیدی جدی برای نمایندگان صدور صنعت بیمه است که همچنان به صورت سنتی اقدام به صدور بیمه می‌کنند.

اقتصاد۲۴- روز به روز به تعدادشان افزوده می‌شود از «بیمیتو» و «بیمه بازار» گرفته تا «فست بیمه» و «بیمه کلیک» و …؛ اما هنوز آمار مشخصی از اینکه چه سهمی از بازار را به خود اختصاص داده اند منتشر نشده است. اما آنطور که مشخص است رقیبی جدی برای نمایندگان صنعت بیمه بشمار می‌آیند که در دفاتر خود اقدام به صدور بیمه برای مشتریانی می کنند که همچنان دوست دارند به صورت سنتی در دفاتر بیمه حاضر شده و بیمه‌نامه خود را خریداری کنند.

امروز استارت‌آپ‌های بیمه‌ای خدمات مختلفی از قبیل مقایسه قیمت بیمه میان شرکت‌های بیمه‌گر و نوع خدمات این شرکت‌ها ارائه می‌کنند و حتی پس از صدور، بیمه‌نامه را به صورت رایگان به مشتری تحویل می‌دهند.

آیدین محمدحسینی بنیان‌گذار و مدیر عملیات یکی از این استارت‌آپ‌های بیمه‌ای در کشور در گفتگو با اقتصاد۲۴ به چند سوال مطرح در زمینه فعالیت این استارت‌آپ‌ها در ایران و میزان اقبال مردم به آن پاسخ می‌دهد.

* فرایند صدور بیمه در استارت‌آپ شما به چه صورت است؟

– فروش بیمه در سایت ما به صورت آنلاین و صدور بیمه‌نامه به صورت آفلاین یا همان روش سنتی صورت می‌گیرد. در واقع صدور بیمه به صورت فیزیکی انجام شده و درب منزل به متقاضی تحویل داده می‌شود.

* آیا استقبال از استارت‌آپ‌های بیمه‌ای نظیر استارت‌آپ شرکت شما روند رو به رشدی داشته است؟

– اگر مقیاس استقبال را با بازدید از سایت بخواهیم بسنجیم در این صورت استقبال بیش از آن چیزی بود که فکرش را کرده بودیم و از میزان برآورد ما بسیار بالاتر بود.

* آیا مردم به چنین روشی که ابتدا پول را به صورت آنلاین قبل از صدور بیمه پرداخت کنند اعتماد دارند؟

– در استارت‌آپ ما کل فرایند به صورت آنلاین است و اگر اعتماد مردم به این سیستم را با مقیاس میزان فروش بخواهیم بسنجیم می‌توان گفت استقبال مردم از این نوع صدور بیمه نشان‌دهنده اعتماد آن‌ها به این روش است.

* مزیت‌ها و تهدیدهای این روش صدور بیمه نسبت به صدور سنتی بیمه توسط نمایندگان بیمه چیست؟

– از مهمترین مزیت‌های خرید بیمه از این طریق نسبت به دفاتر سنتی فروش بیمه، امکان مقایسه شرکت‌های مختلف بیمه به لحاظ قیمت، نوع خدمات و کیفیت است که منجر به انتخاب آگاهانه و درست می‌شود، یعنی اطلاعاتی که افراد باید به صورت سنتی و با مراجعه حضوری به چند شرکت بیمه‌ای به دست می‌آوردند، به صورت تکمیل شده در یک بستر آنلاین قابل دسترسی است. از مزیت‌های دیگر هم می‌توان به تحویل در محل حضور مشتری، آنلاین بودن و امکان خرید در هر ساعت و هر مکان و شفافیت در قیمت‌دهی اشاره کرد.

* شرکت شما در چه زمینه‌ای به ارائه خدمات بیمه می‌پردازد و بیشترین تقاضا به کدام بخش مربوط است؟

– ما در ۱۰ رشته از بیمه‌ها به ارائه خدمت می‌پردازیم. بیشترین تقاضا به علت اجباری بودن، بیمه شخص ثالث بوده که سهم بیشتری از پرتفوی ما را تشکیل می‌دهد، اما در بیمه‌هایی هم که اجباری نیستند استقبال خوبی شده است.

* آیا برای آینده هم برنامه‌های جدیدی را تدارک دیده اید؟

– آینده خوبی را برای کار خود ترسیم کرده‌ایم و قطعا اتفاق‌های خوبی در راه است اما اینکه از قبل بخواهم در این رابطه اطلاعاتی درز کنیم ممکن نیست. واقعیت امر این است که استارت‌آپ‌ها اغلب اوقات با فعالیت خود کارهای نشدنی را شدنی می‌کنند و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم و برای نمایشگاه الکامپ امسال هم برنامه‌های جدیدتری داریم و با حضور بسیار قوی‌تر در این همایش خواهیم بود.

* رقیب اصلی استارت‌آپ‌های بیمه‌ای کیست؟

– رقیب اصلی ما بیمه سنتی است زیرا سیستم آنلاین بیمه هنوز در جامعه آنقدر رسوخ نکرده و بازار خودش را کامل دریافت نکرده است. به طور کلی می‌توان گفت کل سیستم‌های فروش آنلاین در مجموع یک درصد از کل صنعت بیمه را پوشش می‌دهند، پس می‌‌توان گفت رقیب اصلی ما بیمه سنتی است و امیدواریم با ایجاد خدمات جذاب نفوذ بیشتری در جامعه داشته باشیم و استقبال بیشتری از این نوع بیمه صورت بگیرد.

منبع : https://eghtesaad24.ir/news/100336

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار