ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کدام کشورها بالاترین حداقل دستمزد را می‌پردازند؟

0
تجارت‌نیوز بررسی کرد:

کدام کشورها بالاترین حداقل دستمزد را می‌پردازند؟

حداقل دستمزد کمترین اجرتی است که کارفرمایان باید به‌طور قانونی به کارگران بپردازند. در این گزارش کشورهایی که بالاترین حداقل دستمزد را به کارگران می‌پردازند، معرفی شده‎اند.

حداقل دستمزد کمترین اجرتی است که کارفرمایان باید به‌طور قانونی به کارگران بپردازند. با توجه به قوانین مختلف در این زمینه در کشورهای مختلف، مقایسه میزان حداقل دستمزد اندکی دشوار است. به عنوان مثال در برخی کشورها، سن عاملی تعیین‌کننده برای حداقل دستمزد محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، تعیین حداقل دستمزد یکی از سیاست‌های مربوط به بازار کار است که در جهت حمایت از نیروی کار، حفظ و ارتقای قدرت خرید و رفاه زندگی شاغلان اتخاذ می‌شود. حامیان تعیین حداقل دستمزد بر این باورند که می‌تواند استاندارد زندگی کارگران را افزایش و فقر و نابرابری را کاهش دهد. همچنین این قانون افزایش بهره‌وری نیروی کار را به دنبال دارد.

با این حال، در شرایطی که نرخ بیکاری و رقابت برای یافتن کار بالاست، بیکاران ناچار می‌شوند با حقوق اندک وارد بازار کار شوند که در نهایت به گسترش فقر می‌انجامد. برای جلوگیری از پیامدهای نامطلوب دستمزدهای پایین، دولت‌ها با تصویب قوانینی مناسب، حداقل دستمزد کارگران را تعیین می‌کنند.

این اقدام در بیشتر کشورها مرسوم است و به عنوان راهکاری برای جلوگیری از تضییع حقوق کارگران از آن استفاده می‌شود.

بیشترین حداقل دستمزد ساعتی مربوط به کشور استرالیا است. حداقل دستمزد هر کارگر در استرالیا ۱۴٫۱۴ دلار است.

حداقل درآمد ساعتی کارگران در لوکزامبورگ که در جایگاه دوم قرار دارد، ۱۳٫۱۴ دلار است .

با این حال، نباید فراموش کرد که علاوه بر حداقل دستمزد، قدرت خرید کارگران هم باید در کشورهای مختلف مقایسه شود.

جدول زیر بیشترین میزان حداقل دستمزد ساعتی در ۱۰ کشور و قدرت خرید در این کشورها را را نشان می‌دهد:

رتبه کشور حداقل دستمزد قدرت خرید (بر اساس دلار آمریکا)
۱ استرالیا ۱۴٫۱۴ دلار ۱۰٫۷۷ دلار
۲ لوکزامبورگ ۱۳٫۱۴ دلار ۱۰٫۶۷ دلار
۳ نیوزیلند ۱۱٫۲۸ دلار ۸٫۹۱ دلار
۴ فرانسه ۱۱٫۲۴ دلار ۱۰٫۴۵ دلار
۵ هلند ۱۱٫۰۱ دلار ۱۰٫۰۱ دلار
۶ ایرلند ۱۰٫۸۷ دلار ۸٫۷۵ دلار
۷ بلژیک ۱۰٫۷۸ دلار ۹٫۹۱ دلار
۸ آلمان ۱۰٫۰۶ دلار ۹٫۷۵ دلار
۹ بریتانیا ۹٫۷۴ دلار ۸٫۶۷ دلار
۱۰ کانادا ۹٫۰۶ دلار ۷٫۸۶ دلار

منبع: legit.ng

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار