ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ضوابط بیمه گری قرارداد بیمه مکمل درمان صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی:

0

دستورالعمل کنترل ضوابط بیمه گری قرارداد کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی.

بیمه شدگان:

بیمه شدگان این قرارداد شامل اعضاء و کارکنان کانون بازنشستگی و نیز مستمری بگیران تامین اجتماعی به اتفاق همسر یا همسران دائمی ایشان می باشند. همچنین بازنشستگان و مستمری بگیران می توانند در صورت درخواست افراد تحت تکفل خود را (اعم از فرزندان و والدین) مشروط به معرفی کلیه افراد تحت تکفل مشمول تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند.

– سایر افراد تحت تکفل قانونی بیمه شده اصلی با ارائه مستندات مبنی بر کفالت از مراجع قانونی می توانند تحت پوشش قرار گیرند.

– شرط داشتن دفترچه به تبع بیمه شده اصلی جهت پوشش بیمه ای والدین الزامی بوده و همسر، فرزندان و افراد تحت تکفل بیمه شده اصلی می بایست در هنگام شروع قرارداد دارای دفترچه بیمه پایه به تبع بیمه شده اصلی باشند.

– فرزندان بیمه شده اصلی اعم از مذکر و مونث مشروط به عدم ازدواج و اشتغال به کار می توانند تحت پوشش قرار گیرند. همچنین فرزندان اناث در صورت طلاق یا فوت همسر (با ارائه مستندات) می توانند تحت پوشش قرار گیرند.

– اعضاء و کارکنان اناث در صورت معرفی کلیه افراد تحت تکفل می توانند همسر، فرزندان و والدین خود را تحت پوشش قرار دهند.

* انصراف بیمه شدگان:

بیمه شدگان می توانند حداکثر ظرف مدت ۳ ماه پس از شروع قرارداد در صورت عدم استفاده از خدمات شرکت نسبت به انصراف از بیمه تکمیلی اقدام نمایند. بازنشستگان می بایست جهت انصراف به کانون بازنشستگان استان خود مراجعه نمایند.

– انصراف بیمه شدگان شامل:

۱- انصراف کلیه اعضای خانواده (اعم از اصلی و تبعی)

۲- انصراف افراد تحت تکفل (شامل فرزندان و والدین) که در اینصورت صرفا بیمه شده اصلی و همسر تحت پوشش قرار می گیرند و پوشش بیمه تکمیلی فرزندان و والدین حذف می گردد.

بدیهی است در صورت درخواست بیمه شده اصلی جهت پوشش بیمه تکمیلی افراد تحت تکفل (شامل فرزندان و والدین) می بایست کلیه مشمولین تحت پوشش قرار گیرند.

– بدیهی است حذف نفرات انصرافی صرفا در صورت عدم استفاده از خدمات امکان پذیر می باشد و در صورتیکه یکی از اعضای خانواده انصرافی از خدمات شرکت استفاده کرده باشد، حذف هیچیک از اعضای خانواده امکان پذیر نمی باشد

بر اساس متن قرارداد و توافقات انجام شده، آخرین مهلت اعلام نفرات انصرافی و افزایشی ۳ ماهه اول قرارداد حداکثر تا تاریخ ۹۵/۱۱/۳۰ خواهد بود

* افزایش بیمه شدگان: در بازه زمانی ۳ ماهه اول قرارداد بازنشستگان می توانند علاوه بر انصراف، نسبت به افزایش بیمه شده اصلی و همسر به تنهایی و یا به اتفاق کلیه افراد تحت تکفل از طریق مراجعه به کانون و تکمیل اظهارنامه اقدام نمایند. شروع پوشش بیمه ای این افراد از تاریخ شروع قرارداد می باشد.

افرادی که در طول مدت قرارداد می توانند به تعداد بیمه شدگان اضافه شوند عبارتند از :نوزادان ، همسر اعضا و کارکنانی که در اثنای سال بیمه ای ازدواج می نمایندو همچنین افرادی که در طی دوره قرارداد تحت تکفل قانونی بیمه شده اصلی قرار می گیرند، در صورت اعلام کتبی بیمه گزار حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ تولد ، تاریخ ازدواج و یا تاریخ شروع کفالت (با ارائه کپی دفترچه بیمه شده فرد جدید) همچنین بازنشستگان و مستمری بگیران جدیدی که در طی مدت قرارداد بازنشسته می شوندصرفا با نامه کتبی بیمه گزار حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ صدور حکم بازنشستگی /مستمری بگیری و باارائه آن می توانند از تاریخ اجرای حکم تحت پوشش قرار گیرند.

* حذف بیمه شدگان: موارد حذف بیمه شدگان پس از پایان مهلت ۳ ماهه انصراف صرفا شامل خروج از کفالت، انتقال بازنشسته به استان دیگر (مشروط به تائید کتبی استان های مقصد و مبدا و شروع پوشش بیمه ای همزمان در استان مقصد) و یا فوت بیمه شده می باشد.

– حذف نفرات فوق الذکر صرفا با اعلام کتبی بیمه گذار و ارائه مستندات قانونی از تاریخ خروج از کفالت، تاریخ انتقال و یا تاریخ فوت و مشروط به اعلام حداکثر ۳ ماه از زمان وقوع می باشد.

داشتن دفترچه تامین اجتماعی به تبع بیمه شده اصلی جهت والدین به مفهوم تحت تکفل ایشان تلقی می گردد و نیاز به مستند دیگری نمی باشد.

منبع : http://atiyehsazan.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار