ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سوالات عمومی بیمه عمر بیمه پاسارگاد:

0

بیمه عمر و تامین آتیه چیست؟

زندگی جهانی انعطاف پذیرFlexible universal life طراحی گردیده ودر سراسر جهان یکی از پر طرفدارترین بیمه های زندگی(عمر) می باشد،با در نظر گرفتن نرخ تورم و سود سرمایه گذاری و ویژگیهای مربوط به خنثی کردن اثر تورم و محاسبه سود صندوق سرمایه گذاری به شکل مرکب؛مناسبترین گزینه برای کسانی است که با نگرش درست،نگران آینده خود و خانواده خود هستند.

بطور کلی  بیمه نامه زندگی چهار محور

۱٫پس انداز

۲٫عمرو حوادث

۳٫ازکار افتادگی

۴٫وام

ومزایای خاص را تحت پوشش قرار می دهد

د – پس از شش ماه بیمه گذار می تواند ازمحل ذخیره ریاضی تا نود درصد ارزش ذخیره رباضی صندوق پس انداز بدون ضامن و وثیقه وام دریافت نماید.

الف – بیمه گذار می تواند با صرفه جویی اندک در مخارج روزانه ( از۶۶۶ تا ۲۲۴۰۰ تومان ) و پس انداز آن نزد شرکت سهامی عام بیمه پاسارگاداز سود تضمینی و سود حاصل از تشکیل منافع(مشارکت) استفاده نماید .

ب – درصورت فوت طبیعی حتی پس از پرداخت یک قسط حق بیمه  استفاده کنندگان کل سرمایه فوت  انتخابی را دریافت و در صورت فوت دراثر حادثه سه برابر سرمایه  فوت  انتخابی به بازمانده یا استفاده کننده پرداخت خواهد شد.

ج – در صورت از کار افتادگی دائم بیمه شده، بیمه گذار از پرداخت اقساط حق بیمه  معاف وغرامت از کارافتادگی دریافت مینمایید و کل سرمایه صندوق پس انداز را درپایان قرارداد یکجا دریافت خواهد نمود.

مزایای ویژه این بیمه نامه چیست ؟

بیمه عمر و تامین آتیه شرکت بیمه پاسارگاد، یک سرمایه گذاری بلند مدت بدون ریسک با سود تضمینی بیمه مرکزی؛ این بیمه نامه  کاملاً انعطاف پذیر بوده،به گونه ایکه منطبق بر شرایط و نیازهای شما طراحی گشته و در طی مدت اعتبار بیمه نامه میتواند همراه و هم گام با نیازهای شما شرایط قراداد تغییر یابد بدون آنکه نیازی به فسخ آن باشد.

پوشش های اضافی و تکمیلی به چه صورت است؟

۱٫ پوشش بیمه فوت ناشی از حادثه :

این پوشش به افراد ۱۲ الی ۷۰ ساله تعلق می گیرد. در صورت فوت بیمه شده در اثر حادثه، سرمایه فوت بیمه عمر می تواند تا سه برابر افزایش یابد سقف این پوشش ۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال میباشد.

۲٫ پوشش نقض عضو و ازکارافتادگی ناشی از حادثه :

درصورتی که بیمه شده در زمان اعتبار بیمه نامه به علت حادثه دچار نقض عضو یا از کارافتادگی دائم و قطعی شود شرکت بیمه متعهد است است غرامت مربوط را بر اساس جدول نقض عضو بیمه حوادث شخصی و سرمایه بیمه از کارافتادگی پرداخت نماید سقف این پوشش ۲٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میباشد.

#این پوشش به بیمه شدگان ۱۲ الی ۷۰ ساله تعلق میگیرد#

۳٫ پوشش هزینه  پزشکی بر اثر حادثه :

در این پوشش صورتحساب درمانی که در اثر حادثه هزینه شده باشد تا سقف مندرج در بیمه نامه در هر سال بیمه ایی قابل پرداخت است؛ به این معنا که هر سال این پوشش شارژ میشود سقف این پوشش ۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال است .

# بیمه شدگان ۱۲ تا ۷۰ ساله تحت این پوشش قرار میگیرن #

 ۴٫ پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه :

با دریافت این پوشش چناچه بیمه شده به هر علت دچار از کارافتادگی کلی و دائم گردد و قادر به انجام هیچ گونه فعالیتی نباشد بیمه گر از دریافت حق بیمه صرف  نظر نموده 

۵٫ پرداخت سرمایه از کارافتادگی :

بیمه شده درصورت از کارافتادگی کلی و دائم به هر علت ، علاوه بر معافیت از پرداخت حق بیمه فوق غرامتی معادل سرمایه مندرج در قرارداد حداکثر تا سقف ۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰  ریال از بیمه پاسارگاد دریافت می نماید.

این پوشش به افراد ۱۵ الی ۶۰ ساله ای که شاغل هستند تعلق می گیرد.

۶٫ پوشش بیمه بیماریهای خاص :

در صورتی که بیمه شده در طول مدت بیمه نامه به هریک از بیماریهای سرطان (Cancer) ، سکته قلبی (Myocardial lnfarction) ، سکته مغزی (Stroke) ، جراحی عروق قلب (Surgery Coronary Artery) و پیوند اعضای بدن(Main-Organ-Graft) بر طبق تشخیص پزشک متعمد شرکت مبتلا گردد بیمه پاسارگاد معادل سرمایه بیمه تحت پوشش و حداکثر تا مبلغ ۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به ازای هریک از بیماریها مجموعا ۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال پرداخت می نمایید.

# این پوشش به بیمه شدگان ۱۲ تا ۶۰ سالگی تعلق میگیرد #

۷٫ پوشش آتش سوزی منزل مسکونی :

بیمه گذار/ بیمه شده می تواند به همراه این بیمه نامه پوشش بیمه آتش سوزی برای منزل مسکونی خود تهیه نماید . بیمه گذار/ بیمه شده می تواند مالک ساختمان مورد بیمه بوده و یا ملک مورد نظر به صورت استیجاری در اختیار وی باشد . سرمایه آتش سوزی بیمه نامه ضریبی از پرداخت حق بیمه به میزان ۵۰۰ ،۷۵۰ ، ۱۰۰۰ و یا ۱۵۰۰ برابر حق بیمه ماهانه خواهد بود .

سقف تعهد جهت پوشش بیمه آتش سوزی در سال اول ۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال می باشد و در سال های بعد با افزایش ۵٪ و یا ۱۰٪ تا سقف ۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال قابل افزایش می باشد.

ضمانت سود آوری و نرخ سود چگونه تعیین می گردد ؟

شرکت بیمه پاسارگاد بر اساس آیین نامه ۶۸ مصوب شورای عالی بیمه (بیمه های زندگی)  برای بیمه نامه های فوق حداقل معادل ۱۶ درصد(برای دو سال ابتدایی) ، ۱۳ درصد برای دوسال بعد و برای دوره مازاد بر چهار سال ابتدایی ۱۰ درصد سود تضمین مینماید ؛ نرخ سود فوق فوق الذکر علی الحساب بوده و ضمنا حق بیمه های پرداختی را در سبد سرمایه گذاری خود متشکل از بازار بورس و سایر بازارهای سرمایه گذاری،جهت سرمایه گذاری بهینه قرار میدهد.

پشتوانه مالی و اعتباری شرکت بیمه پاسارگاد چیست ؟

 شرکت بیمه پاسارگاد ، شرکتی با ماهیت سهامی عام میباشد ؛ علاوه بر پشتوانه  قوی مالی خود و استفاده از اعتبار مؤسسات گروه بانک پاسارگاد ، همانند دیگر مؤسسات بیمه تحت نظارت و کنترل مستقیم بیمه مرکزی  ایران قرار دارد. ۴۰ تا ۵۰ درصد حق بیمه های پرداخت شده توسط بیمه گذار را نزد بیمه مرکزی ایران بیمه اتکایی خواهد بود.
ضمن آنکه بطور اصولی بخشی از ریسک این طرح بیمه ای همانند دیگر طرح های بیمه ای به مؤسسات معتبر بیمه گران اتکائی بین المللی منتقل خواهد شد.

بعد از مدت پنج الی ده سال ارزش پول کاهش می یابد و سرمایه انتخابی ارزش آنچنانی ندارد!؟

درست است که ارزش پول طی سالیان متمادی کاهش خواهد یافت ولی باید در نظر داشت ارزش اقساط پرداختی نیز طی این سالها کاهش خواهد یافت و برای غلبه بر این موضوع می توان سالیانه با افزایش نرخ تورم با افزایش  دادن حق بیمه ، سرمایه را نیز افزایش داد ؛ به این شیوه با مرور زمان ارزش پول با افزایش نرخ تورم ارزش خود را از دست نمی دهد . ضمن اینکه نباید از فراموش کرد که این پس انداز تحت پوشش بیمه است و در صورت حادثه می توان خود و یا بازماندگان از پوششهای آن استفاده کنیم .

برای گرفت وام چه ضمانهایی لازم است و مدت زمان وام و بازپرداخت آن چگونه است؟

برای دریافت وام باید حداقل شش ماه ، درصورت سپرده گذاری حداقل سه ماه از مدت بیمه نامه گذشته و حداقل موجودی ۲۰۰ هزار تومان باشد که در صورت ثبت همه اقساط بدون هیچ تشریفاتی و فقط با ارایه بیمه نامه و کارت شناسایی چک وام در وجه بیمه گذار صادر خواهد گردید .

و باز پرداخت آن می تواند حداکثر تا ۶۰ ماه بوده و همچنین می تواند بعد از اتمام هر وام بلافاصله درخواست وام جدید نماید.

در صورت تاخیر در پرداخت چگونه عمل می شود؟

چنانچه بیمه گذار بیش از یک ماه از تاریخ پرداخت حق بیمه خودداری نماید از پایان یک ماه دیگر تحت پوشش بیمه نمی باشد و چنانچه قبل از شش ماه باشد بدون استرداد هیچ مبلغی و با اخطار کتبی بیمه نامه باطل خواهد شد و اگر بعد از شش ماه و پرداخت شش قسط چنین اتفاقی بیافتد در صورت فوت ارزش باز خریدی و یا ارزش سرمایه مخفف هر کدام بیشتر باشد به بازماندگان پرداخت خواهد شد و در صورت حیات ارزش باز خریدی پرداخت خواهد شد . اما پس از اینکه قبل از یکسال اقدام به پرداخت اقساط معوق و هزینه دیر کرد نماید بلا فاصله و بدون هیچ تشریفاتی شرایط بیمه نامه به شرایط قبلی تبدیل خواهد شد و چنانچه این اتفاق بعد از یکسال بیافتد ادامه بیمه نامه منوط به آزمایشات پزشکی و تایید پزشک خواهد شد .

اقساط بیمه نامه چگونه پرداخت می شود ؟

در حال حاضر دفترچه های اقساط  بیمه نامه ها بصورت تک برگی بوده و با شناسه  قبض و پرداخت که روی دفترچه ها  چاپ میباشد از طریق اینترنت بانک پاسارگاد

دستگاه POS ‍‍, ATM بانک های پاسارگاد  و توسعه تعاون امکان پرداخت میباشد و مبلغ واریزی به هریک از روش های اشاره شده  

 مستقیما به حساب فراگیر شرکت سهامی بیمه پاسارگاد واریز می گردد .

چه مبلغی به عنوان باز خرید بیمه نامه پرداخت می شود ؟

در صورت عدم تمایل بیمه گذار از ادامه قرارداد بیمه ای قبل از پایان قرار داد ، مبلغی معادل مبلغ ذکر شده در جدول بیمه عمر و تامین آتیه و در ستون بازخریدی که توسط بیمه مرکزی تضمین شده است ؛ بصورت علی الحساب در آن سال پرداخت میگردد.

آیا می توان شرایط بیمه نامه را تغییر داد ؟

بله

امکان تغییر در شرایط بیمه نامه توسط بیمه گذار در طول مدت قرارداد در سررسید سنوات با توافق بیمه گر امکان پذیر است .

آیا بیمه های عمر معاف از مالیات می باشند؟

حال اینکه در مورد سایر اموال و داراییها این امر تابع قانون انحصار وراثت می باشد. طبق ماده ۱۳۶ قانون مالیات های مستقیم سرمایه بیمه عمر و نیز اندوخته حاصل از سرمایه گذاری های صورت گرفته ، تماماً از پرداخت مالیات معاف می باشند و نظر به ماده ۱۴۸ قانون مالیات های مستقیم بند (۲- ج) مبالغ پرداختی از بابت بیمه عمر می توانند جزو هزینه های قابل قبول مؤسسات از نظر مالیات به حساب آیند.

پس از انحلال و ورشکستگی شرکت سرمایه مشتری چه می شود ؟

استثنایات این بیمه نامه چیست ؟

طبق ماده ۶۰ از قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران ، مصوبه سال ۱۳۵۰:

اموال مؤسسات بیمه همچنین ودایع مذکور در مواد ۳۶ و ۴۶ تضمین حقوق و مطالبات بیمه‏ گذاران، بیمه‏ شدگان و صاحبان حقوق آنان است و در صورت انحلال یا ورشکستگى مؤسسه بیمه بیمه‏ گذاران و بیمه‏ شدگان و صاحبان حقوق آنان نسبت به سایر بستانکاران حق تقدم دارند. در میان رشته‏ هاى مختلف بیمه حق تقدم با بیمه عمر است.

(این ماده قانونی نشان می دهد که درصورت انحلال یا ورشکستگى یک شرکت بیمه تعهدات بیمه نامه ها به عهده بیمه مرکزی می باشد. این ماده نیز به این مطلب اشاره دارد که درصورت ورشکستگی یک شرکت بیمه ، حق و حقوق بیمه گذاران عمر، در رأس تمامی بدهکاریهای آن شرکت قرار دارد و شرکت ورشکسته ، قبل از تسویه هرگونه بدهی “حتی بدهی به دولت یا بدهی به بانکها یا بدهی به کسانیکه از آن شرکت چک یا سفته یا هرگونه اوراقبدهی آور دیگری دارند” تقدم دارد.)

مؤسسات بیمه نمی ‏توانند بدون موافقت قبلى بیمه مرکزى ایران اموال خود را صلح حقوق نمایندو یا به رهن واگذار کنند و یا موضوع هر نوع معامله با حق استرداد قرار دهند.

دفاتراسناد رسمى موظفند هنگام انجام این قبیل معاملات موافقتنامه بیمه مرکزى ایران رامطالبه و مفاد آن‏را در سند منعکس کنند.

ماده ۳۶:

مؤسسات بیمه ایرانى با سرمایه حداقل یک‏صد میلیون ریال تشکیل مى ‏شود که باید ۵۰ درصد آننقداً پرداخت شده باشد میزان ودیه ه‏اى که عندالاقتضا براى هر یک از رشته‏ هاى بیمه در نظر گرفته خواهد شد در آیین ‏نامه‏اى که از طرف بیمه مرکزى ایران تهیه و به تصویب شوراى عالى بیمه می‏ رسد تعیین خواهد شد.

ماده ۳۷:

ثبت هرمؤسسه بیمه در کشور ایران موکول به ارائه پروانه تأسیس که از طرف بیمه مرکزى ج.ا.اصادر می شود خواهد بود. همچنین ثبت هرگونه تغییرات بعدى در اساسنامه و میزان سرمایهو سهام مؤسسات بیمه‏ اى که به ثبت رسیده باشند، موکول به ارائه موافقت بیمه مرکزىج.ا.ا می باشد.

ماده ۴۶:

مؤسسات بیمه خارجى باید طبق آیین ‏نامه‏اى که به پیشنهاد بیمه مرکزى ایران به تصویب شوراىعالى بیمه مى ‏رسد مبلغى براى هر یک از دو رشته بیمه‏ هاى زندگى و سایر انواع بیمه نزد بیمه مرکزى ایران تودیع‏ نمایند. مبلغ ‏این ودیعه در هریک از دو مورد مذکور ازپانصد هزار دلار یا معادل آن از ارزهاى مورد قبول بانک‏ مرکزى‏ ایران‏ کمترنخواهدبود.

هر یکاز مؤسسات بیمه خارجى باید درآمدهاى خود را سال‏ به ‏سال به ودیعه مزبور اضافه کندتا در هر مورد مبلغ ‏ودیعه حداقل به دو برابر مبلغ مصوب شوراى عالى بیمه برسد.

افزایش ودیعه مازاد بر مبالغ فوق اختیارى است.

ماده ۷۱:

کلیه شرکتهای بیمه که در ایران فعالیت می نمایند باید ۵۰% در رشته بیمه‏ هاى زندگى (شامل بیمه عمر و تامین آتیه ) و ۲۵% در سایر رشته‏ هااز معاملات بیمه‏ اى مستقیم خود را نزد بیمه مرکزى ج.ا.ا بیمه اتکایى نمایند.

(این ماده قانونی نشان می دهد که ۵۰% از حق‌ بیمه‌های رشته عمر که یک شرکت بیمه از بیمه‌ گذاران خود دریافت می‌کند ، مستقیماً به حساب بیمه مرکزی ج.ا.ا واریز می‌شود.در قبال ۵۰ درصدیکه بیمه مرکزی دریافت می کند ، مکلف است تا درصورت متضرر شدن یک شرکت بیمه ، به نسبت حق بیمه های دریافتی ، به صورت اتکایی عمل نموده و تا سهمی مشخص از ضرر و زیان راجبران کرده تا از ورشکستگی شرکت بیمه مزبور جلوگیری نماید.)

استثنایات این بیمه نامه چیست ؟

الف – مسابقات سرعت و اکتشاف و پروازهای اکروباتی
ب – خطر جنگ و یا هر نوع حادثه دیگری که جنبه نظامی داشتته باشد .
ج – خودکشی قبل سه سال و ۳۶ قسط کامل مگر اینکه ثابت شود خودکشی غیر ارادی بوده
د – در صورتیکه استفاده کننده یا بیمه گذار مسبب مرگ بیمه شده باشند.

مزایای بیمه عمر نسبت به نظام بانکی چیست ؟

الف – در نظام بانکی با تغییر سیاست بانک مرکزی سود نیز تغییر می نماید ولی در بیمه عمر و تامین آتیه در هر شرایطی سود هیچ گاه کاهش نمی یابد و همچنین در صورت تشکیل منافع افزایش خواهد یافت .
ب – بیمه عمر و تامین آتیه ، پس اندازی منظم و سیستماتیک و البته اجباریست که پس انداز بانکی چنین خاصیتی ندارد .
ج – با وجود به اینکه در نیمه اول بیمه نامه در صورت باز خریدی مقداری ازسرمایه پرداختی بعنوان حق بیمه عمر و هزینه های بیمه گری کسر می گردد ولی این خود باعث می شود باز خریدی این بیمه نامه آخرین تصمیم باشد .
د – وام در این سیستم در عرض بیست دقیقه و بدون هیچ تشریفاتی پرداخت می شود ولی در نظام بانکی ……..
ه – مهمتر از همه اینکه در هیچ بانکی عمر انسان در برابر کل پس انداز احتمالی باضافه سود آن بیمه نخواهد شد که در بیمه عمر و تامین آتیه چنین امری امکان پذیر می باشد.

پس اگر مطمئن باشیم عمر جاودانه خواهیم داشت نیازی به بیمه عمر نیست و فقط یک حساب بانکی خوب کافی است .
ولی اگر ۱٪ احتمال وجود ریسک (حادثه و از کارافتادگی و … ) احساس می کنید حتما در کنار یک حساب بانکی خوب یک بیمه نامه خوب عمروسرمایه گذاری داشته باشید.

آیا اشخاص بیمار نیز می توانند تحت پوشش این بیمه نامه قرار گیرند ؟

برخی از بیماری ها با نظر پزشک و دریافت حق بیمه اضافی قابل بیمه شدن می باشد ولی بیماری های لا علاج قابل بیمه شدن نمی باشد. در عین حال برای اینکه بیمه گر و بیمه گذار با مشکل مواجه نشوند بهتر است پرسش نامه با دقت مطالعه وتکمیل گردد.

شرایط بازنشستگی از محل عمر چه تفاوتی با حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی دارد ؟

در مدت ۲۰ سال حقوق دریافتی بیش از حقوق دریافتی با سابقه ۳۰ ساله تامین اجتماعی است. جمع حق بیمه پرداختی ۲۰ ساله بسیار کمتر از ۳۰ سال تامین اجتماعی است.
– نیاز به اشتغال در محل یا تایید بازرس تامین اجتماعی نمیباشد و مناسب برای خانمهای خانه دار یا کودکان و نوزادان.

مدارک لازم جهت پوشش از کار افتادگی را نام ببرید ؟

در صورت از کار افتادگی علاوه بر مدارک تاییدیه پزشکی قانونی و مراجع ذی صلاح نظریه و مدارک مورد درخواست پزشک معتمد بیمه گر نیز لازم می باشد.

مدارک لازم جهت گرفتن سرمایه را نام ببرید ؟

الف – بیمه نامه و ضمایم آن
ب- قبوض رسید حق بیمه های پرداختی
ج – کارت شنا سایی ورونوشت آن
و در صورتیکه پرداخت سرمایه در صورت فوت باشد در اولین فرصت و حداکثر تا یک ماه از طرف استفاده کننده یا بیمه گذار کتبا” و با ذکر دلیل فوت به اطلاع بیمه گر برسد و علاوه بر مدارک فوق مدارک ذیل برای رسیدگی در اختیار بیمه گر قرارگیرد
۱- گواهی رسمی فوت
۲ – گواهی مشروح آخرین پزشک معالج که در آن علت بیماری شرح و سیر آن ذکر شده باشد .
۳ – در صورتیکه فوت بر اثر حادثه باشد گزارش حادثه که توسط مراجع ذی صلاح تهیه شده باشد
۴ – در صورتیکه استفاده کنندگان مشخص نشده باشند گواهی انحصار وراثت

منبع : http://www.bimeatieh.ir/qg/1

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار