ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بیمه بازنشستگی چیست؟

0

بیمه بازنشستگی چیست؟

بیمه بازنشستگی طرحی مکمل صندوق‌های بازنشستگی، تامین‌اجتماعی و یا حتی افرادی که فاقد هرگونه بیمه بازنشستگی می‌باشند هست و یکی از پرطرفدار‌ترین و بهترین بیمه بازنشستگی می‌باشد. در این طرح افراد می‌توانند با پرداخت مبلغ مشخص و منظم یک بیمه‌نامه بازنشستگی تهیه‌کرده و در هنگام بازنشستگی، یک پاداش بازنشستگی منحصربه‌فرد دریافت کنند تا بتوانند بدون نگرانی دوران بازنشستگی را درکنارخانواده سپری کنند.

چرا باید بیمه بازنشستگی داشته باشیم؟

تمام افراد بالاخره روزی یا بازنشسته می‌شوند یا دیگر توانایی انجام کار را از دست می‌دهند. افرادی که تحت حمایت سازمان بازنشستگی یا تأمین اجتماعی هستند حقوق دریافت خواهند کرد؛ اما معمولاً این حقوق کفاف اداره یک زندگی عادی را نیز نمی‌دهد چه برسد به زندگی یک خانواده که اکثراً فرزندان آن‌ها نیز به سن دانشگاه یا ازدواج رسیده‌اند و افرادی که هیچ پس‌انداز بازنشستگی نداشته‌اند اکنون موقع داشتن یک حقوق خوب یا پس‌انداز عالی می‌باشند که متأسفانه این‌گونه نیست.

اما راه‌حل چیست؟

با داشتن یک بیمه بازنشستگی مناسب در کنار پس‌انداز صندوق بازنشستگی می‌توانید تجربه یک زندگی راحت‌تر در دوران بازنشستگی را تجربه کنید. تنها با پس‌انداز ۱۰ درصد از درآمد ماهیانه می‌توان سرمایه خوبی برای روز بازنشستگی پس‌انداز کرد، قدرت خرید را افزایش داد و رفاه بیش‌تر خانواده را تضمین کرد.

شما می‌توانید با پرداخت مبلغ حق بیمه به انتخاب خودتان به مدت ۲۰ الی ۳۰ سال پرداخت، اندوخته خوبی را در پایان مدت قرارداد پس‌انداز و به‌صورت یکجا و در هر سنی که هستید دریافت کنید. این حق‌بیمه را می‌توانید به‌صورت منظم سالانه، ۶ ماهه و ۳ ماهه و یا ماهانه پرداخت کنید، بنابراین هرچقدر حق‌بیمه بیش‌تری پرداخت کنید؛ سود بیشتری به شما تعلق می‌گیرد و اندوخته بیشتری نیز پس‌انداز کنید. از مزایای بیمه مکمل بازنشستگی عدم محدودیت سنی برای بازنشسته شدن است. شما می‌توانید در سن سی‌سالگی نیز بازنشسته شوید البته اگر از بدو تولد یا حتی سن ۱۰ سالگی حق‌بیمه پرداخت کرده باشید.

چقدر باید پرداخت کنم؟

حداقل میزان حق‌بیمه‌ای که برای داشتن بهترین بیمه بازنشستگی باید پرداخت کنید؛ ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان است. ولی با مبالغ کمتر هم می‌توان بیمه بازنشستگی خوبی داشت.

آیا می‌توانم زمان ازدست‌رفته را با پرداخت حق بیمه بیشتر خریداری کنم؟

این امر امکان‌پذیر می‌باشد اما با توجه به رابطه مستقیم شیب سرمایه‌گذاری با سن افراد، برای ۱۵ سال زمان باید مبلغی بسیار بیشتر از دو برابر پرداخت کرد.

خرید بهترین بیمه عمر:

  1. پوشش درمان بیماری‌های خاص (سرطان، سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی قلب باز، پیوند اعضا) به میزان ۲۰۰ میلیون تومان
  2. معافیت مالیاتی پس‌انداز
  3. مشارکت در منافع (فرد بیمه‌شده در ۸۵% منافع حاصل از سرمایه‌گذاری شریک است و هرساله رقم آن توسط شرکت اطلاع‌رسانی می‌شود)
  4. پرداخت وام به بیمه‌شدگان (بیمه‌گزار می‌تواند به مقدار ۹۰% ارزش بازخریدی خود را وام بگیرد به تعداد نامحدود و با بهره کم)
  5. پرداخت هزینه‌های پزشکی در اثر حادثه به مبلغ ۲۵ میلیون تومان و سالیانه
  6. پرداخت غرامت ازکارافتادگی به میزان ۶۰ میلیون تومان
  7. معافیت از پرداخت بقیه اقساط در صورت ازکارافتادگی
  8. پرداخت سرمایه فوت بیمه‌شده (بدون کسر مالیات و به افرادی که خود فرد در بیمه‌نامه ذکر کرده)

منبع : http://mygoodlife.ir/bazneshastegi

 

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار