ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

رمزهای یک‌بار مصرف بانکی چه مخاطراتی داشت؟

0
تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رمزهای یک‌بار مصرف بانکی چه مخاطراتی داشت؟ / نگرانی کاربران از امنیت اپلیکیشن‌های بانکی.

مطرح شدن طرح دریافت رمز یکبار مصرف برای تراکنش‌های بالای ۵۰۰ هزار تومان موجب شده تا بانک‌ها تبلیغات استفاده از اپلیکیشن مخصوص خود را در این زمینه آغاز کنند و استفاده از آن را به کاربران خود پیشنهاد دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز، هرچند برخی از منابع خبری از لغو طرح دریافت رمز یکبار مصرف بانکی خبر داده‌اند اما تاکنون بسیاری از کاربران اقدام به درخواست این رمز از بانک‌های پرکاربرد خود کرده‌اند. ضمن درخواست رمز دوم یکبار مصرف اغلب کاربران با این سوال متولیان بانک مواجه شده‌اند؛آیا اپلیکیشن موبایلی بانکتان فعال است؟

ماجرا اینجاست که اکثر قریب به اتفاق بانک‌ها تنها از طریق اپلیکیشن به کاربرانشان برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف دسترسی می‌دهند. اما نصب اپ‌های موبایلی با چه مشکلاتی همراه است.

برای فعال کردن اپلیکیشن حضور در بانک الزامی است؟

به‌طور مثال برخی از بانک‌ها برای ارائه رمز یکبار مصرف یا رمز دوم به کاربران ابتدا از آنها می‌خواهند نسبت به دانلود اپلیکشن‌های موبایلی اقدام کنند. در برخی از این اپ‌ها آخرین نسخه‌‌های دانلود سیستم عامل آی‌اواس در دسترس کاربران اپل قرار داده شده که پس از ثبت نام و ورود به این اپ‌، امکان درخواست رمز یکبار مصرف ایجاد شده است. اما در برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها کاربر حتما باید به یکی از شعبه‌های بانک برای دریافت رمز استفاده از این اپلیکیشن مراجعه کند.

مشکلات رمز ورود

برخی از کاربران بانک‌ها می‌گویند پس از نصب اپلیکیشن برای ورود به اپ باید رمز شش رقمی انتخاب کنند اما با هر بار خطا در وارد کردن رمز ورود این اپ به‌طور خودکار یک رمز یکبار مصرف اشتباه تولید می‌کند. این مساله باعث شکل‌گیری این سوال در بین کاربران شده که آیا این یک نقص امنیتی نیست که با وجود وارد کردن رمز اشتباه برای ورود به اپلیکیشن این سیستم وارد اپ شده و رمز یکبار مصرف تولید می‌کند.

امکان پیامک شدن رمز هست؟

به نظر می‌رسد به دلیل اینکه با اجرای این طرح تمام مسئولیت امنیتی نقل و انتقال پول که به وسیله کاربر انجام می‌شود، بر عهده بانک قرار گرفته، بانک‌ها در ارائه رمز به وسیله پیامک احتیاط می‌کنند. هنوز مشخص نیست چه تعداد از بانک‌ها این رمز را از طریق پیامک در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند و چه تعداد صرفا استفاده از اپلیکیشن بانک را توصیه کرده‌اند.

آیا ورژن آی‌اواس اپ بانک‌ها به‌روز شده؟

به دلیل تحریم‌های شرکت اپل برای معرفی اپلیکیشن‌های ایرانی در اپ‌استور، برخی از بانک‌ها آخرین نسخه به‌روزشده ورژن آی‌اواس را در اختیار کاربران قرار داده‌اند اما برخی دیگر هنوز این امکان را فراهم نکرده‌اند و کاربر اپل برای دریافت این اپلیکیشن یا مجبور است گوشی خود را عوض یا از وب‌اپلیکیشن بانک مورد نظر استفاده کند.

خطر دسترسی‌های موبایلی به اپ‌ها

به هر ترتیب بعد از نصب هر اپلیکیشن کاربران باید اجازه دسترسی‌هایی برای فعال شدن اپلیکیشن‌ها از گوشی خود بدهند و به دلیل مشکلات امنیتی که ممکن است به وجود آید، این ابهام برای کاربران وجود دارد که امنیت نگهداری از اطلاعات گوشی کاربران چقدر قابل اعتماد خواهد بود؟

تا این لحظه سناریوهای مختلفی برای دریافت رمز یکبار مصرف برای کاربران بانک‌ها مطرح است و به نظر می‌رسد همین ابهامات باعث شده تا مسئولان بانک مرکزی احتیاط بیشتری را در نظر گرفته و به بانک‌ها نیز هشدار دهند. اما اینکه کدام یک راحت‌تر و با امنیت بیشتری این خدمات را فراهم می‌کنند، هنوز مشخص نیست.

منبع : https://tejaratnews.com/startup

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار