ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

رمز یکبار مصرف برای پرداخت قبوض لازم نیست:

0
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی:

حکیمی گفت: پرداخت قبوض احتیاجی به رمز یکبار مصرف ندارد و تا سقف ۵۰۰ هزار تومان می‌توانند تراکنش کسب و کار را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار بورس، بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  ناصر حکیمی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در تحریریه خبر ۲۱ اظهار کرد: قرار نیست اتفاق خاصی در حوزه رمز‌ها بیفتد تنها موضوع رمز‌های اینترنتی و حفظ امنیت بانکی مد نظر بانک مرکزی است. جابه جایی این اعداد منجر به کلاهبرداری‌ها اینترنتی می‌شد.

وی افزود: ممکن است اگر رمز‌ها به دست کسی بیفتد بتواند با فیشینگ از این رمز استفاده کند و حساب افراد را خالی کند. این رمز دوم یکبار مصرف هزینه‌ای برای مردم ندارد.

حکیمی گفت: زمان تعیین شده تا پایان اردیبهشت ماه برای همه بانک‌ها مقرر شده و آن‌ها در حال برنامه ریزی برای راه اندازی سیستم‌های خود هستند.

وی بیان کرد: مشکلی که از قبل هم مدنظر قرار گرفته است ایراد برخی از گوشی‌ها در پیاده سازی رمز‌های یکبار مصرف است در این بین برخی از گوشی‌ها توانایی نصب برنامه ندارند و اینکه برخی‌ افراد گوشی هوشمند ندارند.

معاون فناوری نوین بانک مرکزی بیان کرد: تمهیدات مختلفی باید چیده بشود تا این اتفاق بیفتد، زمانی را برای پیاده سازی سیستم عامل همگانی بانک‌ها داده شده است تا پایان خردادماه بانک‌ها آماده ارایه خدمات شوند.

وی تاکید کرد: پرداخت قبوض احتیاجی به رمز یکبار مصرف ندارد و تا سقف ۵۰۰ هزار تومان می‌توانند تراکنش کسب و کار را انجام دهند.


بیشتر بخوانید: توضیحات مهم در مورد رمز‌های یک بار مصرف بانکی/هزینه‌ای برای رمز‌های دوم پویا اخذ نمی شود


حکیمی ادامه داد: باتوجه به این امر تعبیه کردیم که رمز ایستا همچنان برای تراکنش‌های زیر ۵۰۰ هزار تومان باقی است.

وی افزود: چیزی که برای ما مهم است سنجیدن تمام جوانب مهم قضیه حذف رمز دوم دایمی است. گفته می‌شود رمز ۶۰ ثانیه کم است و به نظر می‌رسد برای آن کار‌های جدیدی صورت بگیرد.

حکیمی گفت: مردم نگران اول خرداد نباشند اول خرداد زمانی است که برای بانک‌ها تعریف شده است از اول خرداد اگر بانکی آماده نباشد باید خسارات ناشی از حذف رمز دوم را متقبل شوند.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/6929596

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار