ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش ارزش پول ملی در گرو افزایش تولید داخلی است :

0
رئیس خانه اقتصاد ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جمیلی گفت: پیشبرد اقتصاد کشور تنها با حذف صفر محقق نمی‌شود بلکه قبل از آن باید اصلاحات بانکی و رونق تولید صورت پذیرد.

ابراهیم جمیلی، رئیس خانه اقتصاد ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر حذف چهار صفر از پول ملی در اقتصاد ایران اظهار کرد: حذف صفر از پول ملی تنها مختص به ایران نیست بلکه تمام دولت ها همواره برای اینکه بتوانند تورم های بالا را کنترل و محاسبات اقتصادی را سهل الوصول تر کنند چند صفر را از پول ملی خود برداشته اند.

وی افزود: اینکه این صفرها از پول ملی حذف شود یا نه مهم نیست بلکه زمان و نحوه مدیریت حذف این ارقام در اقتصاد کشورها نتیجه آن را مشخص می کند. باید منتظر ماند و دید که این امر  چقدر و  تا چه حد در بُعد روانی اقتصاد تاثیر خواهد گذاشت و تا چه حد به ارزش پول ملی کمک خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: اما و اگر‌های کاهش صفر‌های پول ملی/ آیا قدرت خرید مردم بیشتر می‌شود؟


وی افزود: پس از حذف صفر از پول ملی عوامل دیگری هم باید کنترل شود، عواملی نظیر اینکه تا چه حد چاپ اسکناس کاهش  و سرمایه گذاری افزایش پیدا می کند.

جمیلی با تاکید بر اینکه برای حذف چند صفر نیازمند اصلاح برخی ساختار های بانکی نیز هستیم، گفت: پیشبرد اقتصاد کشور تنها با حذف صفر محقق نمی شود  بلکه قبل از آن اصلاحات بانکی، تقویت  و رونق تولید، بهینه کردن تولید و ایجاد  مشوق های صادراتی  هم باید صورت  بگیرد.

وی ادامه داد: البته افزایش ارزش پول ملی تنها به تعداد صفرها نیست بلکه به میزان رشد تولید ملی یعنی همان جی دی پی هم بستگی دارد. هر چه تولید ملی بالاتر باشد قطعا ارزش پول ملی هم با سایر اصلاحات بانکی حفظ می شود. اما حال که ما دوران بحرانی در پیش  داشتیم یکی از بهترین راه حل ها حذف  تعداد صفرهاست.

رئیس خانه اقتصاد ایران تاکید کرد: این فرآیند (حذف چهار صفر از پول ملی) برای اقتصاد ما خوب است، خوشبختانه  بانک مرکزی در حال جمع آوری اطلاعات و شنیدن نظرات کارشناسان اقتصادی است، درست اجرایی شدن این موضوع به  نحوه نوشتن آئین نامه  آن و زمان عملیاتی شدنش بسیار بستگی دارد، مثل این می ماند که یک محصول را درست در زمان رسیدنش برداشت کنیم.

وی ضمن انتقاد از موعد اطلاع رسانی موضوع حذف صفرها از پول ملی، گفت: بهتر بود بانک مرکزی بعد از آماده سازی زیرساخت ها، این خبر را در سطح رسانه ها مطرح می کرد زیرا اذهان عمومی و انتظار آن ها از دولتمردان در نحوه اجرایی شدن یک قانون بسیار تاثیر گذار است.

جمیلی با اشاره به اینکه اکثر کارشناسان اقتصادی موافق حذف صفر از پول ملی هستند، بیان کرد: همزمان با اجرای این هدف باید  اصلاح نظام بانکی، تجارت خارجی، کنترل میزان نقدینگی، سیاست های پولی و بانکی هم اجرایی شود در غیر این صورت این پروژه اجرایی نمی شود.

رئیس خانه اقتصاد ایران تصریح کرد: مطمئن باشید حذف چهار صفر از پول،  زیان نمی دهد بلکه سودده هم خواهد بود زیرا برای افزایش  ارزش پول ملی بسیار مفید است، مشکل اساسی این است که ما در مشورت گیری از بخش خصوصی برای نحوه و زمان اجرای این طرح  ضعف عمیقی داریم، در حال حاضر سیاست پرداخت بهره بانکی باید مشخص شود، وضعیت قیمت دلار باید کنترل شده و فرآیند تامین  کسری نقدینگی تولید کنندگان مشخص شود.

وی در پایان گفت: موضوع دیگری که منجر به موفقیت حذف صفر از پول ملی می شود، کنترل مبادلات ارزی است، یعنی صادرکننده و واردکننده باید خودشان به صورت خودکار ارز را بین خود تبادل کنند تا دیگر درگیر مشکلاتی نظیر عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور نباشیم.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/6925549

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار