ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

شناسایی کارگاه‌های زیرزمینی برای بیمه اجباری:

0

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با بیان اینکه ۳۵ خدمت تامین اجتماعی از طریق سامانه eservices.tamin.ir و بدون مراجعه حضوری قابل ارائه است که غرامت دستمزد ایام بیماری، صدور دفترچه بیمه، مشاهده سوابق بیمه‌ای، اعتراض به سابقه و غیره از این جمله است گفت: افراد حتی می توانند کارگاه‌هایی که کارگرشان را بیمه نمی‌کنند از طریق این سایت به ما معرفی و گزارش کنند تا برای بازرسی اقدام کنیم.

ناهید حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فلسفه وجودی سازمان تامین اجتماعی رفع دغدغه خاطر از نیروی کار و ایجاد امنیت برای او است اظهار کرد: وقتی تاریخچه سازمان تأمین اجتماعی را بررسی می کنیم درمی‌یابیم که ریشه شکل گیری آن، توجه اصولی به نیازمندی‌های نیروی کار بوده تا با فراغت خاطر کارش را دنبال کنند.

وی افزود: ایجاد ریل راه آهن و بروز مخاطرات و حوادث کارگری مقدمه‌ای شد تا سازمانی شکل بگیرد که از کارگران حمایت کند. از آن زمان بیمه تامین اجتماعی شکل گرفت و هرچند شکل اولیه و قدیمی آن به دهه ۳۰ برمی‌گردد اما فعالیت جدی با صورت ظاهری جدید در تامین به ۲۵ تیر ۱۳۵۴ برمی‌گردد که قانونی برای آن تصویب شد. به‌واقع تامین اجتماعی از قدیمی‌ترین صندوق‌های بیمه‌گر است.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران در ادامه با بیان اینکه ویژگی تامین اجتماعی در بین ۱۸ صندوق بیمه‌گر دیگر، اجباری بودن و تعداد بیمه شدگان تحت پوشش آن است گفت: بیش از نیمی از جمعیت کشور و به عبارتی ۴۲ میلیون نفر از مردم تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: اداره کل غرب، از بزرگ‌ترین ادارات کل کشور و تهران است و یک سوم کل جمعیت کشور را پوشش و یک سوم عملیات بیمه‌ای در این بخش انجام می‌شود. سه میلیون و ۶۰۰ هزار بیمه شده و ۹۶۰ هزار مستمری بگیر در غرب تهران داریم.

حیدری با بیان اینکه خدمات سازمان تامین اجتماعی در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت ارائه می‌شود گفت: تا زمانی که بیمه شده به سن بازنشستگی نرسیده و مشغول کار است از خدمات کوتاه‌مدت از قبیل غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، کمک هزینه ازدواج و خدمات پروتز و اروتز در کنار درمان استفاده می کند. در دوره بازنشستگی نیز انواع مستمری‌ها از قبیل کار افتادگی و فوت در قالب خدمات بلند مدت ارائه می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران افزود: آنها که شغلشان را از دست داده باشند یا صاحب مشاغل آزاد باشند نیز می‌توانند برای ادامه بیمه پردازی از امکان بیمه خویش فرما استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه کلیه حمایت‌ها و خدمات ما به دو فاکتور سن و سابقه بستگی پیدا می‌کند؛ به رعایت اصل سه جانبه گرایی میان تامین اجتماعی، کارفرما و کارگر اشاره کرد و گفت: سه جانبه گرایی از اصول کار ماست. بیمه شدگان و کارفرمایان شرکای تامین اجتماعی هستند و ما یک سر این مثلث محسوب می‌شویم.

حیدری با بیان اینکه ۱۲۰ هزار کارگاه فعال در اداره کل غرب تهران داریم گفت: همیشه در کنار کارگر بودیم. امسال سال رونق تولید است و تامین اجتماعی یکی از ابزارهای آن به حساب می آید. تامین امنیت خاطر نیروی مولد جزو وظایف ذاتی تامین اجتماعی بوده و رسالت ما این است که اگر کارگاهی کارگری دارد که بیمه نیست او را تحت پوشش بگیریم تا با خدمات کوتاه‌مدت و بلندمدتی که ارائه می‌کنیم آسایش خاطر را برایش به ارمغان بیاوریم و در نهایت افزایش بهره‌وری در رونق تولید را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با اشاره به اینکه مهمترین سرمایه، نیروی انسانی است عنوان کرد: تامین اجتماعی می‌تواند در نگهداشت و افزایش بهره وری سرمایه خیلی مهم باشد و نقش آفرینی کند. دغدغه نیروی کار را باید از بین ببریم تا بتواند بموقع و به نحو احسن ارائه خدمت کند. از جمله ویژگی‌های اساسی برای یک کارگر این است که باید از روز اول اسمش وارد لیست بیمه سازمان تامین اجتماعی شود. این دغدغه برای نیروی کار وجود دارد.

شناسایی کارگاه‌های زیرزمینی از طریق بازرسی و گزارشات محرمانه

وی افزود: کارگرانی هستند که هنوز بیمه نشده‌اند و کار ما شناسایی این نیروها از طرق مختلف چون گزارش‌های محرمانه و بازرسی هاست تا بتوانیم آنها را وارد جرگه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی کنیم زیرا معتقدیم وقتی نیروی کار بداند که بیمه شده است دیگر دغدغه ای ندارد و اگر بیمار شد و مشکلی برایش پیش آمد می‌تواند از خدمات استفاده کند و اگر نتوانست در محل کار حضور پیدا کند غرامت دستمزد ایام بیماری دریافت و معیشت خود را به این شکل جبران می‌کند؛ یا اگر خانم باشد اگر صاحب فرزند شوند می‌تواند از غرامت ایام بارداری بهره‌مند شود. همچنین وقتی افراد پا به سن می گذارند می‌توانند خدمات و تعهدات بلند مدت ما را مورد استفاده قرار دهند.

حیدری افزود: یکی دیگر از شرکای ما کارفرمایان هستند که ماهانه مبلغی تحت عنوان حق بیمه برای کارگران کارگاه خود پرداخت می‌کنند. در سال های اخیر تحریم‌های ظالمانه و نوسانات ارزی مشکلاتی برای کارفرمایان ایجاد کرده است. مقام معظم رهبری هوشمندانه سال جاری را به عنوان رونق تولید نامگذاری کردند و همه دستگاه‌ها مکلف هستند در حد بضاعت خود برای تحقق این شعار کمک کنند تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا کند.

خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی

حیدری خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی را نیز معرفی کرد و گفت: ۳۵ خدمت تامین اجتماعی از طریق سامانه eservices.tamin.ir و بدون مراجعه حضوری قابل ارائه است که غرامت دستمزد ایام بیماری، صدور دفترچه بیمه، مشاهده سوابق بیمه‌ای، اعتراض به سابقه و غیره از این جمله است. افراد حتی می توانند کارگاه‌هایی که کارگر شان را بیمه نمی‌کنند را از طریق این سایت به ما معرفی و گزارش کنند تا برای بازرسی اقدام کنیم.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران اضافه کرد: امکان تحویل دفترچه از طریق پیک در محل درخواستی بیمه شدگان نیز فراهم شده است و بیمه شدگان با مراجعه به سایت می‌توانند سفارش دهند که در کدام محل تحویل آنها شود. همچنین دیگر نیازی نیست عکس برای تمدید دفترچه بیمه ارائه شود، بلکه به ثبت احوال متصل می‌شویم و عکس را از طریق سامانه دریافت و در دفاتر درمانی بیمه شده بارگذاری و چاپ می‌کنیم.

منبع : https://www.isna.ir/news/98021709313

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار