ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مستمری بازنشستگان کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد :

0

یک فعال صنفی بازنشستگان تهرانی:

مستمری بازنشستگان کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

مجید سبزعلیان با انتقاد از افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها گفت: حقوق بازنشستگان از تورم عقب است و این گروه نمی‌توانند با حقوق خود، یک زندگی حداقلی را سروسامان دهند.

مجید سبزعلیان (عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران) افزایش حقوق را متناسب با واقعیت‌های جامعه ندانست و به خبرنگار ایلنا گفت: همواره حقوق بازنشستگان از تورم عقب بوده و همین امر باعث شده تا زندگی بازنشستگان مشکل داشته باشد.

وی  نشریه “یاس‌های سپید” را تریبونی برای انعکاس مشکلات بازنشستگان و رساندن صدای آنان به گوش مسئولان دانست و گفت: به دلیل آنکه مدتهاست خواستار تعیین وقت ملاقات با مسوولان هستیم و متاسفانه بارها با درخواست ملاقات ما موافقت نشده، انتظار داریم نشریه کانون تهران را مطالعه کنند تا حداقل از خواسته‌های برحق کارگران و بازنشستگان آگاه شوند.

سبزعلیان؛ بزرگترین و اصلی‌ترین مشکل بازنشستگان را حقوق‌های ناچیز توصیف کرد و گفت: بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل‌بگیر هستند یعنی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافتی دارند و این در حالی است که تورم کشور در سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشت اما افزایش دستمزد به ۴۰ درصد هم نرسید.

سبزعلیان با تاکید بر اینکه افزایش برخی مزایای جانبی در اختیار مدیریت سازمان تامین اجتماعی است، گفت: انتظار داریم وقتی هیات دولت افزایش مناسبی انجام نمی‌دهد، مدیران سازمان تامین اجتماعی برای جلوگیری از شرمندگی بازنشستگان، افزایش مناسبی را در بحث مزایای جانبی بازنشستگان داشته باشند.

وی از شریعتمداری (وزیر کار) خواست تا مدیران تامین اجتماعی را ترغیب کند نسبت به افزایش مزایای جانبی بازنشستگان بهتر عمل کند.

وی تلاش‌های اعضای شورای عالی کار به ویژه نمایندگان کارگری برای افزایش دستمزد را قابل تقدیر دانست و گفت: با این حال هنوز بین حقوق بازنشستگان تا واقعیت‌های جامعه فاصله معناداری وجود دارد.

سبزعلیان با ابراز تاسف از اینکه آنچه مراکز اعلام آمار در خصوص میزان تورم اعلام می‌کنند، با واقعیت‌های جامعه همخوانی ندارد، گفت: قیمت مرغ در ایام نوروز تا کیلویی ۲۰ هزار تومان نیز بالا رفت و قیمت گوشت هم به ۱۴۰ هزار تومان رسید درحالی که قیمت مرغ سال گذشته ۵ هزار تومان بود و قیمت گوشت نیز ۶۰ هزار تومان بود و بقیه کالاها نیز دست‌کمی نداشت.

وی با تاکید بر اینکه هرگز حقوق کارگران و بازنشستگان همسان با تورم افزایش نداشته است، گفت: متاسفانه مرکز آمار هرگز عدد واقعی را اعلام نمی‌کند و همین امر باعث شده تا کارگران و بازنشستگان همیشه از زندگی عقب باشند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران از تبعیض بین بازنشستگان دولتی و تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: اکنون هیچ بازنشسته دولتی را سراغ نداریم که کمتر از دو میلیون تومان دریافتی داشته باشند این در حالی است که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

سبزعلیان با اشاره به اینکه سالهاست بحث همسان‌سازی مطرح می‌شود اما خبری از این حق قانونی بازنشستگان نیست، گفت: روزی که آقای شریعتمداری در صحن علنی مجلس رای اعتماد می‌گرفت، قول داد همسان‌سازی را اجرا کند اما با وجود گذشت ماه‌ها، هنوز گامی در جهت همسان‌سازی برداشته نشده است.

وی از پیگیری‌هایی که بازنشستگان انجام می‌دهند خبر داد و گفت: دایم بازنشستگان به کانون مراجعه می‌کنند و می‌پرسند قول وزیر کار در مورد همسان‌سازی چه شد. بنابراین انتظار داریم اقدام مناسبی صورت بگیرد تا بتوانیم پاسخی برای بازنشستگان داشته باشیم.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران به تاثیرات تورم و گرانی بر درمان گفت: گرانی به ویژه در بحث خدمات درمانی باعث شده تا بیمه‌شدگان به مراکز درمانی تامین اجتماعی هجوم بیاورند.

وی با یادآوری اینکه قرار بود بازنشستگانی که بالای ۶۰ سال سن دارند بدون نوبت بتوانند از خدمات درمانی استفاده کنند، گفت: متاسفانه هنوز این نگاه به سالمندان وجود ندارد و بازنشستگان بسیاری را سراغ داریم که برای گرفتن نوبت باید در صف بایستند در حالی که واقعا توان تحمل شرایط سخت گرفتن نوبت و ایستادن در صف انتظار در درمانگاه‌های تامین اجتماعی را ندارند.

وی در پایان خواستار تعیین مدیرعامل تامین اجتماعی شد و گفت: اکنون آقای زدا مدیریت خوبی بر سازمان دارد اما نمی‌شود که سازمانی به وسعت و بزرگی تامین اجتماعی مدتها بدون مدیر مستقیم و با سرپرست اداره شود.

مجید سبزعلیان
منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار