ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چرا شما به بیمه عمر و بازنشستگی نیاز دارید ؟

0

بازنشستگی در واقع مرحله ای از زندگی کارکنان است که دیگر ضرورتی ندارد تا کار و فعالیت کنند، لذا می توانند در خانه بمانند و به کارهایی مثل ورزش یا فعالیتهای مورد علاقه خود که در چارچوب درآمد و منابعی که در اختیار دارند انجام دهند.
بازنشستگی نیز مانند دوره های قبلی زندگی دارای استرس خاص خود می باشد. هر چند همه مشاغل به نوعی دارای بازنشستگی هستند اما آنچه امروزه به عنوان بازنشستگی مطرح است، دوره پایان یافتن استخدام در سازمانهای دولتی و رسمی است. نکته دیگر اینکه در تمام دنیا بازنشستگی امری ضروری و حیاتی برای بشر و پر از اضطراب، نگرانی، فشار تلقی می گردد و کارشناسان مختلف این پدیده را از منظرهای مختلف پزشکی، بهداشتی، روان شناسی، جامعه شناسی، اشتغال مورد بررسی قرار می دهند.

تخمین میزان نقدینگی مورد نیاز در زمان بازنشستگی
آمار بدست آمده، نشان می‌دهد که در دوران بازنشستگی حداقل به ٪۷۰ تا ٪۸۰ درآمد زمان قبل از بازنشستگی خود نیاز دارید تا قادر به حفظ روند عادی زندگی خود باشید. البته به تناسب اهدافی که برای دوران بازنشستگی خود دارید ممکن است به میزان درآمد کمتر و یا بیشتری نیاز داشته باشید. ممکن است در دوران بازنشستگی دارای هزینه‌های کمتری باشید.
بطور مثال: بحای دو اتومبیل از یک اتومبیل استفاده کنید تا هزینه‌های رفت و آمد شما کاهش یابد، و از همه مهم‌تر اینکه در دوران بازنشستگی دیگر نیازی به پس انداز کردن برای دوران بازنشستگی ندارید! از سوی دیگر دوران بازنشستگی ممکن است پرهزینه نیز باشد اگر درصورتیکه قصد سفرهای پرهزینه و پرکردن زمانهای فراغت خود را با تفریحات گران داشته باشید.

دغدغۀ بازنشستگان:
یکی از مهمترین دغدغه‌ها و مشغولیّت ذهنی آنها مسائل اقتصادی است. آن‌ها به دلیل کهولت سن، توانایی انجام کار را ندارند، در نتیجه بزرگترین منبع در آمد خود را از دست می‌دهند. حقوق بازنشستگی که از پیامدهای رفاهی دولت است به قدری کم بوده‌ که از این اضطراب و تحیّر نمی‌کاهد.

اتفاقات خاص و تأثیر آنها در نیازهای زمان بازنشستگی
متخصصان برنامه ریزی بازنشستگی و برنامه ریزی مالی توجه شما را به این نکته جلب می‌کنند که «هزینه‌های نگداریهای خاص و هزینه‌های مراقبت‌های خاص پزشکی در دوران سالمندی به معنی نیاز به نقدینگی بیشتر در دوران بازنشستگی است.» موارد زیراتفاقاتی هستند که می‌توانند تأثیر بزرگی در برنامه ریزی بازنشستگی شما بگذارد.

* ازکار افتادگی
* مراقبتهای خاص دوران سالخوردگی
* بیماریهای خاص و مراقبتهای ویژه پزشکی
* فوت یکی از اعضای اصلی خانواده و تأثیر آن در درآمد و منابع مالی خانواده

هر یک از اتفاقات فوق اگر پیش از زمان بازنشستگی اتفاق افتند، می‌توانند اثر بزرگی در روند تکمیل و حصول به اهداف مورد نظر داشته باشد و اگر در زمان بازنشستگی اتفاق افتند، نقدینگی مورد نیاز زمان بازنشستگی را بسرعت مصرف کرده و فرد را در محدودیت مالی بزرگی در آینده دور یا نزدیک قرار می‌دهد.

برای تامین هزینه‌های فوق باید تدابیر خاصی اتخاذ گردد تا در زمان وقوع این موارد، هزینه‌های آن بر روند برنامه بازنشستگی حداقل تأثیر منفی را بگذارد. انتخاب یک بیمه مناسب که برای موارد فوق طراحی شده‌است، به تامین این هزینه‌ها کمک خواهد کرد.

هدف از ارائه بیمه عمر و بازنشستگی
بررسی وضعیت مالی اکثر صندوق های بازنشستگی نشان دهنده این واقعیت است که میزان پرداختی این نوع صندوق ها در دوران بازنشستگی حتی کفایت لازم برای یک زندگی متوسط را نیز ندارد. با توجه به اینکه عده کثیری از افراد جامعه با این مشکل مواجه هستند طراحی بیمه نامه ای با تشکیل سرمایه می تواند تامین کننده سرمایه ای یکجا بوده و تاثیر مهمی درافزایش قدرت خرید افراد در آینده داشته باشد.
سرمایه تشکیل شده در این بیمه نامه علاوه بر پشتوانه مالی در دوران بازنشستگی می تواند برای تامین مواردی از قبیل: تهیه مسکن، هزینه های درمانی، هزینه های تحصیل فرزندان و … مورد استفاده قرار گیرد.

اهمیت بیمه عمر و پس انداز در زندگی:

در این قسمت به مزایا و پوشش های بیمه عمر و تامین آتیه پاسارگاد اشاره می کنیم تا بتوانیم تمامی پوششهای این بیمه نامه را توضیح دهیم.

پوشش بیماریهای خاص:

هنگامی که شما احتیاج به درمان پزشکی دارید از پوشش بیمه ای این بیمه نامه می توانید استفاده نمائید.
در این بیمه نامه بیمه شده خود را در مقابل هزینه های سنگین بیماریهای خاص بیمه می کند و بدون نیاز به ارائه صورت هزینه می تواند از سرمایه بیمه بیماریهای خاص بیمه عمر بهره مند شود همچنین سایر پوشش های بیمه ای نیز کماکان ادامه خواهد یافت. پوشش تکمیلی ابتلا به بیماریهای خاص (تا سن۶۰سالگی) نیز حداکثر به میزان ۳۰ درصد سرمایه بیمه عمر تا سقف ۲۵ میلیون تومان (طرح جدید) به ازای هر بیماری خواهد بود.

بیماریهای تحت پوشش:
۱-سکته قلبی-Myocardial Infarction
۲-سکته مغزی-Stroke
۳-جراحی عروق قلب-Coronary Artey Surgery
۴-پیوند اعضای اصلی بدن-Main-Organ-Graft
۵-سرطان-Cancer

در بیمه نامه عمر و تامین آتیه پاسارگاد برای هر بیماری سقف ۲۵ میلیون تومان و جمعا ۱۲۵ میلیون تومان (طرح جدید) در نظر گرفته شده است و با استفاده از یک پوشش، امکان استفاده از پوشش های دیگر در همان سال یا سالهای بعد نیز وجود دارد که یکی از بزرگترین مزایای این بیمه نامه می باشد.

– پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کار افتادگی دائم و کامل
– پرداخت سرمایه و غرامت به بیمه شده (طرح جدید)
این پوشش به شما این امنیت و آرامش را می دهد که اگر سرپرست خانواده (بیمه گذار) بر اثر حادثه کاری، از کارافتادگی دائم و کامل برای وی اتفاق افتاد، تمامی حق بیمه را بیمه گر پرداخت کرده و در انتهای قرار داد تمامی موجودی صندوق به وی پرداخت می گردد.
این امر به ادامه پوشش خدشه‌ای وارد نمی‌کند و سایر شرایط بیمه ‌نامه‌ ادامه خواهد داشت.در پوشش جدید بیمه عمر و تامین آتیه پاسارگاد، در صورت از کار افتادگی بیمه شده علاوه بر پرداخت حق بیمه ای که در قرارداد تعیین شده است مبلغی تا سقف ۴۰ میلیون تومان (طرح جدید) به عنوان سرمایه و یا غرامت نیز به بیمه شده پرداخت می گردد.

این امر به ادامه پوشش خدشه‌ای وارد نمی‌کند و سایر شرایط بیمه ‌نامه‌ ادامه دارد.
*(معافیت تا قبل از سن ۶۰ سالگی امکانپذیراست)

پوشش پرداخت غرامت فوت طبیعی

تامین منبع مالی در صورت نبود سرپرست خانواده .

در صورتی که سر پرست (بیمه شده) خانواده بر اثر فوت طبیعی از بین برود :
معادل ۳۰۰ برابر حق بیمه پرداختی ماهانه + سرمایه اصلی، به خانواده او (ذینفع قرار داد) پرداخت میگردد.
مثال : فردی که ماهانه با پرداخت ۵۰ هزار تومان حق بیمه خود را بیمه می کند اگر بر اثر فوت طبیعی از بین برود طبق فرمول زیر به خانواده بیمه گذار غرامت پراخت می شود.
مبلغ حق بیمه ماهانه ۳۰۰X = پانزده میلیون تومان از لحظه شروع قرار داد فرد تحت پوشش بیمه فوت طبیعی قرار می گیرد.
* در زمان فوت بیمه شده علاوه بر غرامت فوت طبیعی ، سرمایه تشکیل یافته از محل حق بیمه (صندوق بیمه نامه) نیز به استفاده کنندگان پرداخت خواهد شد.وت طبیعی ، سرمایه تشکیل یافته از محل حق بیمه (صندوق بیمه نامه) نیز به استفاده کنندگان پرداخت خواهد شد.

آیا می دانید ؟
در زمان فوت بیمه شده علاوه بر سرمایه فوت ، سرمایه تشکیل یافته از محل حق بیمه در زمان فوت (سرمایه به شرط حیات) نیز به استفاده کنندگان پرداخت خواهد شد.

پوشش پرداخت غرامت فوت در اثر حادثه

تامین منبع مالی در صورت فوت نابهنگام سرپرست خانواده .

در صورتی که سر پرست خانواده (بیمه شده) در اثر حادثه از بین برود :
معادل ۹۰۰ برابر حق بیمه پرداختی ماهانه + سرمایه فوت طبیعی + سرمایه اصلی، به خانواده او (ذینفع قرار داد) پرداخت میگردد.
مثال : فردی که ماهانه با پرداخت ۵۰ هزار تومان حق بیمه خود را بیمه می کند اگر بر اثر فوت حادثه از بین برود طبق فرمول زیر به خانواده بیمه گذار غرامت پراخت می شود.
مبلغ حق بیمه ماهانه ۹۰۰X = چهل و پنج میلیون تومان از لحظه شروع قرار داد فرد تحت پوشش بیمه فوت حادثه قرار می گیرد.

آیا می دانید ؟
چنانچه بیمه شده در طول مدت قرار داد در اثر حادثه فوت نماید علاوه بر سرمایه بیمه عمر، سرمایه بیمه حادثه و نیز سرمایه تشکیل یافته از محل بیمه (سرمایه به شرط حیات) نیز به استفاده کنندگان از قرار داد پرداخت می گردد.

نقص عضو و از کارافتادگی (حادثه) (طرح جدید)
هزینه های درمانی و پزشکی (حادثه) (طرح جدید)
پایان نگرانی ها در مورد پرداخت هزینه های پزشکی حادثه و نقص عضو .بیمه پاسارگاد برای اولین بار در بیمه های عمر و تامین آتیه پوشش نقص عضو و از کار افتادگی بر اثر حادثه و همچنین پوشش هزینه های پزشکی حادثه را برای بیمه گذاران خود لحاظ کرده است.

در این پوشش اگر بیمه شده بر اثر حادثه از کار افتاده و یا نقص عضو شود تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پوشش بیمه داشته و می تواند از بیمه سرمایه (غرامت) استفاده نماید.

همچنین بیمه شده در برابر خطراتی که بر اثر حادثه منجر به پرداخت هزینه های بستری و پزشکی می شود، پوشش داشته و شرکت بیمه تا سقف ۱۰ میلیون تومان این هزینه ها را پرداخت می نماید.

اعطای وام

اندوخته پس‌اندازی شما در بیمه عمر و پس‌انداز با پرداخت حق‌بیمه شکل گرفته و دارائی بیمه نامه شما محسوب می‌شود.
شما می‌توانید در مواقع ضروری تا ۹۰ درصد ارزش بازخرید اندوخته بیمه‌نامه خود وام دریافت کنید.

این وام می تواند در مواقعی که شما نیاز ضروری به صندوق پس انداز خود دارید به شما کمک کند تا بتوانید از سرمایه خود برداشت داشته باشید.
نکته خیلی مثبت این وام این است که هنگامی که شما وام دریافت می کنید پوشش های بیمه ای برای بیمه شده وجود خواهد داشت.

شرایط و میزان وام:
پرداخت وام در کوتاهترین زمان ممکن و بدون نیاز به هیچگونه تشریفات تا میزان ۹۰% ارزش بازخریدی بیمه نامه.
نرخ تسهیلات وام ۴% بیش از نرخ سود محاسباتی برای تشکیل سرمایه خواهد بود.

شرایط کلی بیمه نامه عمر و آتیه پاسارگاد

مبلغ حق بیمه
شما با هر شرایط اقتصادی می توانید از سرمایه گذاری عمر و تامین آتیه برخوردار شوید.* این مبلغ بین حداقل ۲۰۰٫۰۰۰ ریال و حداکثر ۳٫۳۳۴٫۰۰۰ ریال ماهیانه می تواند باشد.
انعطاف در پرداخت حق بیمه‌ هااز مهمترین ویژگیهای بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری قابل انعطاف بودن آن است که شرایط آن با توجه به توان مالی شما قابل پرداخت است. شما می‌توانید حق بیمه‌های خود را در طول مدت بیمه افزایش یا کاهش دهید.

نحوه پرداخت
حق بیمه بنا به تقاضای بیمه گذار می تواند به اقساط شش ماهه،سه ماهه، سالانه و یا ماهانه تقسیط گردد.
الگوی پرداخت حق بیمه‌ها بر اساس علاقه مندی خود می‌توانید دو روش را برای پرداخت حق بیمه‌های خود انتخاب کنید:۱) حق بیمه ثابت: در طول مدت بیمه مبلغ ثابتی را به عنوان حق بیمه در هر نوبت می‌پردازید.۲) حق بیمه افزایشی با نرخ معین: می‌توانید با توجه به توانایی خود هر سال مبالغ حق بیمه را از بین ۵ تا ۲۵% افزایش دهید.

سن بیمه شده

محدودیت سنی برای بیمه شدن وجود ندارد و تمام افراد زیر ۷۰ سال از بدو تولد می توانند تحت پوشش این نوع بیمه عمر باشند.
نوزادان از آغاز تولد و بزرگسالان تا سن ۶۵ سالگی
*سن بیمه شده + سال بیمه نباید از ۷۰ بیشتر شود.

مدت بیمه

مدت بیمه بین ۵ تا ۳۰ سال می باشد.

*سن بیمه شده + سال بیمه نباید از ۷۰ بیشتر شود.

معافیت مالیاتی:

سرمایه حیات پرداختی در بیمه عمروتامین آتیه به هر میزان که باشد از مالیات معاف است و در صورت فوت بیمه شده نیز مشمول مالیات بر ارث نخواهد بود.

سرمایه بیمه عمر و تامین آتیه، سرمایه بیمه حادثه و سرمایه بیمه بیماریهای خاص به هر میزان از معافیت مالیاتی برخوردار است و مبالغ پرداختی به بیمه گذار و استفاده کننده گان تابع قانون ارث نخواهد بود.

مشارکت در منافع
حداقل میزان سود سالانه برای ۲ سال اول این بیمه نامه ۱۶% ، ۲ سال دوم ۱۳% و برای سالهای بعد از آن ۱۰% در هر سال می باشد.
بیمه پاسارگاد
با توجه به توان سرمایه گذاری گروه مالی پاسارگاد وجوه حاصل از اندوخته های بیمه عمر و تامین آتیه بیمه گذاران خود را سرمایه گذاری نموده و علاوه بر تضمین سود سالانه ۹۰% منافع حاصل از آن سرمایه گذاری را بین بیمه گذران بیمه عمر و تامین آتیه خود تقسیم و سرمایه آنان را سالانه تعدیل می نماید.باز خرید بیمه نامه
بیمه نامه دارای ارزش بازخرید بوده و شما می توانید پس از پایان ماه ششم و پرداخت شش ماه حق بیمه ، اندوخته ایجاد شده را باز خرید نمایید.مزایای ویژه بیمه نامه
به منظور مقابله با تورم فرضی، به درخواست بیمه گذار مبلغ حق بیمه می تواندهر سال به میزان ۵ تا ۲۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد.

پاسخی به نیاز های شما …

  • اگر به دنبال پشتوانه‌ای برای دوران بازنشستگی هستید.
  • اگر به دنبال تشکیل سرمایه و پس‌انداز کردن با روشی با قاعده و منظم هستید.
  • اگر در جستجوی حفظ ارزش اقتصادی پس‌انداز خود در مقابل آثار ناشی از تورم هستید.
  • اگر در کنار برخورداری از پوشش فوت و پس‌اندازی به دنبال پوششهای تکمیلی دیگر هستید.
  • اگر …ما بیمه عمر و تامین آتیه بیمه پاسارگاد را به شما پیشنهاد می کنیم…
  • با این سرمایه گذاری  شما می توانید:
  • آینده خود و خانواده خود را تأمین نماید.
  • سرمایه گذاری مناسب و سود آور را انتخاب کنید.
  • هزینه های تحصیلی فرزندان را تأمین کنید.
  • ارزش اقتصادی پس‌انداز خود در مقابل آثار ناشی از تورم حفظ کنید.
  • هزینه های جهیزیه و ازدواج فرزندان را تامین کنید.این بیمه نامه به خاطر اثرات مفید و ماندگاری که برای فرد و خانواده وی بجا می گذارد از طرفداران زیادی برخوردار و مورد توجه اقشار مختلف اجتماع قرار گرفته است.

بازنشستگی می تواند بسیار پربارتر و پرشورتر از جوانی باشد.
اگر از امروز به فکرش باشیم.

منبع : http://www.insurancepasargad.com/lifeinsurance/lifeinsurance-and-pension

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار