ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

۴۰ درصد از بازنشستگان گیلانی و ۵۰ درصد کارگران، سهام عدالت دریافت نکرده‌اند :

0

در همایش روز جهانی کارگر اعلام شد:

۴۰ درصد از بازنشستگان گیلانی و ۵۰ درصد کارگران، سهام عدالت دریافت نکرده‌اند.

همایش بزرگ روز جهانی کارگر با حضور بیش از هزار نفر از کارگران و بازنشستگان استان گیلان و مقام های کشوری و استانی، در سالن همایش بانک صادرات برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حسن ایزدی (دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان) ضمن تبریک روز جهانی کارگر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جامعه کارگری، به ویژه چهارصد و هجده شهید کارگر استان گیلان، به فرموده رهبر انقلاب که سال‌جاری  را به‌عنوان سال رونق تولید نامگذاری کرده‌اند، اظهار داشت: مسُولان باید به تبعیت از فرموده ایشان طوری برنامه‌ریزی کنند که هم اشتغال در استان رونق بگیرد و هم کارگران به حقوق قانونی خود دست پیدا کنند.

وی با اشاره به وضعیت بد معیشتی کارگران و بازنشستگان، خواستار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شد و افزود: همسان‌سازی در همه ارگان‌ها انجام شده اما متاسفانه هنوز برای بازنشستگان تامین اجتماعی این اتفاق نیفتاده و لذا انتظار داریم که به‌خاطر وضعیت معیشتی مستمری‌بگیران، مسئولان اقدامات لازم را انجام دهند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات استان گیلان خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد از بازنشستگان گیلانی و همچنین بیش از پنجاه درصد از کارگران این استان هنوز سهام عدالت دریافت نکرده‌اند و از مسئولان مربوطه می‌خواهم که برای حل این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

غلامرضا خوالگر ریاست کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان هم که دیگر سخنران این همایش بود، اظهار داشت: خواسته ما نمایندگان جامعه کارگری از مسئولان محترم کشوری و استانی این است که در تحقق مطالبات جامعه کارگری به دیدارها و جلسات نمادین بسنده نکنند. ما خواهان این هستیم تا خروجی این جلسات حل معضلات معیشتی جامعه کارگری باشد.

وی افزود خواسته ما از نماینده عالی دولت در استان (استاندار محترم ) و نمایندگان محترم مجلس این است که خواسته‌های کارگران را بشنوند و در جلساتی که با همین منظور تشکیل میشود شرکت کند و با تعامل و هم‌اندیشی با تشکل‌های صنفی کارگری برای برون‌رفت از این معضلات راهکارهای اساسی ارایه کنند.

ریاست کانون شوراهای اسلامی کار استان در ادامه با بیان اینکه مشکل معیشت و مشکل قراردادهای موقت مهم ترین معضلات امروز جامعه کارگری است، خطاب به استاندار درباره مشکلات موجود در کارخانه چوکای تالش، گفت: با توجه به خروج شرکت از ماده ۱۴۱ قانون تجارت و عدم برخورداری و استفاده از تسهیلات بانکی، تدابیر لازم برای برخورداری از وام های کم بهره اندیشیده شود.

وی افزود: ایجاد هر شغل برای دولت بیش از سیصد میلیون تومان هزینه دارد، چوکا در حال حاضر بیش از هشتصد شغل پایدار دارد که با رونق و استمرار تولید امکان ایجاد بیش از هزار و پانصد شغل را دارد.

خوالگر خاطرنشان کرد: واگذاری جلگه‌های منابع طبیعی بدون ترک تشریفات با عنایت به اهلیت چوکا به عنوان یک بنگاه اقتصادی صادر معتبر برای بهره‌برداری و ایجاد ارزش افزوده از جایگاه ویژه‌ای در بخش تولید برخوردار کرده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این اتخاذ و تدابیر لازم برای جلوگیری از خروج چوب‌های غیر صنعتی و باغی از استان با اولویت فروش به چوکا و شرکتها و بخش‌های تولیدی استان بخصوص شهرستان برای رونق تولید و با ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی.

وی در ادامه خواسته دیگر کارگران شرکت چوکا رافروش چوب های برداشت شده و توقیف شده منابع طبیعی با اولویت و بدون ترک تشریفات طبعا با قیمت تنظیم شده مصوب به چوکا برای رونق تولید و ایجاد مشاغل پایدار عنوان کرد .

وی افزود: با توجه به اینکه مشکلات چوکا در سنوات گذشته به دلیل عدم تولید و معوقات پرسنلی در حوزه کارگری علیرغم تلاش سهامداران محترم و مدیریت کماکان باقیست، حمایت صندوق ها و بسته های حمایتی از پرسنل و کارگران را ضروری عنوان کرد.

وی همچنین خواستار  حمایت مدیران استانی و شهرستانی در حوزه های خدمات رسانی آب ،برق و گاز و دارایی و سازمان تامین اجتماعی در سال رونق تولید شد  و عبور از شرایط بحران و رسیدن به نقطه سربه سر تولید کما فی سابق را مزید امتنان  برای کارگران این شرکت عنوان کرد.

وی در ادامه در رابطه با مطالبات شرکت های اقماری صنایع پوشش، خواستار حمایت مسئولان از مجموعه شرکت سرمایه گذاری اتیه دماوند شد و همچنین خواستار حمایت و پیگیری، در خصوص ساخت و ساز و راه اندازی ماشین آلات ریسندگی شد که در حال حاضر در شرکت پوشش بلا استفاده مانده اند.

IMG_20190501_194123_600

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار