ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سیستم متمرکز مستمری‌ها از ماه آینده اجرایی خواهد شد:

0

محمدحسن زدا:

سیستم متمرکز مستمری‌ها از ماه آینده اجرایی خواهد شد/ بسته رونق تولید ظرف امروز و فردا آماده می‌شود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی به اقدمات این سازمان در حوزه رونق تولید و ارائه خدمات غیرحضوری پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمدحسن زدا» در همایش تامین اجتماعی، کسب و کارهای نوین و رونق تولید، گفت: سازمان تامین اجتماعی سال گذشته ۳ هزار میلیارد تومان مازاد وصولی داشت. همچنین هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در بخش درمان داشتیم.

وی افزود: در اسفند ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعهدات نقدی داشتیم که اینها همه به لطف کار جهادی کارکنان سازمان تامین اجتماعی اتفاق افتاد.

زدا با اشاره به توافق صورت گرفته حول میزان افزایش مستمری حداقل‌بگیران (۳۶.۵ درصد) و سایر سطوح (۱۳ درصد+۲۶۱ هزار تومان) در سال ۹۸، گفت: کانون‌های بازنشستگی پیشنهادات خود را به ما ارائه کردند و با توجه به پیشنهاد آنها و بودجه سازمان تامین اجتماعی میزان افزایش مستمری سایر سطوح را تعیین کردیم.

وی البته تاکید دارد: با این افزایش‌ مستمری‌های سفره‌های بازنشستگان رنگین نمی‌شود. به هرشکل هرگاه که مضوبه هیات وزیران را بگیریم پرداخت افزایش مستمری‌ها به حساب بازنشستگان انجام می‌شود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بودجه ۱۲۲ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی را در سال ۹۸، منظم کردیم، افزود: موفق شدیم ۵۰ هزار میلیارد تومان وصولی از محل حق بیمه‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی باید مقوم تولید باشد، گفت: رونق تولید و حمایت از کسب و کارهای نوین اهداف سازمان تامین اجتماعی است و هرگامی که برداشتیم در این جهت بوده است. قدم‌هایی که در این چارچوب برداشته‌ایم و برخواهیم داشت از این جهت حائز اهمیت است که سازمان تامین اجتماعی ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد. ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار کارفرما به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند. هم اکنون ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی داریم.

زدا با اشاره به اقدامات سازمان تامین اجتماعی برای کمک به سیل‌زدگان، گفت: تنها چند ساعت پس از سیل پل دختر، کارکنان سازمان تامین اجتماعی درمانگاه شهر را لایروبی کرده و خدمات‌دهی به سیل‌زدگان را شروع کردند. اینها همه به لطف نیروهای انسانی که سرمایه سازمان تامین اجتماعی هستند رقم خورد.

وی با بیان اینکه پرسنل سازمان تامین اجتماعی در شرایطی به سیل‌زدگان یاری رساندند که خود شرایط مالی خوبی ندارند، گفت: کمک‌های سازمان تامین اجتماعی به سیل‌زدگان در قالب پرداخت وام جعاله و… متمرکز شد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه دفترچه‌های سازمان تامین اجتماعی را الکترونیکی کردیم تا دیگر چک سفید امضا نباشند، افزود: بیشترین هزینه‌های دارویی در سازمان تامین اجتماعی مربوط به داروهای هرمونی است که در بدنسازی کاربرد دارند. در سیتسم جدیدی که تعریف کرده‌ایم دیگر داروهای هرمونی را تحت پوشش بیمه قرار نخواهیم داد.

وی افزود: همچنین به زودی سیستم باجه درآمد را بالا می‌آوریم تا تحول را به چشم خود ببینید. ما با راه‌اندازی سیستم BI کنترلمان را بر نسخ پزشکی افزایش می‌دهیم و جلوی تداخل دارویی و تحمیل هزینه‌های بی‌مورد دارویی را می‌گیریم.

زدا با اشاره به ماده ۳۹ قانون تامین اجتماعی، گفت: ماده ۳۹ قانون تامین اجتماعی از زمان تصویب اجرایی نشده است. ما کنترل‌هایمان را بر این حوزه افزایش می‌دهیم تا فرار بیمه‌ای اتفاق نیفتد.

وی افزود: سیستم متمرکز مستمری‌ها از ماه آینده اجرایی خواهد شد تا پرداخت یکجا و متمرکز باشند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تدوین بسته رونق تولید، گفت: بسته رونق تولید ظرف امروز و فردا آماده می‌شود. ما باید چراغ تولید را روشن نگه داریم. از این رو در کارگاه‌های پیمانکاری که شرایط لازم را داشته باشند، ضریب پیمان دریافت نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه بازرسی‌های کارگاهی با تبلت انجام می‌شود، گفت: همچنین ابلاغ‌ها دیگر ایمیل می‌شوند و ابلاغ دستی نخواهیم داشت. ما بازرسان شعب را به ۱۰ نفر می‌رسانیم.

زدا با اشاره به میزان بدهی بیمه‌ای کارفرمایان بنگاه‌های بخش خصوصی به سازمان تامین اجتماعی، گفت: بخش خصوصی ۲۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهی بیمه‌ای دارد. دولت هم مقدار زیادی بدهی به سازمان تامین اجتماعی دارد. به نوعی با کارفرمایان تعامل می‌کنیم که رضایت‌مندی آنها را به همراه داشته باشد.

وی افزود: با اسکن پرونده‌های بیمه‌شدگان مشکلات مربوط به انتقال سابقه دیگر برطرف می‌شود.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار