ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دنبال جایگزینی حق بیمه قرارداد با خود اظهاری هستیم:

0
 ارائه ۶۵ خدمت غیر حضوری.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از برنامه جایگزینی حق بیمه قرارداد با روش خود اظهاری هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدحسن زدا سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در برنامه یکشنبه شب پایش در رابطه با ارتقای خدمات این سازمان وعده داد: «تا دو ماه آینده ۶۵ سرویس از ۲۰۰ سرویس سازمان تأمین اجتماعی را غیرحضوری خواهیم کرد و تا آخر سال، همه این ۲۰۰ سرویس غیرحضوری و الکترونیکی راه‌اندازی می‌شود.»

زدا در مورد خدمات درمانی این سازمان به بیمه‌شدگان گفت: «دفترچه درمانی سازمان تأمین اجتماعی الکترونیکی شده است و در تمام مراکز ملکی سازمان صرفاً با ارائه کد ملی به بیمه‌شدگان خدمات ارائه می‌شود.»

وی همچنین افزود: «در مراکز غیر ملکی نیز مشکل امضای الکترونیک وجود دارد که سازمان نظام پزشکی باید کمک کند تا تمام امضاءها صادر شود و در مراکز غیر ملکی نیز امکان حذف دفترچه کاغذی به وجود آید.»

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با رد امکان ابلاغ نشدن صورتحساب‌های این سازمان به کارفرمایان گفت: «بیش از ۸۰ درصد ابلاغ‌ها در سازمان تأمین اجتماعی به‌صورت غیرحضوری و از طریق ایمیل انجام می‌شود و اگر کارفرمایی به علت ابلاغ نشدن صورتحساب بدهی جریمه شده باشد قطعاً دوباره به او ابلاغ می‌شود و جریمه از صفر محاسبه خواهد شد».

وی همچنین در این رابطه افزود: «هر سال ۲ میلیون صورتحساب صادر می‌کنیم که ۱۷۰ هزار شکایت به این صورتحساب‌ها داریم».

زدا همچنین با توجه به اعتراضات کارفرمایان در مورد دریافت ضریب حق بیمه قرارداد از پیمان‌ها علاوه بر لیست کارگران، دریافت این مبالغ را با توجه به تعهدات فراوان سازمان تأمین اجتماعی ناگزیر دانست و در جواب به این انتقاد که دریافت این ضرایب نمی‌تواند موجب اطمینان از بیمه شدن کارگران مشغول در کارهای پیمانکاری شود گفت: «اگر شما فرمول بهتری دارید من می‌پذیرم که آن را به جای دریافت ضریب از قراردادهای پیمانکاری اجرا کنم».

این مسئول سازمان تأمین اجتماعی آمار درآمدهای این سازمان در سال ۹۷ را این‌گونه شرح داد: «درآمد سازمان تأمین اجتماعی از محل حق بیمه قراردادهای پیمانکاری در سال حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است. همچنین در سال ۹۷ کل درآمد سازمان تأمین اجتماعی از حق بیمه‌ها ۷۲ هزار میلیارد تومان بوده است».

زدا همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد ورشکستگی تأمین اجتماعی با رد این موضوع گفت: «در سازمان تأمین اجتماعی مشکل نقدینگی داریم ولی از نظر مالی وضعیت سازمان تأمین اجتماعی مناسب است و سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان زیان‌ده نیست».

در پایان سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با قبول اشکالاتی که در روش حق بیمه قرارداد وجود دارد گفت: «ما به سمت خود اظهاری می‌رویم. یعنی اگر کارفرما در پیمان و در جاهایی که امکان بازرسی نیست، اعلام کرد که سه نفر کارگر دارم، آن را بپذیریم و با دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی بتوانیم درصدی از این‌ها را چک کنیم و صحت آن را بررسی کنیم».

حق بیمه قرارداد روشی است که سازمان تأمین اجتماعی برای نظارت بر کارگاه‌های غیرثابت از آن استفاده می‌کند. در سال‌های گذشته انتقادهای زیادی از این روش شده است. منتقدان برخلاف مسئولان سازمان تأمین اجتماعی که این روش را عاملی برای بیمه شدن کارگران کارهای پیمانکاری می‌دانند، آن را فقط سازوکاری برای جبران کسری درآمد سازمان تأمین اجتماعی قلمداد می‌کنند که به بیمه شدن کارگران نیز کمکی نمی‌کند.

منبع : https://www.farsnews.com/news/13980209000487

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار