ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش حقوق پاسخگوی گرانی‌ها نیست:

0

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران:

افزایش حقوق پاسخگوی گرانی‌ها نیست/ نه بالا رفتن دستمزد را می‌خواهیم نه گرانی‌ را .

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با انتقاد از تورم و گرانی‌هایی که سال گذشته در کشور شدت گرفت، گفت: اگر مدیریت کشور در سال ۹۸ نیز مانند سال گذشته باشد، انتظار تحمل ادامه روند شرایط گرانی از مردم به ویژه کارگران و بازنشستگان، غیرواقعی و دور از نظر است.

علی‌اکبر عیوضی به خبرنگار ایلنا گفت: سال ۹۷، سال بسیار پرتنش و هزینه‌سازی برای تمامی مردم ایران به ویژه بازنشستگان بود که از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: همه چیز از سوءمدیریت نظام بانکی در کنترل قیمت ارز و نوساناتی که در بحث ارز به وجود آمد، نشات گرفت و در نهایت پایین آمدن ارزش پول ملی باعث رشد افسارگسیخته تورم شده است.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه در نتیجه سوءمدیریت‌ها، مردم بیش از ۷۰ درصد قدرت خرید خودشان را از دست داده‌اند، از ژست‌هایی که برخی مسئولان نسبت به افزایش دستمزد می‌گیرند انتقاد کرد و گفت: مبلغی که به دستمزدها افزوده شده، نمی‌تواند پاسخگوی گرانی‌ها و تورم موجود باشد و اکنون با هر کارگر یا بازنشسته‌ای صحبت می‌کنیم، خواستار بازگشت همه چیز به قیمت گذشته هستند. آنها می‌گویند نه افزایش دستمزد می‌خواهیم و نه گرانی‌ها را. زیرا افزایش دستمزد پاسخگوی گرانی‌ها نیست.

وی با ابراز تاسف از اینکه کنترل قیمت‌ها از دست دولت خارج شده است، گفت: عده‌ای اعتقاد دارند که دولت همه چیز را رها کرده و تعمدی باعث گرانی‌ها شده است. اما بحث بر سر این است که اگر دولت نقشی هم در تورم و گرانی نداشته است باید آن را مدیریت می‌کرد و نمی‌گذاشت که بار همه سوءمدیریت‌ها بر دوش مردم گذاشته شود.

عیوضی با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارشناسان و صاحبنظران مبنی بر اینکه دولت در بی‌ارزش شدن پول ملی نقش داشته، گفت: اگر این اظهارات درست باشد، جای تاسف دارد اما ما نمی‌توانیم باور کنیم که دولت برای حل مشکلات خودش، کشور را با بحران روبه‌رو کرده باشد.

وی از مسئولان خواست شعارهای انتخاباتی خود را بار دیگر مرور کنند. عیوضی گفت: اکنون زمان حسابرسی است و مسئولان باید اعلام کنند کدامیک از شعارهایی که داده‌اند به مرحله عملیاتی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ کالایی را سراغ نداریم که کمتر از ۷۰ درصد گران شده باشد، گفت: دولت نتوانسته کاری برای کنترل گرانی و تورم کاری انجام دهد و در برخی مواقع با سیاست‌های غلط، خود از مسببان گرانی و تورم بوده است. این نوع مدیریت برای کشور خطرآفرین است.

وی خواستار تجدیدنظر در شیوه قیمت‌گذاری‌ها در کشور شد و گفت: اگر قرار باشد روند تورم مانند سال ۹۷ باشد، زندگی کارگران و مستمری‌بگیران بسیار سخت‌تر از آنچه امروز هست، می‌شود.

عیوضی با تاکید بر اینکه مشکلات نباید منجر به ناامیدی مردم شود، گفت: به عنوان یک ایرانی اعلام می‌کنم که جنگ اقتصادی آمریکا و همفکرانش خطرناک است و دولتمردان بدانند که مردم منافع کشور خود را به خطر نخواهند انداخت اما اینطور هم نیست که مسئولان تاوان سوءمدیریت‌های خود را ندهند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه در هر صورت مردم کارشکنان را شناسایی می‌کنند، گفت: امیدواریم کارشکنان در بدنه دولت نباشند و قصدی هم پشت پرده نباشد اما باید متوجه بود که مردم در شرایط موجود بسیار دچار مشکل هستند و ادامه سوءمدیریت‌ها می‌تواند آسیب‌های جدی به دنبال داشته باشد.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار