ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پیش‌بینی چهار اتفاق ناگوار برای اقتصاد سال نودوهشت:

0
لطفعلی بخشی، اقتصاددان، در گفتگو با تجارت مطرح کرد:

پیش‌بینی ۴ اتفاق ناگوار برای اقتصاد سال ۹۸

لفطعلی بخشی، اقتصاددان، برای اقتصاد سال ۹۸ تشدید فقر، افزایش شکاف طبقاتی، کاهش سرمایه‌گذاری و بیشتر شدن نرخ بیکاری را پیش‌بینی می‌کند.

لطفعلی بخشی  در گفتگو با تجارت‌نیوز در خصوص اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی و نتیجه آن افزود: این موضوع بحث بسیار گسترده‌ای است. عملا دیده شده است که دلار ۴۲۰۰ تومانی رانت کلانی شد و از این دلار هیچ چیزی نصیب مردم فقیر کشور ما نشد.

وی اضافه کرد: اما دولت قصد دارد که روش دیگری را در پیش بگیرد و می‌خواهد نحوه پرداخت پول را عوض و به شکل دیگری آن را پرداخت کند. به هر حال دولت ما متاسفانه دولت سعی و خطاست و مشکل این است که از خطاهای خود پند نمی‌گیرد. حالا آقایان راه‌حل دیگری ارائه می‌دهند. امیدوارم درباره این راه‌حل جدید به نحوی فکر کنند که برای بار دوم به ثروتمندان جامعه کمک نکنند و اگر قرار بر کمک است باید به سطوح و طبقات پایین‌تر جامعه کمک شود. ولی باز هم دولت مشغول به سعی و خطاست و هیچ مطالعه‌ علمی در این خصوص که آیا این روشی که می‌خواهند به کار بگیرند بهتر است و کارکرد مثبتی دارد، وجود ندارد.

وی همچنین افزود: این بحث از طرف دولت مطرح شده است که امسال دولت قصد دارد اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی را به شکل دیگری انجام دهد، ولی متاسفانه هیچگونه مطالعه‌ای در خصوص اینکه روش قبلی درست و روش جدید اشتباه است و یا برعکس وجود ندارد. به هر حال این جریان یک تصمیم شخصی است و متاسفانه کل جامعه ایران باید تاوان این تصمیم را بدهد.

وی در پاسخ به اینکه آیا می‌توان به کاهش فقر در سال جاری امیدوار بود؟ گفت: مطلقا، قطعا امسال فاصله طبقاتی و فقر در کشور گسترده‌تر خواهد شد و به خصوص سیلی که در ایام نوروز اتفاق افتاد آن را شدت می‌بخشد و همه عوامل در جهت ایجاد مشکلات بیشتر است و حتما هم بر روی فقر اثر مستقیم خواهد گذاشت. امسال سال بسیار سختی خواهد بود و به خصوص فقرای جامعه ما سختی بیشتری خواهند کشید.

وی همچنین در پیش‌بینی بازار کار بیان کرد: با توجه به نرخی که دولت به عنوان حداقل دستمزد تعیین کرده است چشم‌انداز بازار کار بسیار بدتر از سال گذشته خواهد بود. در فروردین ماه امسال ما شاهد این بودیم که خیلی از شرکت‌ها تعدیل نیرو کردند و با این وضعیت پیش آمده دیگر نمی‌توان به سرمایه‌گذاری امید داشت و در واقع چشم‌اندازی برای اشتغال بیشتر وجود ندارد.

لطفعلی بخشی از افزایش بیکاری در سال ۹۸ سخن می‌گوید.

چالش‌های کسب و کار و راهکارهای پیش‌رو

به گزارش تجارت‌نیوز بخشی همچنین در نشست انجمن اقتصاددانان ایران درباره قوانین مربوط به تجارت کشور گفت: متاسفانه قوانین ما بسیار قدیمی و مربوط به قبل از انقلاب است. به دلیل قدیمی بودن این قوانین ما امروزه با مشکلات بسیاری رو به رو هستیم و نیاز داریم که در آن تغییراتی متناسب با جامعه امروز ایجاد شود.

وی درباره فساد عنوان کرد: دو عامل مهم در ایجاد فساد دخیل‌اند که یکی از آنها دولت و دیگری بخش خصوصی است. جایگاه ایران در رتبه‌بندی کشورهای فاسد جهان در رتبه ۱۲۳-۱۲۴ قرار دارد. این در حالی است که کشور گرجستان که تا چند سال پیش جزو فاسدترین کشورهای دنیا محسوب می‌شد امروز در رتبه اول کشورهای سالم قرار دارد. با توجه به رشد این کشور می‌توان به از بین بردن فساد در ایران امیدوار بود.

او همچنین در مورد ثبت شرکت در ایران توضیح داد: ثبت شرکت در کشور ما از راحت‌ترین کارهایی است که می‌توان انجام داد. سهل‌گیری و راحتی در ثبت آنها نتایج منفی را در پی دارد که از جمله آنها می‌توان به فرار مالیاتی، وجود شرکت‌های صوری متعدد، صدور چک‌های بی‌محل، دریافت کارت بانکی و سوء استفاده از آن، افزایش کلاهبرداری، افزایش هزینه‌های تولید و ارائه تنها ۴۰۰ هزار اظهارنامه مالیاتی از یک میلیون و ۳۰۰ شرکت ثبت شده اشاره کرد.

وی در خصوص کارت‌های بازرگانی گفت: صدور کارت بازرگانی همچون ثبت شرکت نیز به راحتی انجام می‌شود و یکی از مشکلات، صدور کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف است. با صدور این کارت‌های یکبار مصرف، با دلار ۴۲۰۰ تومانی کالاها را وارد می‌کنند اما بعد از آن ناپدید می‌شوند و نمی‌توان پیگیری کرد.

بخشی در همایش انجمن اقتصاددانان از چالش‌های کسب و کار سخن گفت.

وی در خصوص پیشگیری از سوء استفاده از کارت‌های بانکی راه‌حل‌هایی را ارائه کرده است که از جمله آنها عبارت است از داشتن مدرک کارشناسی به بالا، داشتن دفتر کار رسمی، داشتن اعتبار بانکی، داشتن سرمایه کافی برای صادرات و واردات، تسلط به زبان انگلیسی، تسلط به قوانین و مقررات کارت بانکی و بازرگانی و گذراندن دوره و امتحان تخصصی.

وی همچنین نتیجه اصلاح روال صدور کارت بازرگانی و شرکت را پاکسازی محیط کسب و کار، افزایش اعتماد عمومی، کاستن از پرونده‌های دادگستری، کاهش زندانیان و افزایش درآمد می‌داند.

منبع : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار