ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دولت مستمری بازنشستگان را مطابق افزایش حقوق کارگران محاسبه کند :

0

یک فعال حقوق صنفی کارگران بازنشسته:

دولت مستمری بازنشستگان را مطابق افزایش حقوق کارگران محاسبه کند.

یک فعال حقوق صنفی کارگران بازنشسته معتقد است که افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی طبق قانون باید بر اساس معیارهای افزایش حقوق کارگران شاغل محاسبه شود.

عیدعلی کریمی (نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته استان قزوین) با اشاره به ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی به خبرنگار ایلنا گفت: طبق این ماده قانونی؛ هیت دولت به عنوان تصویب‌کننده نهایی میزان افزایش مستمری‌های زندگی کارگران بازنشسته، باید حداقل مستمری کارگران بازنشسته را براساس حداقل مزد کارگر مصوب شورای عالی کار افزایش دهد.

او با بیان اینکه کارگران بازنشسته مطالبات زیادی از دولت دارند که مهم‌ترین آنها این است که افزایش مستمری بازنشستگان کمتر از تورم واقعی اقلام مصرفی کارگران نباشد، گفت: بازنشستگان انتظار دارند پس از سال‌ها تلاش میزان مستمری‌شان به حدی باشد که بتوانند حداقل‌های زندگی را برای خانواده خود فراهم کنند نه اینکه برای جبران پایین بودن مستمری مجبور شوند با کهولت سن به دنبال هر شغلی باشند زیرا اگر حداقل مستمری به اندازه حداقل مزد افزایش یابد بازهم شکاف بین درآمد و هزینه‌های زندگی آنها پرنشده باقی‌خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ روز از سال جدید گذشته اما هنوز خبری از میزان افزایش مستمری بازنشستگان نشده است، گفت: هر ساله افزایش حقوق بازنشستگان با چندین ماه تاخیر پرداخت می‌شود .در عین حال وضعیت نامعلوم مستمری‌های سال ۹۸ بازنشستگان درحالی‌ست که از همین حالا شاهد اعلام نرخ‌های جدید هزینه‌های زندگی هستیم و در این میان دولت نباید معاش مستمری‌بگیران را فراموش کند.

وی با بیان اینکه افزایش مستمری‌های کارگران بازنشسته نیاز به بازنگری و ترمیم جدی دارد و باید فاصله مستمری و معاش برای بازنشستگان پر شود، افزود: دولت باید تمهیداتی بیندیشد که فاصله مستمری بازنشستگی با تورم واقعی جبران شود و بازنشستگان و مستمری‌بگیران بتوانند تغییراتی را در زندگی و معیشت خود احساس کنند.

به گفته کریمی؛ با تشدید بحران اقتصادی در چند سال اخیر که قیمت همه اجناس و کالاهای مصرفی را چند برابر گران‌تر کرده است، بازنشستگان انتظار دارند افزایش مستمری به گونه‌ای باشد که رضایت جامعه بازنشسته کارگران که طبق آمار سازمان تامین اجتماعی حداقل‌بگیر و زیر حداقل‌بگیر هستند را فراهم آورد.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان البرز با بیان اینکه آیا مسئولان مربوطه نمی‌دانند که بازنشستگان در چه شرایطی زندگی می‌کنند و آیا نمی‌دانند که بازنشسته با حقوق سال گذشته زندگی می‌کند درحالی‌که تورم  سال جدید نیز که طبیعتا ایجاد می‌شو، سفره بازنشستگان را خالی‌تر می‌کند، افزود: بازنشستگان پس از سالها فرسودگی به زمان فراغت از کار  می‌رسند اما به علت اینکه بیشترشان درآمدی در حد حداقل و حتی زیرحداقل مستمری تعیین شده دارند، همچنان مجبور به ماندن در دنیای کسب و کار هستند.

دبیر خانه کارگر قزوین در پایان گفت: امیدواریم تعیین افزایش مستمری‌ها به گونه‌ای انجام شود که نارضایتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران را در پی نداشته باشد، چراکه اگر این نارضایتی ایجاد شود و حقوق بازنشستگان کمتر از شاغلان تصویب شود، تبعات منفی آن هویدا خواهد شد.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار