ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

قیمت مسکن در روز‌های آینده گران می‌شود؟

0

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس در خصوص وضعیت بازار مسکن در سال ۹۸ توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار مسکن تهران در آخرین ماه از سال ۹۷ نه تنها از جهت تورم بلکه به لحاظ رشد حجم معاملات خرید نیز افزایش قابل توجهی را تجربه کرد به طوری که متوسط قیمت خانه در اسفند ۹۷ نسبت به اسفند ۹۶ رقمی معادل ۹۵ درصد و میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران در اسفند ۹۷ رقمی معادل ۸٫۸ درصد نسبت به بهمن ۹۷ افزایش پیدا کرد که این میزان رشد قیمت مسکن در تهران از شهریور ماه به لحاظ بیشترین تورم ماهانه بی‌سابقه بوده است.

همچنین حجم ماهانه معاملات مسکن در تهران در اسفند ماه ۳۵ درصد نسبت به بهمن ماه افزایش پیدا کرد و به نزدیک ۱۱ هزار واحد رسید. این حجم معاملات در مقایسه با اسفند سال ۹۶ حدود دودرصد رشد نقطه‌ای داشته است.


بیشتر بخوانید: دلار چه بر سر بازار مسکن آورد؟


آخرین میانگین ماهانه قیمت به ثبت رسیده در کارنامه بازار مسکن در سال ۹۷ در آستان عبور از مرز ۱۱ میلیون تومان بوده است؛ حال سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا رشد قیمت خانه در سال ۹۸ همچنان تداوم پیدا می‌کند؟

علیم یارمحمدی، عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس،گفت: با توجه به اینکه بازار مسکن از کمبود حجم عرضه نسبت به حجم تقاضا رنج می‌برد احتمال افزایش قیمت مسکن در سال ۹۸ بسیار زیاد است، البته وزارت راه و شهرسازی در حال انجام تکالیف خود در بازار مسکن است به عبارتی این وزارتخانه مکلف به ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال جاری شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیاز کشور به تعداد واحد‌های مسکونی را ارزیابی می‌کنند که بیش از ۳ میلیون واحد مسکونی است که این نیاز به تعداد واحد مسکونی سالانه افزایش پیدا می‌کند، بنابراین تنها ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی از سوی دولت و همچنین ساخت و ساز انبوه‌سازان در بافت‌های فرسوده آن طور که باید و شاید دردی از نابه‌‎سامانی موجود در بازار مسکن دوا نمی‌کند و نمی‌توان در خصوص کاهش قیمت مسکن یا حتی ثبات قیمت مسکن در سال ۹۸ تخمینی زد.

یارمحمدی با اشاره به لایحه اصلاح قانون پیش فروش ساختمان تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس در قالب لایحه‌ای اقدام به اصلاحات ابهامات و تناقضات قانونی از جمله مالکیت تدریجی، صدور سند قطعی بدون طی مراحل قانونی، شناسنامه فنی و اجرایی و تاخیر موجه و غیرمجوز و پرداخت خسارت از سوی فروشنده، حق فسح قرارداد از سوی خریدار در قانون پیش فروش ساختمان کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: بررسی لایحه اصلاح قانون پیش فروش ساختمان در کمیسیون عمران مجلس به پایان رسیده است و این طرح به زودی در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: شکی در تصویب لایحه اصلاح قانون پیش فروش ساختمان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی وجود ندارد و بدون‌شک با تصویب طرح اصلاح قانون پیش فروش ساختمان، می‌توان امیدوار بود که نقدینگی سرگردان در بازار به سمت حوزه پیش فروش ساختمان و تولید مسکن حرکت کند که این مساله می‌توان باعث کاهش قیمت مسکن در سال ۹۸ هم شود.

منبع: تجارت نیوز

https://www.yjc.ir/fa/news/6889108

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار