ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حافظه ابری چیست؟

0

ممکن است هرکدام از ما با وسایل مختلفی مثل موبایل، تبلت یا کامپیوتر به بستر اینترنت متصل شویم و اطلاعات گوناگونی را از آن ذخیره کنیم. آیا تا به حال به آن فکر کرده‌اید که چگونه می‌توان تمام اطلاعات خود از جمله عکس، فیلم، صدا و… را در یک فضای مجازی بارگزاری کنید و در هر لحظه و هر مکان از آنها استفاده کنیم؟

به گزارش تجارت‌نبوز، فضای ذخیره سازی ابری یا cloud data storage یعنی در دسترس بودن اطلاعات در همه جا؛ به عبارت دیگر به جای ذخیره اطلاعات روی سخت افزار آن‌ها را روی سروری در اینترنت نگهداری می‌کنید. نمونه کوچک و ساده آن را خیلی از ما تجربه کرده‌ایم؛ این که به خاطر گم نکردن یا حذف نشدن فایلی آن را به ایمیل خودمان می‌فرستیم که در جایی به جز لپ تاپ و گوشی هم ذخیره شده باشد.

فضای ابری در واقع انجام همین کار به شکل پیشرفته‌تر است. با این امکان دیگر مهم نیست که شما کجای دنیا هستید و از چه کامپیوتر یا موبایلی استفاده می‌کنید. تنها ابزار مورد نیاز شما برای دسترسی به اطلاعات‌تان اینترنت با پهنای باند مناسب است. بعد از وصل شدن به اینترنت و به محض وارد شدن به حساب کاربری‌تان در فضای ابری همه فایل ها در دسترس خواهند بود.

گوگل

گوگل درایو برای شروع ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آنلاین رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌توانید عکس‌ها، داستان‌ها، طراحی‌ها، طرح‌ها، موارد ضبط شده، ویدیوها و همه چیز را در آن نگه‌دارید. در صورت نیاز بیشتر می‌تواند با پرداخت مبلغی به صورت ماهیانه، ظرفیت‌های بالاتری را گوگل درایو داشته باشد. همچنین می‌توانید به فایل‌هایتان در Google Drive از هر تلفن هوشمند، رایانه لوحی، یا رایانه‌ای دسترسی داشته باشید. بنابراین به هرکجا بروید، فایل‌هایتان هم با شما می‌آیند. گوگل درایو از ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ (۵ اردیبهشت ۱۳۹۱) در دسترس قرارگرفت.

این سرویس شامل افزوده‌های گوگل داکس، گوگل شیتس و گوگل اسلایدز به همراه سری برنامه‌های اداری است که به کاربر توانایی ویرایش انواع فایل‌های سرور گوگل، از جمله اسناد کتبی، صفحه‌گسترده‌ها، اسلایدها، نقاشی‌ها و غیره را می‌دهد. از جمله ویژگی‌های گوگل هماهنگ بودن آن با سرویس‌های دیگر از جمله: گوگل پلاس، گوگل مپ، گوگل فوتو و… است.

آی کلاد

آی‌کلاد (iCloud)یک سرویس فضای ابری از شرکت اپل است. این سرویس در ششم ژوئن سال ۲۰۱۱ در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل معرفی شد. آی کلاد به کاربرانش این امکان را می‌دهد که داده‌های خود، مانند «فایل‌های موسیقی» را بر روی سرورهای دور دست قرار دهند و بتوانند از دستگاه‌های مختلف مانند دستگاه‌های مبتنی بر ios یا کامپیوترهای شخصی (دارای سیستم‌عامل اواس‌ایکس یا ویندوز) دانلود کنند. این سرویس به عنوان مرکز هماهنگ کننده داده‌ها برای ایمیل، تماس‌ها، تقویم، بوک‌مارک‌ها، یادداشت‌ها، فهرست کارها و سایر داده‌ها فعالیت می‌کند و پنج گیگابایت فضای قابل ارتقا ابری ارائه می‌دهد.

مایکروسافت

مایکروسافت وان‌درایو که پیش‌تر با نام اسکای‌درایو شناخته شده بود یک سرویس میزبانی فایل است که به کاربران امکان آپلود کردن و همگام‌سازی فایل‌ها را در یک فضای ابری می‌دهد و از طریق مرورگر وب یا سایر دستگاه‌های محلی می‌توان به فایل‌ها دسترسی داشت. این سرویس بخشی از خدمات آنلاین ویندوز لایو است و به کاربران این امکان را می‌دهد که فایل‌های خود را به صورت خصوصی، اشتراک با برخی افراد یا به صورت عمومی آپلود کنند. برای دسترسی به فایل‌هایی که به صورت عمومی منتشر شده‌اند نیازی به حساب کاربری مایکروسافت نیست.

در ابتدا این سرویس به کاربران خود ۷ گیگابایت فضای رایگان اختصاص می‌داد ولی از سال ۲۰۱۴ برای رقابت با گوگل درایو، این فضا را به ۱۵ گیگابایت افزایش داد. البته امکان خرید فضای بیشتر وجود دارد. اسکای‌درایو با استفاده از تکنولوژی اچ‌تی‌ام‌ال۵ ساخته شده و می‌توان فایل‌های تا ۳۰۰ مگابایت را با استفاده از کشیدن و رها کردن در مرورگر وب آپلود کرد یا توسط نرم‌افزار کاربردی مخصوص مایکروسافت ویندوز و اواس‌ده تا ۲ گیگابایت را آپلود کرد و همچنین می‌توانید فایل‌های آپلود کرده خود را در  وبلاگ یا وب سایت خود قرار دهید.

نمونه داخلی‌های داخلی این پلتفورم مانند «ابرینو» نیز وجود دارد.

منبع : https://tejaratnews.com/startup

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار