ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بازنشسته با حقوق سال گذشته زندگی نمی‌کند !:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

نگرانی بازنشستگان از تاخیر شش ماهه در افزایش حقوق/ بازنشسته با حقوق سال گذشته زندگی نمی‌کند .

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با انتقاد از اینکه پس از تعیین افزایش دستمزد، کارگران اولین دستمزد خود را بر مبنای افزایش تعیین شده دریافت می‌کنند، گفت: متاسفانه بازنشستگان حداقل ۳ ماه باید منتظر بمانند تا سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق را اعمال کند.

برزو روحبخش از کم لطفی‌های سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان انتقاد کرد و به خبرنگار ایلنا گفت: چشم  امید کارگران بازنشسته به لطف سازمان تامین اجتماعی است به ویژه آنکه بیشتر بازنشستگان از حداقل‌های یک زندگی معمولی هم محروم هستند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی باید با کارگران بازنشسته مهربانتر باشد، گفت: حقوق بازنشستگان از سوی سازمان تامین اجتماعی تامین می‌شود و هیچ منبع درآمد دیگری ندارند به همین دلیل انتظار بیشتری از تامین اجتماعی دارند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با انتقاد از اینکه بارها شاهد بودیم که افزایش حقوق بازنشستگان پس از گذشت ۷ ماه پرداخت شده است، گفت: آیا مدیران سازمان نمی‌دانند که بازنشستگان در چه شرایطی زندگی می‌کنند و آیا نمی‌دانند که بازنشسته با حقوق سال گذشته زندگی می‌کند درحالی‌که تورم امسال باعث می‌شود تا سفره خود و خانواده‌اش خالی باشد.

روحبخش با تاکید بر اینکه تاخیر در پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان آن همه به مدت ۷ ماه، وجهه سازمان تامین اجتماعی را نزد بازنشستگان خراب می‌کند، گفت: بازنشستگان گمان می‌کنند که مدیران تامین اجتماعی حقوق‌های بالا می‌گیرند و خودشان در بهترین شرایط زندگی می‌کنند بنابر این به فکر بازنشسته‌ای نیستند که می‌خواهد با حقوق یک و نیم میلیون تومانی در ماه با گرانی و تورم ۳۰۰ درصدی زندگی کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه خدمات رفاهی برای بازنشستگان بسیار ناچیز است، گفت: بازنشستگان هیچ منبع درآمدی به غیر از حقوق ماهیانه ندارند و هزینه‌های زندگی آنان نیز گاهی به صورت ویژه بالا می‌رود. به عنوان مثال یک باره هزینه درمانی برایشان پیش می‌آید یا دختر یا پسرشان می‌خواهد ازدواج کند و باید به فرزندانشان کمک کنند، در این شرایط ناچار می‌شوند وام بگیرند و تنها امیدشان وام‌هایی است که کانون در اختیارشان قرار می‌دهد. اما وقتی همین بازنشسته که با هزاران امید به کانون مراجعه می‌کند، با جمله نداریم رو به رو می‌شود، از حال می‌رود یا تشنج می‌کند. بنابراین انتظار داریم توجه به بازنشستگان بالا باشد.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با یادآوری اینکه سال گذشته افزایش حقوق بازنشستگان با شش ماه تاخیر پرداخت شد، گفت: مگر بازنشستگان کالاهای مورد نیازشان را با قیمت سال قبل دریافت می‌کنند که باید با حقوق سال گذشته زندگی کنند.

وی سرپرست سازمان تامین اجتماعی را مخاطب قرار داد و گفت: درخواست ما این است که افزایش حقوق بازنشستگان از سوی تامین اجتماعی به سرعت تعیین و اعلام شود و در مرحله دوم در اولین ماه سال این افزایش حقوق پرداخت شود نه اینکه شش ماه منتظر بمانیم.

روحبخش تاخیر در پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان را ناشی از مشکلات مالی تامین اجتماعی دانست و گفت: می‌دانیم که دولت بدهی خودش را به تامین اجتماعی پرداخت نکرده و سازمان با مشکلات شدید مالی رو به رو است و حتی برای پرداخت مستمری بازنشستگان با مشکل رو به رو است اما بازنشستگان نیز منبع درآمدی به غیر از تامین اجتماعی ندارند.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار