ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حذف دلار با تضعیف قدرت آن امکان‌پذیر است :

0
یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هاشمی گفت: قدرت رسمی و مقبولیت عامه دلار بسیار بالاست و زمانی می‌توان آن را از سیستم مبادلاتی کشور حذف کرد که قدرت آن در تجارت ایران کاسته شود.

سید بهاءالدین هاشمی، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت دلار در بازار‌های جهانی گفت: دلار یکی از ارز‌هایی است که تبدیل به ارز بین‌المللی شده است، در واقع نمی‌شود این ویژگی دلار را در جهان نادیده گرفت، اما می‌شود برای تضعیف این قدرت تلاش کرد.

وی افزود: بسیاری از کشور‌ها برای ثبت قدرت ارز خود تلاش کرده‌اند کشور‌هایی نظیر آلمان، فرانسه، چین، اتحادیه اروپا و همچنین روسیه که تا حدودی هم موفق بوده‌اند. این یک چراغ سبز از سوی تمام کشورهاست، یعنی آنها می‌خواهند از تحت سلطه قرار گرفته شدن توسط آمریکا خارج شوند.

هاشمی در ادامه بیان کرد: آمریکا هربار که می‌خواهد کشوری را مورد تنگنا قرار دهد، از طریق کاهش عرضه دلار و عدم تبادل این ارز وارد جنگ اقتصادی می‌شود. بهترین راه برای کاهش تأثیر دلار و پایین آمدن نرخ این ارز، کاهش قدرت آن و استفاده بیش از پیش از ارز‌های کشور‌های مبدأ معاملات است.

وی افزود: البته تبدیل ارزهای مبادلاتی از دلار به یور بسیار هزینه بر است، زیرا باید به سمت ارزی حرکت کرد که  مقبولیت عمومی و راه انتقال مناسبی داشته باشد.

این کارشناس بانکی گفت: دلار در حال از دست دادن سروری خود است، زیرا بزرگترین تهدید برای این ارز، خارج شدن کشورها از استفاده از این ارز است به علت اینکه آمریکا برای اعمال تحریم هایش همواره از راه دلار وارد شده است، تهدید دیگری که دلار را تضعیف می‌کند ورود ارزهای دیجیتالی در بازار مبادلات و سرمایه گذاری‌‎هاست.

هاشمی در پایان تأکید کرد: باید دلار را حذف کرد، اما نه به صورت یکجا و برای همیشه بلکه باید برای قسمتی از واردات و مبادلاتمان این ارز در نظر گرفته شود. یکی از راهکارهای مناسب برای خروج از سلطه  دلار  پیمان‌های دوجانبه و چندجانبه پولی است که در حال حاضر ایران با دو کشور ترکیه و روسیه این پیمان را منعقد کرده است، اما هنوز موفق به فعال بودن این پیمان نشده است. امیدواریم بانک مرکزی برای ایجاد این پیمان‌های پولی دو جانبه تلاش بیشتری را در پیش بگیرد و همانطور که رئیس کل بانک مرکزی نوید کاهش استفاده از دلار در مبادلات را داده، عمل شود.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/6868067

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار