ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سناریو چیست؟

0

سناریو در واقع از واژه ی انگلیسی Scenario گرفته شده است و میتوان در حوزه های مختلف از آن معانی مختلفی را برداشت نمود. برای اینکه بیشتر با معنی و مفهوم سناریو آشنا شوید پیشنهاد میکنیم تا انتها با ما همراه باشید تا در رابطه با اینکه سناریو چیست و چه معانی و مفهومی دارد و هم انکه برای چه مقاصدی به کار گرفته می شود بیشتر توضیح دهیم.
اگر بخواهیم از جانب هنر سناریو را مورد بررسی قرار دهیم میتوان آنرا یک متن و یا نمایشنامه ای در نظر گرفت که به وسیله ی آن می توان چارچوب یک فیلم یا تئاتر را مشخص نمود. در سناریوی هنری میتوان دست اندرکاران فیلم یا تئاتر، نقشی که بر عهده دارند ، دیالوگ هایی که قرار است حین بازی کردن در مقابل یکدیگر گویند و سایر مشخصات یک فیلم را قید نمود تا همه ی افراد ، ابزار ها و و سایل و … در زمان مشخص در محل مشخصی که برای آنها در نظر گرفته شده است به ایفای نقش خود بپردازند.
سناریو در عالم سیاست نیز کاربرد دارد، در سیاست می توان برای محیط داخلی یا بیرونی محیط یک منطقه یا کشور تهدیدات و فرصت ها را شناسایی نمود و با چیدن سناریویی مشخص برای هر یک از آنها به اهداف از پیش تعیین شده رسید. در اسناد سیاسی یا همان سناریو سیاسی می توان نسبت به پیش بینی آینده، برنامه ریزی و شبیه سازی شرایط احتمالی که در آینده ممکن است اتفاق افتد اقدام نمود.


یک مدیر که مدیریت یک مجموعه را بر عهده دارد نیز می بایست برای خدا و شرکتی که مدیریت آنرا را بر عهده دارد سناریو مناسبی را در نظر گرفته و بر طبق آن نسبت به بررسی وضعیت موجود ، تهدیداتی که کسب و کار را به خطر می اندازند و یا فرصت هایی که باعث پیشرفت کسب و کار می شوند را مشخص نموده و بر طبق آنها نسبت به تصمیم گیری درست متناسب با شرایط اقدام نمایند.
یکی از پرکاربرد ترین بخش هایی که از سناریو سازی در آن استفاده میشود حوزه نظامی می باشد. در این بخش که بسیار حساس و دقیق می باشد می توان با توجه به سناریویی که از پیش تعیین شده است عملیات های فرضی مناسب را ترتیب دید تا افراد مبارز بتوانند در هر شرایطی نسبت به گرفتن تصمیم مناسب با موقعیت به وجود آمده اقدام کنند.
به طور کلی میتوان در رابطه با سناریو و سناریو سازی اینطور گفت که مجموعه ای داستانی است که به نوعی می توان آنرا شبیه سازی ذهنی نیز در نظر گرفت که احتمالات مختلف را بررسی نموده و سعی میکند تا افراد را برای قرار گرفتن در شرایط مختلف آماده نماید. در یک سناریو سازی می توان به قوت و ضعف های موجود پی برد و نسبت به تقویت و یا اصلاح آنها اقدامات لازم را به عمل آورد. خروجی سناریو معمولا به صورت متن ، سند و داستان می باشد و به صورت کلی می توان آنرا ابزاری برای شبیه سازی آنچه پیش بینی می کنیم در آینده رخ میدهد به جهت مدیریت بهتر دانست.

منبع : https://contentideal.com/what-is-the-scenario

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار