ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دولت به یاری تامین اجتماعی بیاید نه اینکه چوب حراج به اموالش بزند :

0

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان تهران:

شرکت‌های زیانده واگذار شوند اما با حساب و کتاب/ دولت به یاری تامین اجتماعی بیاید نه اینکه چوب حراج به اموالش بزند .

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان تهران با انتقاد از اظهارات رئیس‌جمهور در خصوص واگذاری شستا گفت: اگر دولت به فکر بحران سازمان تامین اجتماعی است به‌جای آنکه صحبت از واگذاری شرکت‌های شستا بکند، بدهی ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی خود را به این سازمان بپردازد.

فضل‌الله کشاورز با اشاره به تاکید دولت بر واگذاری بنگاه‌های شستا به خبرنگار ایلنا گفت: منظور رئیس دولت در جلسه اخیر خود در وزارت کار این بود که شرکت‌های زیانده شستا واگذار شوند. حرف ایشان این بود که چرا شرکتی که زیان می‌دهد و برای سازمان هزینه دارد، را نگه داشته‌اید؟

وی با تاکید بر اینکه واگذاری شرکت‌های زیانده سخنی بسیار منطقی است، گفت: تعجب ما بیشتر از این است که چرا مدیران سازمان تامین اجتماعی به فکر واگذاری شرکت‌های زیانده و باز کردن این معضل از سر سازمان نبوده و نیستند؟

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان تهران خطاب به رئیس‌جمهور گفت: تعجب بیشتر ما از این است که گویا دولت نمی‌داند سازمان تامین اجتماعی حق‌الناس است نه بیت‌المال نیست لذا نمی‌تواند در مورد بیت‌المال تصمیم بگیرد.

وی با اعلام اینکه بیش از ۲۰۰ شرکت زیرمجموعه شستا هستند، گفت: در شستا سرمایه زیادی انباشته شده اما مشخص است که این سرمایه حساب و کتاب دارد و کسی حق ندارد برای آنچه به دولت تعلق ندارد، تصمیم بگیرد.

کشاورز به تشریح وضعیت شرکت‌های زیانده تامین اجتماعی پرداخت و گفت: این حرف بسیار منطقی است که شرکت‌های زیانده نه تنها برای سازمان سود دهی ندارد، بلکه سازمان ناچار است حقوق، عیدی، پاداش و مزایای کارکنان و هزینه‌های شرکت زیانده را از جیب بپردازد یعنی چون این شرکت‌ها سود ده نیستند، سازمان باید از سود شرکت‌های سودده بردارد تا هزینه‌های شرکت‌های زیان‌ده را بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری شرکت‌های زیانده باید با حساب و کتاب باشد، گفت: این حرف معنا ندارد که شرکت‌های زیانده را حتی به قیمت رایگان واگذار کنیم.

رییس کانون بازنشستگان شهر قدس گفت: اگر به تاریخچه دولت‌ها نگاه کنید، این شرکت‌های زیانده دسته گل‌هایی هستند که دولت‌های قبلی بابت بدهی خود به تامین اجتماعی تحویل دادند. یعنی دولت‌ها شرکت‌های زیانده را که مانند استخوان در گلو برای دولت شده بود، به سازمان تامین اجتماعی دادند تا هم از شر آنها راحت شوند و هم بخشی از بدهی خودشان به تامین اجتماعی را بپردازند.

وی با پذیرفتن اینکه زیان برخی از شرکت‌های شستا بالاست، گفت: اگر رئیس‌جمهور به فکر تامین اجتماعی است و می خواهد بار زیان را از دوش تامین اجتماعی بردارد، باید بداند که این شرکت‌های زیانده تحمیلی دولت‌ها هستند. بنابراین اکنون از دولت انتظار داریم با تامین اجتماعی همکاری کند و در فروش این شرکت‌ها به یاری سازمان بیاید نه اینکه چوب حراج به اموال تامین اجتماعی بزنند.

کشاورز با تاکید بر اینکه هیچ عقل سلیمی واگذاری اموال به قیمت صفر را پیشنهاد نمی‌کند، گفت: اگر دولت می‌خواهد به عنوان مدیر یا مشاور در کنار تامین اجتماعی باشد، بهتر است حرف حساب بزند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر میزان دریافتی‌های سازمان بابت حق بیمه به شدت کاهش یافته است، گفت: تعطیلی کارخانه‌ها و بحران‌های اشتغالزایی ناشی از عملکرد ضعیف دولت است و همین امر باعث شده تا حق بیمه دریافتی سازمان کاهش یابد. در این شرایط وقتی رئیس‌جمهور از واگذاری اموال سازمان به قیمت صفر سخن می‌گوید، تاسف‌آور است.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان تهران گفت: اگر دولت دلش برای سازمان می‌سوزد، کافی‌ست ۸۰ هزار میلیارد تومان از بدهی ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی خود به تامین اجتماعی را بپردازد تا بحران تامین اجتماعی کاهش یابد، نه آنکه به فکر واگذاری دارایی‌های سازمان به قیمت صفر باشد.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار