ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

شرایط بهترین بیمه عمر چیست؟

0

این روزها خرید بیمه عمر یکی از راهکارهای بسیار مناسب و کاربردی برای کاهش دغدغه‌ها و نگرانی‌‌های افراد در حال و آینده می‌باشد.

بیمه عمر در سایر کشورهای پیشرو به یکی از بیمه‌های پرطرفدار تبدیل شده‌است، در ایران نیز با رشد ۲۵درصدی در سال‌۹۷ نسبت به سال۹۶ به عنوان یکی از رشته‌های بیمه‌ای مهم شناخته می‌شود.

اگر به دنبال خرید بیمه عمر مناسب با شرایط خود می‌باشید، مطالعه این مقاله برای شما بسیار مفید خواهدبود.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر و تامین آتیه یکی از انواع بیمه‌های اشخاص است که بیمه‌گذار با پرداخت مبلغی به عنوان حق‌بیمه به صورت ماهانه، سه‌ماهه، شش‌ماهه و یا سالیانه می‌‍تواند در زمان حیات از خدمات پوشش‌های بیمه عمر بهره‌مند شود و در پایان مدت بیمه‌نامه سرمایه خود را به صورت یکجا و یا مستمری دریافت نماید. همچنین در صورت فوت بیمه‌گذار، ذینفعان وی از مزایای مهمی برخوردار خواهندشد.

بیمه عمر با عنوان‌های متفاوتی از جمله بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، بیمه عمر و تامین آتیه و بیمه زندگی نامیده می‌شود اما بیشتر افراد جامعه این رشته از بیمه را با نام بیمه عمر می‌شناسند.

انواع بیمه عمر

بیمه عمر دارای رشته‌های گوناگونی مانند بیمه‌های تمام عمر، بیمه عمر زمانی، بیمه‌های مختلط عمر و پس‌انداز، انواع طرح‌های آتیه برای کودکان، بیمه‌های مستمری، بیمه‌های بازنشستگی و بیمه‌های عمر گروهی است. هرکدام از این رشته‌ها خدمات و پوشش‌های مخصوص به خود را عرضه می‌کنند، برای مثال در بیمه‌های تمام عمر بعد از فوت بیمه‌گذار، سرمایه بیمه‌نامه به ذینفعان مشخص‌شده در بیمه‌نامه توسط بیمه‌گذار پرداخت خواهدشد و یا در بیمه‌نامه‌های کوتاه مدت عمر زمانی در صورتی که بیمه‌شده در مدت زمان اعتبار بیمه‌نامه فوت نماید، سرمایه فوت بیمه‌شده را به ذینفعان وی پرداخت می‌کنند و در صورتی که فرد زنده بماند، شرکت بیمه هیچ مبلغی به او پرداخت نخواهدکرد.

در بیمه‌های عمر مختلط هم سرمایه بیمه‌نامه در هر دوصورت فوت بیمه‌گذار در مدت اعتبار بیمه‌نامه و یا زنده بودن وی در پایان مدت بیمه‌نامه، سرمایه بیمه عمر بیمه‌گذار به ذینفعان مشخص‌شده توسط او در بیمه‌نامه پرداخت خواهدشد.

همچنین در بیمه‌های مستمری نیز پس از پایان اعتبار بیمه‌نامه، سرمایه بیمه عمر به به صورت مستمری به بیمه‌گذار و در صورت فوت به ذینفعان وی پرداخت خواهدشد.

بیمه عمر ازکی

پوشش‌های بیمه عمر

بیمه عمر شامل پوشش‌هایی در زمان حیات و در زمان فوت بیمه‌گذار (قابل استفاده برای ذینفعان وی) می‌‍باشد.

پوشش‌های بیمه عمر در زمان حیات شامل از کار افتادگی دائم در اثر حادثه، معافیت از پرداخت حق‌بیمه در صورت ازکارافتادگی کامل و دائم، هزینه‌های پزشکی، ابتلا به بیماری‌های خاص (سکته قلبی، سکته مغزی، انواع سرطان‌ها، جراحی عروق قلبی و پیوند اعضای اصلی بدن) می‌شود.

همچنین پوشش‌های بیمه عمر در زمان فوت بیمه‌گذار شامل پوشش فوت به صورت طبیعی و پوشش فوت بر اثر حادثه می‌باشد.

پوشش‌های بیمه عمر شرکت‌های سامان، پاسارگاد و ایران (مان)

سه شرکت سامان، پاسارگاد و ایران از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین شرکت‌های بیمه‌ای در زمینه بیمه عمر می‌باشند، به همین دلیل به مقایسه پوشش‌های بیمه عمر این سه شرکت پرداخته ایم تا شما بیمه عمر مورد نظر خود را، راحت‌تر انتخاب نمایید.

پوشش‌های بیمه عمر و سقف تعهد هرکدام از آنها در سه شرکت بیمه عمر پاسارگاد، سامان و ایران (مان) در صورت حیات شامل موارد زیر می‌باشد: (قیمت‌ها به تومان)

بیمه عمر ازکی

مزایا و شرایط بیمه عمر

شرایط بسیاری در قبول و یا رد درخواست یک فرد برای خرید بیمه عمر و همچنین تعیین میزان حق‌بیمه پرداختی در صورت قبول درخواست او برای خرید بیمه عمر توسط شرکت بیمه وجود دارد از جمله این شرایط می‌توان به جنسیت فرد متقاضی خرید بیمه عمر، شرایط و سلامتی جسمی او، سن، تاریخچه سلامتی خریدار بیمه و شغل و حرفه او اشاره کرد.

برای مثال بعضی از افراد دارای مشاغل و حرفه‌های سخت می‌باشند مانند افرادی که در معادن کار می‌کنند و یا شرایط محیط کارشان مناسب نمی‌باشد. بر همین اساس در بیمه‌های عمر گروهی شغل و حرفه بیمه‌گذاران یکی از معیارهای بسیار مهم در انتخاب نوع پوشش‌های بیمه عمر است.

علاوه بر شرایط مناسبی که شرکت‌های بیمه برای خرید بیمه عمر خود به خریداران آن ارائه می‌کنند، این رشته از بیمه دارای مزایای بسیاری از جمله معافیت مالی سرمایه بیمه عمر، دریافت وام، انعطاق پذیری در نحوه‌ی پرداخت و مبلغ پرداخت حق‌بیمه، مشخص کردن ذینفع قرارداد بیمه نامه توسط خود بیمه گذار و… می‌باشد.

محاسبه بیمه عمر

در محاسبه بیمه عمر میزان حق‌بیمه عمر بر اساس توانایی مالی و مطابق نظر بیمه‌گذار تعیین می‌شود و مقدار حق‌بیمه پرداختی توسط بیمه‌گذار در ارزش بازخریدی سرمایه او در پایان مدت بیمه‌نامه موثر خواهدبود.

برای مثال ارزش بازخریدی سرمایه بیمه عمر فردی با مدت بیمه‌نامه ۲۰سال و حق‌بیمه ماهانه ۷۰هزار تومان ، ۸۸,۹۷۶,۱۷۶ تومان خواهدشد ولی در صورتی که این فرد در همین مدت بیمه‌نامه ماهانه ۱۰۰هزار تومان پرداخت کند، مقدار ارزش بازخریدی سرمایه او در پایان مدت ۲۰ سال  ۱۲۷,۱۰۸,۸۶۴ تومان خواهدشد.

همچنین بیمه‌گذار می‌تواند حق‌بیمه خود را به یکی از ۴ روش ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه پرداخت نماید.

روش پرداخت حق‌بیمه نیز بر ارزش بازخریدی سرمایه بیمه عمر فرد بیمه‌شده موثر خواهدبود، به طوری که اگر بیمه‌گذار حق‌بیمه ۷۰ هزار تومانی خود را ماهانه پرداخت کند پس از ۲۰ سال ارزش بازخریدی سرمایه او ۸۸,۹۷۶,۱۷۶ و در صورتی که به صورت سه ماهه پرداخت نماید ۹۰,۱۲۱,۲۷۲ خواهدشد. بنابراین پرداخت حق‌بیمه به صورت سالیانه به نفع بیمه‌گذار خواهدبود.

انتخاب هریک از پوشش‌های بیمه عمر نیز در تعیین میزان اندوخته نهایی بیمه‌گذار موثر است، به طوری که با انتخاب هریک از پوشش‌های بیمه‌نامه عمر مقداری از ارزش بازخریدی سرمایه را کاهش خواهد داد.

بیمه عمر ازکی

بیمه عمر پاسارگاد

بیمه پاسارگاد به تنهایی ۷۷ درصد از سهم کل نمایندگان فروش بیمه عمر در بین تمامی شرکت‌های بیمه را داراست همچنین این شرکت با صدور ۷۶۵,۷۵۷ ‌بیمه‌نامه بیمه عمر، رتبه نوزدهم را در بین شرکت‌های دیگر در سال ۹۶ کسب‌ کرده‌است.

بیمه عمر پاسارگاد علاوه بر پوشش‌های اصلی بیمه عمر دارای مزایای دیگری از جمله امکان استفاده از پوشش بیمه درمان تکمیلی  S.O.S و پوشش بیمه آتش سوزی برای منازل مسکونی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

بیمه عمر سامان

شرکت سامان، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری خود را در ۵ صندوق سرمایه‌گذاری با ریسک‌های مختلف و از جمله ریسک کم، ریسک متوسط، ریسک زیاد، صندوق رشد و صندوق رشد ۱ عرضه کرده‌است که افراد با توجه به میزان ریسک‌پذیری خود می‌توانند در هرکدام از این سبدها سرمایه‌گذاری کنند. همچنین سود تعلق‌گرفته در هر کدام از این سبدها نیز متفاوت است.

در طرح جدید بیمه عمر سامان با توجه به تفکیک گروه‌بندی سنی بزرگسالان و کودکان ، انواع بیماری‌های صعب ‌العلاج را تاسقف ۱٫۵ میلیارد تومان علاوه بر پوشش‌های اصلی بیمه عمر تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیمه عمر ایران

طرح‌هایی که بیمه عمر ایران ارائه می‌دهد شامل بیمه عمر انفرادی، بیمه عمر گروهی، بیمه تأمین آتیه فرزندان، بیمه جامع زندگی، بیمه مان می‌باشد.

بیمه مان جدید ترین طرح بیمه عمر بیمه ایران میباشد که دارای مزایا و شرایط ویژه ای است. یکی از مزایای بیمه عمر مان عدم وجود محدودیت سنی برای صدور بیمه‌نامه عمر می‌باشد.

از دیگر مزایای مهم بیمه عمر مان می‌توان به سرمایه فوت حداکثر تا ۲۰۰ میلیون تومان، پرداخت، هزینه‌های درمان بیماری‌های خاص تا سقف ۲۰ میلیون تومان، پرداخت هزینه ابتلا به سرطان تا سقف ۳۰ میلیون تومان، امکان بازخریدی از ماه دوم قرارداد و… اشاره کرد.

بهترین بیمه عمر

بهترین بیمه عمر به معیارهای متفاوتی از جمله میزان توانگری شرکت بیمه، سقف تعهدات هریک از پوشش‌ها، سهولت در دریافت پوشش‌ها در زمان‌های مورد نیاز بیمه‌گذار توسط شرکت بیمه و… بستگی دارد.

البته می‌توان گفت که برای هرفرد با توجه به شرایط زندگی و هدف او از خرید بیمه عمر بهترین بیمه عمر متفاوت می‌باشد. برای مثال فردی که به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت با خرید بیمه عمر است، انتخاب بیمه عمری با سود قطعی بیشتر برای او بهترین گزینه است و یا برعکس فرد دیگری به دنبال بیمه عمری با بیشترین سقف تعهدات در پوشش‌ها می‌باشد.

در صورت نیاز به مشاوره برای انتخاب بهترین بیمه عمر، متخصصان ازکی آماده ارائه مشاوره تخصصی و کاملا بی طرفانه به شما خواهندبود.

خرید بیمه عمر از ازکی

شما می‌توانید بیمه عمر تمام شرکت های بیمه را با مراجعه به azki.com و با دریافت مشاوره تخصصی کارشناسان بیمه‌ای آن خریداری نمایید. برای دریافت مشاوره رایگان و آگاهی از آخرین تغییرات طرح‌های بیمه عمر، از طریق سایت بیمه آنلاین ازکی اقدام کرده و یا با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

ازکی ارائه‌دهنده انواع بیمه‌نامه‌ها از جمله بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه درمان تکمیلی، بیمه عمر و … از تمامی شرکت‌های معتبر بیمه مثل ایران، دانا، البرز، آسیا، پاسارگاد، پارسیان، سامان و … می‌باشد.

منبع : https://www.eghtesadonline.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار