ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

واگذاری شرکتهای شستا تعرض به اندوخته های بازنشستگان و کارگران است :

0

کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور در خصوص واگذاری شرکت های شستا اعلام کرد: واگذاری شرکتهای شستا نوعی تعرض به اندوخته‌های میلیونها بازنشسته و کارگران زحمتکش است.

به گزارش مهر ، در بیانیه کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور آمده است : شستا متعلق به هیچ دولتی نبوده و نخواهد بود که بتواند با نادیده گرفتن حق مالکیت صاحبان اصلی آن اینگونه برای آن تصمیم گیری کنند و بهانه خروج سازمان تأمین اجتماعی از بنگاه داری چوب حراج به اموال و ذخایر آن بزنند. اموال شستا متعلق به بیمه شدگان و بازنشستگان است. هدف اصلی تأسیس شستا ارزش آفرینی سرمایه ها و اندوخته های بیمه پردازان و بازنشستگان و ایجاد یک پشتیبان مالی برای ارائه خدمات بهتر و انجام بهینه تعهدات سازمان تأمین اجتماعی به جامعه تحت پوشش خود بود اما با سیاست های غلط و مطامع سیاسی برخی افراد آن را به حیاط خلوت آقایان تبدیل نموده است. مایه تأسف است اکنون که شستا به دردها و مشکلات فرضی مبتلا شده است و باید به فکر درمان آن باشند با طرح موضوع واگذاری شرکت های آن به هر قیمتی حتی رایگان نمک به زخم بازنشستگان و کارگران می پاشند. شستا نیازمند یک پوست اندازی اساسی است.

به کارگیری و استخدام نیروهای غیر متخصص، حضور همزمان برخی از افراد با نفوذ به طور همزمان در چندین مسئولیت و عضویت در هیئت مدیره آن، پرداخت حقوق ها و دستمزدهای نجومی و ناکارآمدی مدیران و عدم ثبات و تغییرات مکرر مدیریتی بسیاری از شرکت های آن را زیان ده نموده و موجب بر باد رفتن میلیارد ها تومان از سرمایه ها از جیب مستمری بگیران تأمین اجتماعی شده است. به جای آنکه با افزایش شفافیت در فعالیت های شستا در عمل و نه در شعار زمینه فساد و سوءاستفاده را از بین ببرند. به فکر پاک کردن صورت مسئله هستند. اگر اعتقاد واقعی و ریشه ای به اصل سه جانبه گرایی وجود داشته باشد شاهد طرح این قبیل موضوعات نخواهیم بود.

معتقدیم طرح موضوع واگذاری شرکت های شستا تلاش برای انحراف اذهان عمومی و ذینفعان از موضوع پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی است که زمینه تقویت این سازمان و ارتقای رضایتمندی مخاطبان را در پی دارد. در شرایط اقتصادی دشواری که کشور با آن روبرو است و بیشترین فشار را نیز اقشار بازنشسته و مستمری بگیر متحمل می شوند، باید با عمل به قوانین بر زمیمن مانده و مطالبات حقه و قانونی بازنشستگان و مستمری بگیران از مشکلات آنها بکاهیم نه اینکه فرضیه ایجاد رانت و انحصار طلبی منجر به ثروت اندوزی عده ای خاص را از محل واگذاری شرکت های شستا فراهم کنیم. سیاست شتابزده خصوصی سازی اتفاقا از تجربه تلخی برخوردار است که هنوز هم اثرات مخرب آن را در گوشه کنار می بینیم. بنابراین نظر سیاستمداران و مسئولان را به این نکته جلب می کنیم که اموال و دارایی سازمان تأمین اجتماعی دارای صاحبان مشخصی است و نباید مورد اغراض و امیال سیاسی زودگذر قرار گیرد.

منبع : https://www.tabnak.ir/fa/news/881768

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار