ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اگر دولت بدهی‌اش را بپردازد، همسان‌سازی کارگران بازنشسته اجرایی خواهد شد:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اگر دولت بدهی‌اش را بپردازد، همسان‌سازی کارگران بازنشسته اجرایی خواهد شد/آیا عیدی بازنشستگان به موقع پرداخت می‌شود؟

به گفته‌ی ایزدان؛ اگر دولتی‌ها بدهی خود به تامین اجتماعی را بپردازند، همسان‌سازی برای همه کارگران بازنشسته اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برای بازنشستگان، بحث «همسان‌سازی» موضوع داغ روز است؛ موضوعی که می‌تواند در صورت به سرانجام رسیدن، آینده معیشتی بازنشستگان را متحول نماید. در این بین، وضعیت بازنشستگان تامین اجتماعی به دلیل عدم پرداخت بدهی‌های دولت به این صندوق و بی‌توجهی نسبت به معیشت مستمری‌بگیران این سازمان، بغرنج‌تر است.

در روزهای پایانی دی ماه، محمدحسن زدا (سرپرست سازمان تأمین اجتماعی) گفت: فرمول مشخصی برای اجرای همسان‌سازی با همفکری و مشارکت تشکل‌های بازنشستگی طراحی شده و ارزیابی ما این است که اجرای این برنامه نیازمند اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومانی است.

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) با بیان اینکه اگر دولت بدهی‌های خود به سازمان تامین اجتماعی را بپردازد، بودجه کافی برای اجرای همسان‌سازی بازنشستگانِ این صندوق فراهم خواهد شد، می‌افزاید: در قانون بودجه، اعتباری برای همسان‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر گرفته نشده است. سازمان مدیریت هیچ کجا بازنشستگان تامین اجتماعی را ندیده است.

او تاکید می‌کند: همه مسئولان و مقامات مالی و اجرایی کشور در مصاحبه‌هایشان می‌گویند برای بازنشسته‌ها، همسان‌سازی به ارمغان می‌آوریم؛ اما اینها منظورشان فقط بازنشستگان کشوری و لشگری‌ست و اصلا صحبتی از تامین اجتماعی نیست.

ما پرداختِ بدهی‌ها را می‌خواهیم

وی با تاکید بر نیاز ۱۲ هزار میلیاردیِ همسان‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی، ادامه داد: دولت اگر بخواهد پولی برای همسان‌سازی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص بدهد و لطف علیحده کند، باید آن را جداگانه در لایحه بودجه بگنجاند؛ اما باز هم تاکید می‌کنم خواسته‌ی ما بازنشستگان تامین اجتماعی فراتر از اینهاست؛ ما پرداخت بدهی‌ها را می‌خواهیم.

ایزدان ادامه می‌دهد: پرداخت کل بدهی که ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است، پیشکش! من معتقدم حتی اگر بدهی سالیانه دولت که ۲۰ هزار میلیارد تومان است به تامین اجتماعی پرداخت شود، همسان‌سازی اجرایی خواهد شد؛ مگر سرپرست سازمان نگفته برای تحقق این امر فقط ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است؟

حق‌الناس را بپردازند تا همسان‌سازی اجرایی شود!

به گفته‌ی دهقانی‌کیا، اگر اساسی به موضوع نگاه کنیم، اجرای همسان‌سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی به دولت و دولتی‌ها ارتباطی ندارد؛ چراکه تامین اجتماعی یک صندوق مستقل و حق‌الناس است.

وی ادامه می‌دهد: اگر آقایان حق‌الناس را بپردازند، همسان‌سازی برای همه کارگران بازنشسته اجرایی خواهد شد؛ در این هیچ شکی نیست.

موضوع دیگری که این نماینده بازنشستگان به آن ورود می‌کند، «عیدی بازنشستگان» است. او در این رابطه با اشاره به اظهارات سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: محمدحسن زدا خیلی پیشتر، همان اوایل سرپرستی گفت “عیدی کارگران بازنشسته آماده است و به موقع پرداخت می‌شود”؛ شما از امروز بشمارید روزها را تا بیینید چه روزی پرداخت می‌شود!

او در پایان اظهار داشت: خدا کند این بار – در مورد عیدی- حرفشان درست باشد و به موقع پرداخت کنند؛ اما ما بازنشستگان پیش از این، بارها این وعده‌ها را شنیده‌ایم؛ وعده‌هایی که عملی نشده است؛ برای همین است که نگران هستیم.   

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار