ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

جزئیات بیمه‌های جدید شخص ثالث:

1
رئیس کل بیمه مرکزی جزئیات راننده محور شدن در بیمه‌های شخص ثالث را اعلام کرد و اطمینان داد که برای اضافه کردن افراد به بیمه‌نامه‌های جدید شخص ثالث، هزینه اضافه‌ای دریافت نمی‌شود.

به گزارش جام جم آنلاین، اظهارات پیشین رئیس کل بیمه مرکزی مبنی بر «راننده محور» شدن بیمه‌های شخص ثالث از سال آینده باعث به وجود آمدن ابهامات و گمانه زنی‌هایی در این رابطه شد.

در همین باره غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه «راننده محور» شدن صدور بیمه‌ نامه‌ های شخص ثالث از اواخر سال آینده به صورت پایلوت آغاز خواهد شد، گفت: این طرح به منظور دخالت دادن نحوه رانندگی افراد و خطرساز بودن یا نبودن آنها در صدور بیمه‌نامه است؛ به همین منظور بیمه‌نامه‌ها به نام مالکان خودرو که راننده اصلی خودرو هستند صادر می‌شود. در این صورت می‌توان به رانندگانی که رانندگی بهتری دارند تخفیفاتی هم ارائه کرد.

او با تاکید بر اینکه باید تفاوت نحوه رانندگی افراد در صدور بیمه‌نامه آنها لحاظ شود، درباره جزئیات احتمالی این طرح اظهار کرد: برای هر خودرو یک بیمه‌نامه شخص ثالث را با توجه به ویژگی‌های آن راننده (مالک خودرو) صادر می‌کنیم. در اینجا ممکن است آن مالک خودرو بخواهد علاوه بر خودش افراد دیگری هم از آن وسیله استفاده کنند که در این صورت نام آن افراد را هم اضافه می‌کند.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه برای تعداد افرادی (جز راننده اصلی) که به این بیمه‌نامه‌ها اضافه می‌شوند هزینه اضافه‌ای دریافت نخواهد شد، گفت: نحوه رانندگی فرد یا افرادی که از خودرو استفاده می‌کنند به عهده نیروی انتظامی است که از این جهت اجرای این طرح نیازمند همکاری نیروی انتظامی است.

به گزارش ایسنا، این توضیحات رئیس کل بیمه مرکزی تا حدود زیادی از ابهامات پیشین طرح جدید بیمه‌ نامه‌ های شخص ثالث «راننده محور» می‌کاهد. با این حال به نظر می‌رسد برای اطلاع بیشتر از چند و چون و نحوه صدور این بیمه‌نامه‌ها باید منتظر عملیاتی شدن این طرح باشیم.

با این حال آنچه از کلیات این طرح برمی‌آید این است که فقط افرادی که نام‌شان‌ در بیمه‌ نامه شخص ثالث درج شده است حق استفاده از پوشش بیمه‌نامه صادر شده را دارند و اگر بر حسب اتفاق یا ضرورت شخصی غیر از این افراد، خودرو را در اختیار بگیرد و حادثه‌ای رقم بزند، شرکت‌های بیمه مسئولیتی در برابر آن خسارت ندارند.

منبع : http://jamejamonline.ir/online/3601867005313195409

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Discussion۱ دیدگاه

  1. یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ورود مجلس به قانون جدید بیمه شخص ثالث خبر داد.
    بر اساس قانون جدید بیمه شخص ثالث که از سوی بیمه مرکزی اعلام شده است از این پس به جای خودرو کسانی که از آن استفاده می‌کنند باید بیمه شوند، این قانون به نظر به نفع مردم است اما در باطن دارای ایراداتی است، طبق آن اگر در یک خانواده چندین نفر از یک خودرو استفاده می‌کنند باید تمامی افراد بیمه شوند که برای اکثر جامعه چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

    در مقابل برای خانواده‌هایی که دارای چندین خودرو هستند، دیگر نیازی نیست که تمامی آن‌ها را بیمه کنند و فرد با یک بار بیمه شدن می‌تواند آن را برای تمامی خودروهایی که دارد استفاده کند، که خود محل ایراد و اشکال است و مصادیق این است که « قانون به نفع ثروتمندان نوشته می‌شود»!

    علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره قانون جدید بیمه شخص ثالث که بیمه مرکزی به تازگی اعلام کرده است، گفت: چنین چیزی در کشور سابقه نداشته است؛ ما طبق قانون باید خودرو را بیمه کنیم و خودرو در این قضیه ملاک است.

    این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا اظهارنظری در این مورد از سوی بیمه مطرح شد مبنی بر اینکه فرد بیمه می‌شود. به طور مثال اگر خانواده‌ای ۴ الی ۵ نفر باشند و بخواهند از یک خودرو استفاده کنند تمامی کسانی که قصد رانندگی با آن را دارند باید بیمه شخص ثالث شوند و مبلغ آن را بپردازند.

    وی با بیان اینکه بر اساس این قانون هر شخصی که راکب ماشین است مسئولیت دارد و ممکن است خودرو هر خودرویی باشد، عنوان کرد: هنگامی که چنین اتفاقی بیفتد، در عمل به نفع بیمه‌ها خواهد بود و عده زیادی از خانواده‌ها چون توان مالی ندارند باعث می‌شود بیمه شخص ثالث را انجام ندهند.

    یوسف نژاد با تاکید بر اینکه با چنین قانونی پرونده‌های مربوط به بیمه شخص ثالث افزایش پیدا می‌کند، گفت: به نظر می‌رسد شرایط به گونه‌ای دارد پیش می‌رود که زندانیان، تلفات غیر عمد و همچنین تصادفات بدون بیمه شخص ثالث افزایش پیدا کند.

    نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: چنین قانونی به نام مردم است اما در باطن به کام بیمه‌هاست؛ زیرا برای بیمه‌ها سودآور و برای مردم ضرر و زیان دارد.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که باتوجه به زیان‌ده بودن این دستورالعمل، مجلس شورای اسلامی در این قضیه ورود خواهد کرد یا خیر؟ گفت: طبیعتا کمیسیون تخصصی در این زمینه بررسی‌های کارشناسی را انجام می‌دهد و حتما اظهارنظر می‌کنند. چون مصوبه است امکان تجدیدنظر در آن وجود دارد و انتظار داریم تصمیم بیمه مرکزی به نفع مردم باشد.

    وی تاکید کرد: در بیمه شخص ثالث ملاک خودرو است نه فردی که از آن استفاده می‌کند و معتقدم چنین چیزی در هیچ جایی معمول و مرسوم نیست.

    بر اساس این گزارش غلامرضا سلیمانی امیری درباره جزییات طرح جدید بیمه شخص ثالث و فرد محوری به جای خودرو محوری، گفت: یکی از وظایف بیمه مرکزی در قانون برنامه ششم و قانون بیمه شخص ثالث این است که بتواند تمامی بیمه نامه های صادره شخص ثالث را از خودرو محوری به راننده محوری تبدیل کند. بر اساس این طرح، شرکت های بیمه موظف خواهند بود بر اساس عملکرد راننده ،بیمه شخص ثالث را صادر کنند.

    رییس شورای عالی بیمه معتقد است این طرح باید قبل از پایان برنامه ششم اجرایی شود؛ البته برای اجرای این طرح لازم است تا اطلاعات راننده از جمله جنسیت، سن، تجربه، میزان تخلفات و سایر اطلاعات جمع آوری شود و برنامه نرم افزاری لازم تهیه شود و بنا بر اعلام وی، اجرای این طرح اواخر سال ۹۸ و به شکل پایلوت خواهد بود.
    منبع : https://www.ilna.ir

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار