ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://eghtesadi1.ir ، http://eghtesadiiran.ir ونیز http://eghtesadiiran.com قابل مشاهده می باشد. مدیرومسئول سایت اقتصادی ایران: محمدرضا عادلی مسبب کودهی
About

صدور فقط یک بیمه شخص ثالث برای هر خودرو:

1

رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد؛

صدور فقط یک بیمه شخص ثالث برای هر خودرو.

بیمه مرکزی و قانونگذار به هیچ وجه به دنبال صدور بیمه نامه به تعداد رانندگان یک خودرو نیست و مردم در این خصوص، به شایعات توجه نکنند.

به گزارش جام جم آنلاین، غلامرضا سلیمانی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به رواج شایعاتی در برخی رسانه‌ها و فضا‌های مجازی مبنی بر اینکه از سال آینده باید به ازای هر فردی که از خودرو استفاده می‌کند باید یک بیمه نامه مجزا بگیرد، گفت: این شایعات به هیچ وجه درست نیست و بیمه مرکزی فقط به دنبال اجرای تکالیف قانونی خود در خصوص تشویق رانندگان کم خطر و تنبیه رانندگان پرخطر است.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۸ تبصره یک قانون جبران خسارت بیمه شخص ثالث، بیمه مرکزی مکلف شده تا پایان برنامه ششم توسعه، با هدف کاهش رفتار‌های پرخطر رانندگان بیمه نامه‌هایی که برای خودرو‌ها صادر می‌کند با درنظر گرفتن ویژگی‌های راننده و تشویق رانندگانی باشد که کم خطر و خوب رانندگی می‌کنند.

سلیمانی افزود: زمینه‌های اجرای این قانون آماده شده و اصلا بحث اینکه بخواهیم برای هر فرد، یک بیمه نامه صادر کنیم معنا ندارد چراکه در شیوه جدید، بیمه نامه برای مالک خودرو بر مبنای خودرو صادر می‌شود و اگر مالک خودرو علاقه‌مند باشد که فرزندان یا همسرش از خودروی او استفاده کنند طبیعی است که می‌تواند مراتب را به بیمه گر اعلام کند تا نام آن‌ها نیز در همان بیمه نامه درج شود.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین تصریح کرد: در شیوه جدید صدور بیمه شخص ثالث، سابقه تخفیفات بیمه‌ای راننده با فروش خودرو به مالک جدید منتقل نمی‌شود بلکه به نام وی باقی می‌ماند و قابل انتقال به خودروی جدید است و در این شیوه، به رانندگان کم خطر تا ۷۰ درصد حق بیمه ثالث، تخفیف داده می‌شود.

وی افزود: در روش جدید، مبلغ بیمه نامه به ویژگی هایی، چون سن، جنسیت، سابقه و رفتار رانندگان توجه می‌شود و با توجه به اینکه قانونگذار اعلام کرده به رانندگان پرخطر باید نمره منفی تعلق بگیرد، بنابراین طبیعی است که بیمه نامه این افراد گرانتر باشد چراکه این افراد خسارت بیشتری به شخص ثالث و بیمه گر وارد می‌کنند.

سلیمانی تصریح کرد: ما از اجرای این روش به هیچ وجه دنبال افزایش قیمت نیستیم بلکه به نوعی دنبال جهت دادن به همه کسانی هستیم که بیمه نامه شخص ثالث دریافت کرده اند تا از نظر رعایت ایمنی در رانندگی، بهتر رانندگی کنند بنابراین بیمه مرکزی به دنبال منصفانه و عادلانه کردن حق بیمه است و نه افزایش آن.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، در روش جدید، تخفیفات بیمه‌ای همچنان به قوت خود باقی است و حتی اگر راننده‌ای خودروی جدیدی بخرد، می‌تواند از همان تخفیفات قبلی روی خودروی جدید خود استفاده کند و تخفیفات او از بین نمی‌رود.

منبع : http://jamejamonline.ir/online/3599684719589346666

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد جامعه ای شاداب وبا رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم برای همگان بویژه بازدید کنندگان این سایت اقتصادی سلامتی ونیکبختی آرزو می نمایم. با تشکر مدیر و مسئول سایت اقتصادی ایران: محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Discussion۱ دیدگاه

  1. کاهش حق بیمه ثالث با اجرای طرح شخص محوری:

    دهگاهی درباره راننده محور شدن بیمه شخص ثالث به جای خودرو محوری گفت: اجرای این طرح نیازمند آماده شدن تمامی زیرساخت های لازم است و مانند کشورهای پیشرفته اجرای آن باعث کاهش حق بیمه افراد قانون مدار و افزایش حق بیمه افراد پُرریسک خواهد شد.

    به گفته وی، براساس این طرح، مالک اصلی یک خودرو بیمه نامه اصلی شخص ثالث را خریداری می کند و افراد دیگری در آن خانواده یا شرکت که از آن خودرو استفاده می کنند، الحاقیه ای برای خود درباره رانندگی با خودروی مورد بیمه خریداری می کنند.
    منبع : http://www.ibena.ir/news/96080

    دهگاهی با بیان اینکه اجرای این قانون تکلیف قانون جدید بیمه شخص ثالث مصوب سال ۹۵ بود که باید تا پایان برنامه ششم توسعه اجرایی شود، گفت: معتقدم حداقل زمان ممکن برای اجرایی شدن آن آماده نمودن زیرساخت های مورد نیاز تقریباً سه سال زمان خواهد برد.

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

استفاده ازمطالب پایگاه خبری - تحلیلی - آموزشی سایت اقتصادی ایران با ذکرمنبع بلامانع است. مدیرومسئول سایت اقتصادی ایران: محمدرضا عادلی مسبب کودهی