ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مدیران تأمین اجتماعی به عدم اجرای وعده‌های خود خاتمه دهند:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

مدیران تأمین اجتماعی به عدم اجرای وعده‌های خود خاتمه دهند/به کارگران بازنشسته همانقدر حقوق بدهید که به همکاران خود می‌دهید .

نائب رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان شهرستان تبریز و حومه از مدیران تأمین اجتماعی خواست به وعده‌های غیرعملی خود خاتمه دهند.

«نقی یاری» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان گله‌مندی خود از مدیران سازمان تأمین اجتماعی به دلیل عدم اجرای وعده‌ها اظهار داشت: مدیران تأمین اجتماعی همیشه در وعده دادن به بازنشستگان در مطبوعات و رسانه‌ها از هیچ بذل و بخششی کوتاهی نمی‌کنند ولی سر موعد به دلیل عدم اختصاص بودجه؛ از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و دیگر تسهیلات خودداری می‌نمایند.

وی با طرح این سوال که “چرا باید در صندوق تأمین اجتماعی دو جور بازنشسته داشته باشیم و این سازمان بازنشستگان را به همکار و غیرهمکار تقسیم نماید؟”، افزود: مگر نحوه یا میزان حق بیمه پرداختی زمان اشتغال کارگران بازنشسته در کارگاه‌ها، کوره‌ها و سخت‌ترین شرایط آب و هوایی و محیطی با کارمندان خود تأمین اجتماعی تفاوت دارد.

وی با انتقاد شدید از مسئولان صندوق تأمین اجتماعی تصریح کرد: مدیران سازمان تأمین اجتماعی به عنوان امانتدار مبالغ پرداختی توسط کارگران در صندوق چرا باید حقوق بازنشستگان همکار را همسان‌سازی نموده ولی در قبال حقوق بازنشستگان غیرهمکار که همانا کارگران بازنشسته هستند، بی‌تفاوت باشند؟

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان آذربایجان شرقی این امر را نشانه روشنی از بی‌عدالتی در عملکرد این سازمان خواند و گفت: به منظور اطلاع رسانی و مساعدت برای رفع مشکلات بازنشستگان طی نامه کتبی برای ۲۹۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیریت سازمان تأمین اجتماعی و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواستار اتخاذ تدابیر لازم و تخصیص بودجه مناسب نسبت به اجرای همسان‌سازی یا متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران و از کار افتادگان به صورت عادلانه با درنظر گرفتن میزان حق بیمه پرداختی و مدت سابقه اشتغال با لحاظ تورم واقعی در تعیین حقوق و مستمری بازنشستگان  شده‌ام تا این قشر فرهیخته در سن و سالی که نیاز به احترام و تکریم دارند، شرمنده خانواده خود نباشند. قطعاٌ در صورت عدم توجه روز قیامت در مقابل این بی‌عدالتی و تصمیم‌گیری یک بام  و دو هوا، مسئولان پاسخگوی کسانی خواهد بود که در حق آنها قصور نموده‌اند.

وی با بیان اینکه در این نامه با اشاره به وجود ۴ میلیون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی که متشکل از قشر زحمتکش جامعه هستند، تصریح شده است: از نظر آماری این قشر در مقایسه با دیگر اقشار در رتبه حداکثری بوده  اما متأسفانه در انعکاس مشکلات و مطالبات به دولت و مراجع تصمیم گیرنده در رتبه حداقل قرار دارد.

یاری با بیان اینکه در این نامه با تأکید بر اجرای قانون پرداخت همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی همانند کارکنان بازنشسته تأمین اجتماعی؛ به مسئولان یادآوری شده است که چرا باید کارمند بازنشسته سازمان تامین اجتماعی در مقایسه با کارگران بازنشسته چندین برابر حقوق و مزایا دریافت کند؟ اینگونه تصمیم‌گیری توسط مسئولان ذینفع از نظر شرعی، اخلاقی و عرفی نسل آینده را به کجا هدایت خواهد نمود؟

نائب رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تبریز و حومه افزود: در این نامه بر ضرورت حل و فصل و رفع تبعیض دوگانگی یک بام و دو هوا که از طریق تأمین اجتماعی صورت گرفته؛ تأکید و خواسته شده تا اقدامات لازم تا حصول نتیجه و اعمال همسانسازی حقوق و برخورداری از کلیه حقوق و مزایای سیاحتی و رفاهی برای بازنشستگان کارکنان تأمین اجتماعی صورت پذیرد.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار