ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

صنعت بیمه چگونه ورشکسته می شود؟

0
رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

صنعت بیمه چگونه ورشکسته می شود؟

رئیس کل بیمه مرکزی با انتقاد از برخی رقابت‌های ناسالم در صنعت بیمه گفت که این رقابت‌ها می‌تواند به ورشکستگی برخی شرکت‌های بیمه یا صنعت بیمه در آینده منجر شود.

به گزارش بنکر (Banker)، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در نشست گردهمایی هیات‌رئیسه شوراهای هماهنگی استان‌ها با بیان این‌که نمایندگان بیمه‌ها باید بعد از صدور بیمه‌نامه کماکان ارتباط خود را با بیمه‌شدگان حفظ کنند، گفت: در این صورت است که می‌توانیم به رشد مستمری در صنعت بیمه برسیم.
او با بیان این‌که در بیمه مرکزی به دنبال کسب سود برای دولت نیستیم، گفت: دولت نیازی به پول بیمه‌ها ندارد. ما به دنبال سود حداکثری شرکت‌های بیمه‌ای هستیم. ضمن این‌که شرکت‌های بیمه نیز نباید به دنبال کسب سود باشند. آن‌ها باید سعی کنند تا ثروت‌آفرینی کنند چراکه تنها در این صورت است که می‌توان خدمات اجتماعی را هم گسترش داد.
سلیمانی با اشاره به ضرورت استفاده از استارت‌آپ‌ها در خسارت‌دهی بیمه‌ها اضافه کرد: با استفاده از تکنولوژی‌های جدید می‌توانیم میلیاردها تومان از ضرر و زیان خسارت‌های ساختگی به شرکت‌های بیمه جلوگیری کنیم.
سلیمانی همچنین ورود عوارض به صنعت بیمه را مضر توصیف کرد و گفت: اگر عوارض شروع شود یکی یا دو تا نیست چراکه در آن صورت بسیاری می‌خواهند از سهم شرکت‌های بیمه برای حل مسائل خود استفاده کنند.
سلیمانی همچنین بر ملاحظه لایحه بودجه سال آینده توسط سندیکای بیمه‌گران نیز تاکید کرد و از این سندیکا برای حل مسائل صنعت بیمه درخواست کمک کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه به نرخ‌شکنی برخی از شرکت‌های بیمه نیز اشاره کرد و این روند را باعث نابودی یا ورشکستگی برخی شرکت‌ها یا صنعت بیمه در آینده دانست.
او همچنین به رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه توسط بیمه مرکزی اشاره کرد و گفت: ۱۳ شرکت بیمه‌ای مشکلاتی دارند که باید آن را رفع کنند چراکه ممکن است در آینده مشکلاتی را برای خود آن شرکت‌ها به وجود بیاورند.
در ادامه این نشست، همچنین محسن پورکیانی رئیس شورای عمومی سندیکای بیمه‌گران با انتقاد از وجود رقابت‌های ناسالم در صنعت بیمه اظهار کرد: برخی از این رقابت‌ها، رقابت در زیان‌دهی است که کاملا غیرمنطقی به نظر می‌رسد.
پورکیانی همچنین با اشاره به شرایط اقتصادی کشور از افزایش جرایم سازمان‌یافته در حوزه بیمه‌های شخص ثالث خبر داد و گفت: در بیمه ایران اگر روزی ۳۳ میلیارد تومان خسارت پرداخت می‌کنیم حدود یک‌سوم آن خسارت‌های جانی است که این مساله را باید حل کنیم.
در ادامه این مراسم همچنین سیدمحمد علیپور دبیرکل سندیکای بیمه‌گران با اشاره به ضرورت اعتمادسازی در جامعه برای مقبول افتادن صنعت بیمه، به خسارت‌ها در حوزه بیمه‌های شخص ثالث اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی و وزارت بهداشت بعضا در مورد بیمه‌های شخص ثالث نسبت به صنعت بیمه تهاجمی عمل می‌کنند. در حالی که بیشترین اثر را در کاهش تلفات جاده‌ای نیروی انتظامی دارد.
او اضافه کرد: حدود ۳۵ درصد از تلفات مربوط به موتورسیکلت‌ها است که در بسیاری از کشورها با وجود این‌که تعداد موتورسیکلت‌های‌شان از کشور ما بیشتر است اما تلفات کمتری دارند.
به نوشته ایسنا، دومین گردهمایی سراسری هیات رئیسه شوراهای هماهنگی استان‌ها امروز (۲۷ آذر) با حضور مدیران عامل بیمه‌ها، رئیس کل بیمه مرکزی، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران و همچنین اعضای هیات رئیسه شوراهای استان‌ها برگزار شد.

منبع : http://banker.ir/news/241465

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار