ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اعلام نسبت توانگری مالی بیمه ها:

0

بیمه مرکزی نسبت توانگری ۲۹ شرکت‌ بیمه در سال ۹۷ را منتشر کرد که براساس آن نسبت توانگری ۲۰ شرکت در سطح یک، هشت شرکت در سطح دو و فقط بیمه ایران در سطح چهار عنوان شده است.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، براساس اعلام بیمه مرکزی، نسبت توانگری مالی شرکت سهامی بیمه ایران از ۲۸ در سال ۹۶ به ۳۸ در سال ۹۷ افزایش یافته است. با این حال بیمه ایران به عنوان تنها شرکت دولتی که حدود ۳۰ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، برای دومین سال متوالی در سطح چهار قرار دارد.

براساس آیین نامه شماره ۶۹ شورای عالی بیمه، شرکت های بیمه باید صورت های مالی سالانه خود را پس از تصویب در مجمع عمومی، محاسبه و همراه با اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی برای بیمه مرکزی ارسال کنند.

غلامرضا سلیمانی امیری رئیس کل بیمه مرکزی در بیست و پنجمین همایش بیمه و توسعه اعلام کرد که قرار گرفتن بیمه ایران در سطح چهار توانگری مالی به دلیل شفاف شدن فعالیت ها بوده است. وی کنار گذاشتن پرتفوهای زیان ده و اصلاح در برخی از روش ها و فعالیت ها را از جمله راهکارهای خود برای ارتقای سطح توانگری مالی بیمه ایران عنوان کرد.

براساس جدول خلاصه وضعیت توانگری مالی شرکت های بیمه از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷، شرکت های بیمه آسیا (۱۰۷)، دانا (۱۱۰)، البرز (۱۰۱)، پارسیان (۱۰۰)، ملت (۲۶۶)، سامان(۱۳۲)، نوین(۱۷۲)، پاسارگاد(۱۲۲)، کارآفرین(۱۰۱)، کوثر(۱۰۰)، ما (۲۲۷)، سرمد(۱۳۱)، امید(۱۲۰)، ایران معین(۲۶۶) و آسماری (۱۱۳) در سطح یک اعلام شده اند.

همچنین شرکت های حکمت صبا، تجارت نو و خاورمیانه که از سال گذشته نسبت توانگری آنها محاسبه شده نیز در سطح یک قرار دارند. نسبت توانگری مالی شرکت های بیمه اتکایی ایرانیان با ۷۸۶ و اتکایی امین با یک هزار و ۵۹۲ نیز سطح یک محاسبه شده است.

همچنین شرکت های بیمه معلم (۷۷)، رازی (۷۵)، سینا(۸۶)، تعاون(۸۳) و دی(۷۳)، میهن (۷۰)، حافظ (۷۱) و آرمان (۸۰) در سطح توانگری مالی ۲ قرار گرفته است. براساس جدول اعلام شده هیچ شرکتی در سطح ۳ توانگری مالی برای سال ۹۷ قرار ندارد.

آیین نامه توانگری مالی اذعان دارد شرکت های دارای نسبت توانگری مالی سطح دو، باید برای رسیدن به شرایط مطلوب، وضعیت مالی خود را ترمیم و تقویت کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین درباره قرار داشتن شرکت های بیمه معلم و سینا برای چهارمین سال متوالی در سطح ۲ اظهار داشت که مطابق آئین نامه شورایعالی بیمه با این شرکت ها برخورد خواهد شد.

برابر برنامه ریزی صورت گرفته، بیمه مرکزی از ۲ شرکت یاد شده درخواست ارائه برنامه ترمیم وضعیت مالی سه ساله و حسب مورد برنامه افزایش سرمایه کرده که پس از بررسی و تایید، برای اجرا به شرکت های مشمول ابلاغ می شود.

مقایسه سطح توانگری شرکت ها نشان می دهد که بیمه میهن و حافظ که سال گذشته در سطح چهار قرار داشته اند، موفق شده اند به سطح ۲ ارتقا یابند. بیشترین ارتقا برای بیمه اتکایی امین بوده که نسبت توانگری خود را از ۷۸۴ در سال ۹۶ به یک هزار و ۵۹۲ در سال جاری رسانده و در حال حاضر بالاترین نسبت توانگری را در بین سایر شرکت ها از آن خود کرده است.

نسبت توانگری مالی سطح ۴ برای بیمه ایران بدان معناست که توان این شرکت  برای ایفای تعهداتش بیش از ۱۰ درصد و کمتر از ۵۰ درصد است. براین اساس شرکت هایی که در سطح ۴ قرار دارند، باید برنامه ای برای ترمیم وضعیت مالی و همزمان افزایش سرمایه برای سال آینده خود ارائه کرده و تمهیدات لازم را برای ارتقا سطح توانگری مالی شان انجام دهند.

همچنین نهاد ناظر (بیمه مرکزی) می تواند براساس ماده ۱۲ آیین نامه توانگری، شرکت های بیمه گر با سطح توانگری چهار را ملزم به انجام برخی از اقدامات فوری از جمله کاهش صدور بیمه نامه، پرداخت نکردن پاداش به مدیران و خودداری از سرمایه گذاری در بهش های کم بازده کند.

اما در این میان نمی توان انتظار داشت که بیمه مرکزی از بیمه ایران که بیشترین سهم را در بازار بیمه کشور دارد بخواهد تا صدور برخی از رشته های بیمه ای را متوقف کند؛ به ویژه اینکه باید توجه داشت در ۳ سال اخیر نسبت پرداخت خسارت در شرکت های بیمه کشور با در نظر گرفتن خسارت های بالای به وجود آمده در زلزله و آتش سوزی های سریالی پتروشیمی ها بسیار بالاتر از سال های قبل از آن بوده است.

از سوی دیگر بیمه ایران تنها شرکتی است که ملزم به صدور بیمه نامه اجباری ثالث است و دیگر شرکت های الزامی به فروش این بیمه نامه ندارند.

منبع : http://www.ibena.ir/news/94325

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار