ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مراقب این اشتباهات حیاتی در سفرهایتان باشید! :

0

تیتر۲۰ – افرادی که برای اولین بار به مسافرت می‌روند به دنبال این هستند که بیشترین تجربه را از سفر خود به دست بیاورند تا در سفرهای بعدی حرفه‌ای‌تر عمل کنند. برای این که اولین سفر شما هم بدون نگرانی و با بیشترین لذت باشد، در این مطلب ۲۰ مورد از اشتباهات متداول گردشگران تازه‌کار را ارائه می‌کند. برخی از این اشتباهات را حتی گردشگرانی که چندین بار سفر کرده‌اند هم تکرار می‌کنند چون هیچ کس این موارد را به دیگری تذکر نمی‌‌دهد.

۱. همراه بردن تعداد زیادی لباس
برای یک مسافرت چند روزه نیازی به چندین دست لباس نخواهید داشت. این یک واقعیت است که تعداد زیادی از مسافران وقتی به مقصد می‌رسند فقط به یک یا دو دست لباس نیاز خواهند داشت و تعداد زیادی از تیشرت، شلوار و … بدون استفاده همانطور بازگردانده می‌شوند. تعدادی از مسافران هم هستند که در هنگام برگشت برای خریدهای خود جایی ندارند و مجبور می‌شوند لباس‌هایشان را دور بریزند.
۲. رزرو کردن یک هتل برای مسافرت‌های طولانی
شاید از نظر شما اشتباه باشد اما وقتی که برای اولین بار و برای مدت زمانی طولانی به مقصدی می‌روید و از کیفیت خدمات یا هزینه‌های محل اقامت انتخاب شده مطمئن نیستید، بهتر است فقط برای روزهای ابتدایی اقامتتان هتل را رزرو کنید و برای روزهای بعدی، محل اقامت دیگری را انتخاب کنید. امکان دارد برنامه‌ی سفر تغییر کند، از خدمات هتل ناراضی شوید یا یک محل خیلی بهتر با هزینه‌ای کمتر را پیدا کنید. اگر هم از همان هتل اولیه راضی بودید پس همان را تمدید کنید.
۳. غذا خوردن در همان جایی که توریست‌ها می‌خورند
هرجایی که توریست‌ها جمع شوند قیمت‌ها هم بالاتر می‌رود. این یک اصل بدیهی در گردشگری است. مکان‌هایی را پیدا کنید که مردم بومی انتخاب می‌کنند، چون با این انتخاب هم غذایی با کیفیت‌تر و هم با قیمت‌ منصفانه‌تر پیدا می‌کنید، به علاوه‌ی این که از ازدحام توریست‌ها هم دور خواهید ماند.
۴. همراه نبردن مرطوب کننده‌ی پوست و لب
هرچند درباره‌ی دمای هوا در مقصد جستجو کرده باشید، اما به همراه داشتن محصولات مرطوب کننده‌ی پوست، لب و صورت جای زیادی نمی‌گیرد. بعضی وقت‌ها امکان‌دارد از همان لحظات سوار شدن به هواپیما احساس کنید پوست شما خشک شده و لب‌هایتان از خشکی پوسته پوسته شده است. شاید به این فکر می‌کنید که در مقصد هم می‌توان یک مرطوب کننده خرید اما همان چیزی که با پوست شما سازگارتر است را ببرید، ضرر نمی‌کنید.
۵. برنامه‌ریزی برای همه‌ی‌ روزها و ساعت‌های سفر
گردشگران تازه‌کار تصور می‌کنند با برنامه‌ریزی دقیق همه‌ی ساعت‌های روز تا انتهای سفر، می‌توان بیشترین بهره را از سفر داشت. درحالی که نمی‌دانند اتفاقات و تاخیرهای پیش‌بینی نشده‌ی زیادی رخ می‌دهد و برنامه‌ی شما را خراب می‌کند. در ضمن اگر سفر شما در تعطیلات کاری باشد، در انتهای سفر به جای حس شادابی، فقط خستگی می‌ماند. بهتر است برای هر روز سفر چند برنامه‌ی اصلی داشته باشید و بقیه‌ی ساعت‌ها را بدون برنامه بگذارید تا هم برای استراحت و هم برای انتخاب‌های جدید، وقت داشته باشید.
۶. خوابیدن در لحظه‌ی رسیدن به مقصد
بله خیلی وسوسه انگیز است که در هنگام رسیدن به مقصد بخوابید اما یادتان بماند که این کار سفر شما را از چند جهت سخت‌تر می‌کند. اگر مقصد سفر شما اختلاف ساعت زیادی داشته باشد با این کار تنظیم کردن ساعت قبلی بدن با وضعیت جدید سخت‌تر می‌شود و مجبور می‌شوید در ساعات روز که بهترین زمان برای گردش است، بخوابید. بهتر است کمی پیاده‌روی کنید و شب‌ هم زودتر بخوابید تا روز بعد با انرژی بیشتری از خواب بیدار شوید.
۷. خریدن چیزهایی که در محل سکونت هم به راحتی پیدا می‌شود
بعضی گردشگران تازه‌کار در اولین مسافرتشان به اندازه‌ای جو زده می‌شوند که به کلی فراموش می‌کنند خیلی از محصولات و کالاها در همان مبداء با همان قیمت یا حتی قیمت پایین‌تر قابل خرید است. خریدهای بی‌مورد به جز سنگین‌ کردن بار، نتیجه‌ی دیگری ندارد.
۸. پوشیدن کفش‌هایی که اصلاً راحت نیستند
هرچند انتظار دارید سفر شما پیاده‌روی‌های طولانی نداشته باشد اما راه رفتن در شهرها، فروشگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری اجتناب‌ناپذیر است. بهتر است کفش‌هایی راحت بپوشید و از دچار شدن به درد پا یا تاول دوری کنید تا روزهای بعدی سفر خود را خراب نکنید.
۹. گرفتن بلیط هواپیما قبل از چک کردن گذرنامه
حواستان باشد که گذرنامه‌ی شما باید حداقل برای ۶ ماه آینده اعتبار داشته باشد. البته این عدد بسته به مقصد سفرتان متفاوت است اما، اگر حواستان به میزان اعتبار گذرنامه‌تان نباشد ممکن است در نهایت مجبور شوید همه‌ی برنامه‌های سفر را برای تمدید یا گرفتن گذرنامه‌ی جدید تغییر دهید.
۱۰. بررسی نکردن الزامات روادید
اگر کشوری که می‌خواهید به آن سفر کنید نیاز به روادید دارد پس قبل از سفر همه‌ی کارهای مربوطه را انجام دهید. گرفتن ویزای بعضی کشورها فقط چند دقیقه وقت می‌گیرد و برخی دیگر نیازمند مدارک زیاد هستند و باید چند ماه قبل از سفر برایشان اقدام کنید.
۱۱. همراه نبردن یک کوله‌پشتی
کوله‌پشتی یکی از موارد ضروری در مسافرت است که همیشه باید همراه خود ببرید. با این کار سفر خود را راحت‌تر پیش می‌برید و وسایل همراه‌تان هم در امنیت بیشتری خواهد بود.
۱۲. همراه نبردن لوازم راحتی سفر با هواپیما
چیزهایی مثل پتوی مسافرتی، بالش دور گردنی و لباس راحتی، پرواز با هواپیما را بسیار راحت‌تر می‌کنند و در انتها هم خسته نخواهید شد. یک کمر درد ساده یا سرماخوردگی می‌تواند کل سفر شما را نابود کند.
۱۳. همیشه تنها سفر کردن
به تنهایی سفر رفتن مزایایی دارد اما معایب آن بیشتر است. به جز این که خوشگذرانی در سفر همراه با دوستان یا خانواده لذت‌بخش‌تر است، داشتن همراه حس امنیت و راحتی بیشتری به شما می‌دهد.
۱۴. تبدیل ارز در فرودگاه
همه می‌دانند که نرخ تبدیل ارز در صرافی‌های فرودگاهی بالاتر است. بهتر است تبدیل ارز را قبل از سفر یا حداقل بعد از فرودگاه مقصد و در صرافی‌های معتبر سطح شهر انجام دهید.
۱۵. رها کردن لباس‌ها بدون پوشش مناسب
اگر مقصد سفر شما در منطقه‌ای دور از شهر است، باید حواستان به حشراتی مثل ساس‌ یا کنه باشد. اگر از پاکیزگی و نظافت محل اقامت خود مطمئن نیستید، بهتر است لباس‌های خود را بدون پوشش مناسب در اتاق رها نکنید تا از دردسرهای کوچک دور بمانید.
۱۶. پوشیدن لباس برای مقصد نهایی
در دو حالت نباید در دام این اشتباه بیفتید. اولی اینکه اگر سفر شما شامل یک توقف چند ساعته در فرودگاه واسطه می‌شود و هوایی گرم دارد، بهتر است از همان ابتدا کت و ژاکت خود را برای مقصد سرد خود آماده نکنید. دوم هم زمانی است که سفر کرده‌اید تا در مراسمی شرکت کنید، اگر این مراسم در روز اول سفر شما هم هست، از همان ابتدا با لباس رسمی وارد هواپیما نشوید، چون هم خستگی سفر را برایتان بیشتر می‌کند، هم لباس‌هایتان را ممکن است خراب کند.
۱۷. همراه نداشتن لوازم درمانی و داروهای ضروری
چند قلم داروی ضروری مثل ضد سرماخوردگی، ضد درد، ضد تهوع و… می‌تواند ساعت‌های زیادی در زمان بیماری در سفرتان صرفه‌جویی کند. همراه داشتن یک باند استریل یا ضد عفونی‌کننده هم می‌تواند هم برای خودتان و هم برای دیگران مفید باشد چون پیش‌بینی حوادث یا بیماری‌ها کار سختی است.
۱۸. احساس راحتی و امنیت بیش از حد
خیلی از مسافران وقتی برای اولین بار به یک کشور دیگر سفر می‌کنند، بدون توجه به اطراف خود یا داشتن آشنایی با محله‌ها و خیابان‌های شهر، احساس راحتی و امنیت می‌کنند و همین باعث می‌شود افرادی از این وضعیت سوءاستفاده کنند. همیشه نسبت به اطراف خود آگاه و حساس باشید.
۱۹. ناآگاهی از قوانین و فرهنگ کشور مقصد
برخی کشورها امکان دارد با محل زندگی شما تفاوت زیادی از نظر قوانین رسمی یا عرفی داشته باشد. آگاهی قبلی نسبت به این قوانین کمک می‌کند تا بدون مشکل سفر خود را پشت سر بگذارید و کمتر احساس متفاوت بودن از جمع داشته باشید.
۲۰. استفاده نکردن از تورهای مسافرتی
خیلی افراد هستند که فکر می‌کنند استفاده از تورهای مسافرتی فقط هزینه‌ی اضافی است در حالی که با استفاده از تور می‌توان در وقت صرفه‌‌‌جویی کرد و از بودن در کنار دیگر مسافرانی که هم زبان هستند لذت برد. امکان دارد در مقصد هم، تورهای کوتاه چند ساعته برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری موجود باشد که با توضیحات راهنما و اجازه‌ی ورود به مکان‌هایی که خارج از تور نمی‌توان وارد شد سفر خود را جالب‌تر و لذت‌بخش‌تر کنید.
امیدواریم که ذکر این موارد به دردتان بخورد و اگر پیش از این چنین اشتباهاتی را مرتکب می‌شدید، از این به بعد حواستان به این موارد باشد تا در سفرها، بیشتر خوش بگذرانید و احساس بهتری داشته باشید./elohimsdaughter.co
منبع : http://titre20.ir/fa/news/32295

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار