ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سئو چیست؟ چرا مفهوم آن هر روز تغییر می‌کند؟!

0

سئو را می‌توان مجموعه‌ای از مفاهیم و تکنیک‌ها، برای کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجو دانست. اگر به معنای لغوی آن توجه کنیم، سئو در واقع Search Engine Optimization یا همان بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام آکادمی وبسیما، در طول زمان، روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای موفقیت در سئو وجود داشته‌اند که برخی از آن‌ها هم‌اکنون نیز استفاده می‌شوند و برخی برای همیشه کنار گذاشته شده‌اند. به جرات می‌توان گفت مفهومی که سه سال پیش از سئو در ذهن ما بوده با آنچه دانش روز به ما می‌آموزد کاملا متفاوت است.

در حال حاضر گوگل به عنوان پرمخاطب‌ترین موتورِ جستجوی جهان، تمام تمرکز خود را روی جلب رضایت کاربران قرار داده و سایت‌هایی را در صفحه نتایج جستجو نمایش می‌دهد، که این فاکتورها را به خوبی رعایت کرده باشند.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با به روزترین تکنیک‌ها و مفاهیم سئو آشنا کنیم ولی پیش از شروع، اگر احساس می‌کنید مفهوم این عبارت را به خوبی درک نکرده‌اید؛ پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به صفحه سئو چیست؟ در سایت آکادمی وبسیما، تعریف سئو را از زبان متخصصین این حوزه بخوانید.

رضایت کاربر را باید مفهوم جدید سئو بدانیم؟

امروز هر سر نخی را که در حوزه سئو دنبال می‌کنیم در نهایت به یک مفهوم مشخص می‌رسیم؛ رضایت کاربر.
برای درک بهتر به دو مثال زیر توجه کنید:

۱- گوگل در سال ۲۰۱۸ الگوریتم Mobile First Index را معرفی کرده تا نسخه موبایل سایت‌ها را معیار اصلی بررسی محتوا و تعیین جایگاه صفحات قرار دهد. ولی چرا؟ زیرا در حال حاضر ۵۵ درصد جستجوها از طریق موبایل انجام می‌شود و همین آمار نشان می‌دهد که رضایت کاربران در استفاده از موبایل نهفته است.

۲- تکرار کلمه کلیدی (Keyword Stuffing) در صفحه، دیگر موجب کسب جایگاه بهتر نمی‌شود بلکه حتی ممکن است موجب جریمه سایت شما شود. به نظر شما چرا؟ برای آن که صفحات اینترنتی مملو از مقالات و متن‌هایی شده بودند که هدف آن‌ها تنها کسب جایگاه در گوگل بوده و هیچ ارزشی برای خوانایی محتوا و رضایت کاربر در نظر نمی‌گرفتند.

حالا که اهمیت رضایت کاربران را درک کردیم باید فاکتورهایی که الگوریتم‌های گوگل برای تعیین میزان رضایت آن‌ها از صفحات اینترنتی بررسی می‌کنند را به خوبی بشناسیم.

احتمالا شما مقالات متعددی را در حوزه آموزش سئو مطالعه کرده‌اید ولی آنچه در ادامه این متن می‌خوانید کمی متفاوت با آن‌ها خواهد بود.

الگوریتم رنک برین با هدفِ تعیین میزان رضایت کاربران

الگوریتم‌های پیشین گوگل همگی هدف همیشگی یعنی افزایش رضایت کاربران از نتایج جستجو را دنبال می‌کردند ولی همه آن‌ها معیارِ سنجش خود را محتوا و وضعیت سایت‌ها قرار می‌دادند.

این روند ادامه داشت تا اینکه الگوریتم رنک برین به یکی از مهم‌ترین ابزارهای گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها تبدیل شد، الگوریتمی که در کنار توجه به محتوای سایت رفتار کاربران را نیز آنالیز می‌کرد.

با ورود الگوریتم رنک برین، فاکتورهای مرتبط با سنجش رضایت کاربر به دو دسته اصلی تقسیم شدند. دسته اول به محتوا، کدنویسی و لینک سازی سایت مربوط می‌شوند ولی دسته دوم؛ رفتار کاربران هنگام جستجو و واکنشِ آن‌ها به محتوای سایت‌ها را  مورد بررسی قرار می‌دهند.

فاکتورهای مرتبط با خود سایت

قبل از آن که سایت شما در صفحه نتایج جستجو نمایش داده و توسط کاربران انتخاب شود، ربات‌های گوگل از آن بازدید خواهند کرد. این ربات‌ها فاکتورهای متعددی (نزدیک به ۲۰۰ عدد) را بررسی می‌کنند که در اینجا برخی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

رعایت استانداردهای نگارشی و خوانایی در محتوا

نمایش صحیح صفحه در موبایل و تبلت

سرعت نمایش اولین محتوای قابل درک به کاربر

ارتباط معنایی کلمات و عبارات صفحه با عنوان و تگ‌های هدینگ

لینک سازی‌های داخلی و خارجی صفحه

به کار گیری تصاویر اختصاصی و مرتبط با موضوع صفحه

فاکتورهایی از این دست را معمولا به دو دسته سئو داخلی و خارجی تقسیم می‌کنیم و معمولا مدیریت آن به صورت کامل در اختیار شماست.

فاکتورهای مرتبط با رفتار کاربر

زمان حضور کاربر در صفحه پس از جستجو در گوگل

تعداد نظرات درج شده توسط کاربران در صفحه

میزان اشتراک گذاری صفحه در شبکه‌های اجتماعی

نرخ کلیک کاربران بر روی سایت شما در صفحه نتایج گوگل

نرخ خروج سریع کاربران از صفحه (کمتر از ۲۰ ثانیه)

فاکتورهایی که به رفتار کاربر مرتبط هستند در نگاه اول از دست شما خارج است، زیرا شما کنترلی بر رفتار آن‌ها نخواهید داشت ولی اگر کمی عمیق‌تر به این مساله نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که رفتار آن‌ها تنها بازخوردی از میزان رضایت‌شان از صفحه سایت ما است.

در نتیجه مدیریت رفتار کاربران نیز می‌تواند توسط ما انجام شود. آنچه برای مدیریت رفتار کاربران باید بدانید را آکادمی وبسیما در یک کارگاه تخصصی به شما می‌آموزد. برای اطلاعات بیشتر کافیست عبارت “تکنیک‌های حرفه‌ای سئو” را در گوگل جستجو کنید.

بهترین روش یادگیری سئو چیست؟

برای یادگیری تکنیک‌های سئو بهتر از پیش از هر چیز از منابع موثق شروع کنید. به جای جستجو در مورد تکنیک‌های لینک‌سازی یا روش‌های فریب گوگل به دنبال ویدئوهای کوتاه در مورد الگوریتم‌های گوگل و کتاب‌های آموزشی در زمینه سئو باشید.

برای شروع می‌توانید از  “کتاب سئو برای همیشه” استفاده کنید که یک مرجع مناسب برای یادگیری مفاهیم اولیه سئو محسوب می‌شود.

پس از آن که با مفاهیم و اصول سئو آشنا شدید نوبت به کسب تجربه می‌رسد ولی دست نگه دارید!
هنوز برای ورود به این عرصه زود است. کسب تجربه می‌تواند برای شما بسیار ارزشمند باشد ولی هزینه و زمانی که برای کسب آن صرف می‌کنید بسیار زیاد است.

پیش از آن‌که همه چیز را خودمان تجربه کنیم بهتر است از تجربیات دیگران بهره بگیریم. به همین دلیل شرکت در دوره سئو می‌تواند راه میانبری برای یادگیری تکنیک‌ها و استراتژی‌های کاربردی در سئو باشد.

اگر به دنبال مرجع مناسبی در زمینه آموزش سئو هستید بهتر است که تحقیقات گسترده‌ای در اینترنت انجام دهید و برای شروع پیشنهاد می‌کنیم عبارت “دوره سئو آکادمی وبسیما” را جستجو کنید تا با مهم‌ترین موضوعات و کارگاه‌هایی که توسط این مجموعه برگزار می‌شود آشنا شوید.

منبع : https://www.isna.ir/news/97091406739

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار